Gå til innhold

Hva sier dere....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille juleaften er en tradisjonell festedag mange steder i landet.

Her er i bygda er det sannsynligvis den største i året, og hadde det ikke vært for at jeg skal jobbe i natt hadde jeg vært ute sammen med resten av bygda jeg også.

Forstår ikke de fordømmende svarene under. Kanskje han har en tradisjonell greie med kompisene. Helt normalt.

(Forstår problemet dersom dere har barn dere skulle gjøre noe med i kveld. men ikke ellers).

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

16

• yellow

4

• fei1365380229

3

• keinstein

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Her er i bygda er det sannsynligvis den største i året, og hadde det ikke vært for at jeg skal jobbe i natt hadde jeg vært ute sammen med resten av bygda jeg også.

Forstår ikke de fordømmende svarene under. Kanskje han har en tradisjonell greie med kompisene. Helt normalt.

(Forstår problemet dersom dere har barn dere skulle gjøre noe med i kveld. men ikke ellers).

"Her er i bygda er det sannsynligvis den største i året"

Mener du det?

Lillejulaften er ikke en festdag der jeg kommer fra. De største festdagene i året er Nyttårsaften, 16.mai og sankthansaften.

Skrevet

Jeg er glad for å sitte alene i hjemme i kveld av de helt naturlig grunnene at jeg har ingen mann jeg kan forvente å sitte sammen med meg. En mann som prioriterer venner i kveld kan prioritere dem andre kvelder i året også. Kvinnekampen er ikke ferdig når mannfolk oppfører seg fremdeles som uansvarlige, umodne drittsekker som forventer at kvinnene steller familie og hjem. Slike guttunger bør sitte alene med sin pizza graniosa på juleaften, hvis de da greier å varme opp en slik.

Skrevet

Mener du det?

Lillejulaften er ikke en festdag der jeg kommer fra. De største festdagene i året er Nyttårsaften, 16.mai og sankthansaften.

Det er for oss vanlige, men ikke guttungene som har koner hjemme til å stelle for seg.

Skrevet

Min har oxo dratt ut-.......men har bestemt meg for at DET skal iallefall ikke få ødelegge jula mi.....Om han ikke orker å dra på gravlund og div imorgen, så dra jeg og ungene alene......og kommer ikke til å tenne et lys på "hans" gravsteiner.

Er så lei mannfolk som tror at alt ordner seg selv.....

Bare vet at imorgen klokka fire..så begynner han...hvor er dressen min a?...er skjorta mi strøket?..slips?...slipsnål?....skal vi ha med ALLE disse gavene?

*urg*

Gleder meg til denne dagen er over foresten....HATER lille julaften....

Skrevet

Selvfølgelig hadde dette vært greit hvis denne mannen var enslig og de ikke skulle feire julekvelden hjemme hos seg selv.

Så du mener at han ikke trenger å hjelpe til du da eller?

Gjest KariKruskakli
Skrevet

For ungdommen ja.

Men dette var vel en familie som skulle stelle i stand til jul sammen?

Halloo!!, det er julaften i morgen.

Kanskje dere lever i to forskjellige verdener;)?

Gjest M.Angelica
Skrevet

Men du har ikke kjerring og unger.. Da blir det jo noe annet.

Hadde du vært mannen min og stukket på byen i kveld så hadde det blitt pryl. (Ikke av den gode sorten!) ;p

Skrevet

Men du har ikke kjerring og unger.. Da blir det jo noe annet.

Hadde du vært mannen min og stukket på byen i kveld så hadde det blitt pryl. (Ikke av den gode sorten!) ;p

Tull.

Jeg hadde tatt deg med, og du hadde ikke vært vond å be! :)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Tull.

Jeg hadde tatt deg med, og du hadde ikke vært vond å be! :)

Faen, jeg er avslørt ;)

Skrevet

For ungdommen ja.

Men dette var vel en familie som skulle stelle i stand til jul sammen?

Halloo!!, det er julaften i morgen.

Kanskje dere lever i to forskjellige verdener;)?

Det er så langt derifra bare ungdommen her i bygda.

Det å ta noen øl og stikke ut med venner på lille juleaften, synes å være en tradisjon for de fleste uten unger her i bygda.

Det er så stokk fullt på utestedene at haugevis av folk ikke kommer inn, noe som sjelden skjer andre dager enn lille juleaften.

Det er nok av familiedager de nærmeste dagene, om man ikke skal være nødt til å sitte hjemme og holde hverandre i hendene også lille juleaften.

Og ja: Jeg forstår naturligvis at det blir noe helt annet når man har barn. F.eks. husker jeg selv lille juleaften som en utrolig hyggelig dag hvor vi pyntet juletreet, og jeg ville aldri dratt fra mine barn dersom jeg hadde noen.

Skrevet

Jeg er glad for å sitte alene i hjemme i kveld av de helt naturlig grunnene at jeg har ingen mann jeg kan forvente å sitte sammen med meg. En mann som prioriterer venner i kveld kan prioritere dem andre kvelder i året også. Kvinnekampen er ikke ferdig når mannfolk oppfører seg fremdeles som uansvarlige, umodne drittsekker som forventer at kvinnene steller familie og hjem. Slike guttunger bør sitte alene med sin pizza graniosa på juleaften, hvis de da greier å varme opp en slik.

Det er en selvfølge at samboende par tar pynting og stell sammen.

Dette har ingenting med kvinnekampen å gjøre, og jentene er naturligvis velkommen med ut de også.

Gjest en nissefrue
Skrevet

Det er så langt derifra bare ungdommen her i bygda.

Det å ta noen øl og stikke ut med venner på lille juleaften, synes å være en tradisjon for de fleste uten unger her i bygda.

Det er så stokk fullt på utestedene at haugevis av folk ikke kommer inn, noe som sjelden skjer andre dager enn lille juleaften.

Det er nok av familiedager de nærmeste dagene, om man ikke skal være nødt til å sitte hjemme og holde hverandre i hendene også lille juleaften.

Og ja: Jeg forstår naturligvis at det blir noe helt annet når man har barn. F.eks. husker jeg selv lille juleaften som en utrolig hyggelig dag hvor vi pyntet juletreet, og jeg ville aldri dratt fra mine barn dersom jeg hadde noen.

De sover nå, og jeg sitter her alene.

Skrevet

Faen, jeg er avslørt ;)

Kjenner deg litt, vettu. :)

Skrevet

De sover nå, og jeg sitter her alene.

Jeg visste ikke at dere hadde barn.

Hvis han har vært borte i hele kveld, også før unga la seg, synes jeg det er fryktelig egoistisk av ham.

Det gjelder også dersom fyren drikker så idiotisk at det synes på ham i morgen.

Gjest en nissefrue
Skrevet

Jeg visste ikke at dere hadde barn.

Hvis han har vært borte i hele kveld, også før unga la seg, synes jeg det er fryktelig egoistisk av ham.

Det gjelder også dersom fyren drikker så idiotisk at det synes på ham i morgen.

Han gikk nå etter at de var i seng. Men det får være ok, og jeg orker ikke ødelegge morgendagen med dette.

Skrevet

Selvfølgelig hadde dette vært greit hvis denne mannen var enslig og de ikke skulle feire julekvelden hjemme hos seg selv.

Så du mener at han ikke trenger å hjelpe til du da eller?

Selvfølgelig skal han hjelpe til. Hadde det vært litt tak i fyren hadde han bidratt før han dro ut, og han hadde selvfølgelig sørget for å ikke drikke seg så sannseløs dritings at han ikke kunne stå opp til et rimelig tidspunkt i morgen.

Skrevet

Mener du det?

Ja, jeg mener det. Det er den eneste dagen i året hvor de lokale utestedene må stoppe folk i døra fordi det er for fullt.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Ja, jeg mener det. Det er den eneste dagen i året hvor de lokale utestedene må stoppe folk i døra fordi det er for fullt.

2.juledag da?

Jeg trodde det var den store ut'n over hele landet, jeg.. hehe

Skrevet

2.juledag da?

Jeg trodde det var den store ut'n over hele landet, jeg.. hehe

Første- og andre juledag er også dager med voldsomt liv.

Jeg jobber natt hele helgen, så jeg må drøye juleølene fram til 2. dag i år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...