Gå til innhold

Haien glefsa i seg en forbipasserende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Animal Channel har en vignett som går hver halve time omtrent. Der vises en "nurse shark" som ligger på bunnen og plutselig åpner et DIGERT gap og svelger en fisk.

Det er ikke mye som kan opprøre meg, men det der er GUFFENT! Av en eller annen grunn.

Det samme med et bilde jeg så av en diger breiflabb som har gapt over en dykkerobot og nektet å slippe den. Roboten er stor som en vaskebøtte og flabben må veie rundt 50-60 kg.

jeg har klappa en tiger, men hold meg langt unna slike fisk.

Fortsetter under...

Skrevet

Fysj.... så ekkelt....

Hvor finnes disse haiene, og breiflabbene??? Ikke på Jær-strendene håper jeg!!! Iiiiik....

Skrevet

Fysj.... så ekkelt....

Hvor finnes disse haiene, og breiflabbene??? Ikke på Jær-strendene håper jeg!!! Iiiiik....

Breiflabber er det mange av på vestlandet.

:-)

Skrevet

Breiflabber er det mange av på vestlandet.

:-)

Uff.... da dropper jeg strand-turene neste sommer....

Skrevet

Uff.... da dropper jeg strand-turene neste sommer....

Breiflabben er da en dypvannsfisk? Den ligger ikke inne på grunna og venter på søte, små Tottlå-tær. :o)

Skrevet

Nurse shark er jo bare "søte" - og i hvertf all ikke farlige for mennesker.

Har selv klappet en slik i "det ville", og det var en fantastisk opplevelse:-)

Annonse

Skrevet

Nurse shark er jo bare "søte" - og i hvertf all ikke farlige for mennesker.

Har selv klappet en slik i "det ville", og det var en fantastisk opplevelse:-)

Søt og søt.

Skrevet

Søt og søt.

Fasinerende da? :-)

Jeg har også dratt noen ville alligatorer i halen i tjukkeste Everglades, og det var vesentlig mer spennende. Spesielt siden noen av dem var både større og mye sterkere enn meg, så det ble en skikkelig drakamp ut av det - som jeg glatt tapte.....

Og der er jeg i hvert fall enig med deg om at "søte" ikke er rette ordet:-)

Skrevet

Fasinerende da? :-)

Jeg har også dratt noen ville alligatorer i halen i tjukkeste Everglades, og det var vesentlig mer spennende. Spesielt siden noen av dem var både større og mye sterkere enn meg, så det ble en skikkelig drakamp ut av det - som jeg glatt tapte.....

Og der er jeg i hvert fall enig med deg om at "søte" ikke er rette ordet:-)

Jeg har bare blitt skremt av en kobra som slapp løs og satte kursen mot meg. En sort panter som gjorde et utfall med fresing, trampende forlabber og øra bakover fikk meg til å rygge så brått av jeg fikke en feriekjæreste, en med litt flatere tær enn hun fortrakk akkurat da.

Skrevet

Jeg har bare blitt skremt av en kobra som slapp løs og satte kursen mot meg. En sort panter som gjorde et utfall med fresing, trampende forlabber og øra bakover fikk meg til å rygge så brått av jeg fikke en feriekjæreste, en med litt flatere tær enn hun fortrakk akkurat da.

Det er noen dyr man har inngrodd respekt for, og det kan av og til være smart:-)

Skrevet

Det er noen dyr man har inngrodd respekt for, og det kan av og til være smart:-)

Jeg fikk høre at krodiller liker barn. Det jo fint for de som skal ha en krokodille, at den er barnekjær.

Skrevet

Jeg fikk høre at krodiller liker barn. Det jo fint for de som skal ha en krokodille, at den er barnekjær.

Det er vitkig å legge vekt på slikt om man ønsker seg et kjæledyr.

Skrevet

Det er vitkig å legge vekt på slikt om man ønsker seg et kjæledyr.

En bekjent har en øgle, og den gjør ikke forskjell på noen; den hater alle mennesker.

Er øgler lovlige å ha? Denne er rundt en kilo, ca 5 år gammel og med lange pigger på ryggen. Yndlingsretten er mus. Hvite mus.

Annonse

Skrevet

En bekjent har en øgle, og den gjør ikke forskjell på noen; den hater alle mennesker.

Er øgler lovlige å ha? Denne er rundt en kilo, ca 5 år gammel og med lange pigger på ryggen. Yndlingsretten er mus. Hvite mus.

Jeg tror ikke det er lovelig lenger. Og i så fll så er jeg sikker på at du da må ha en spesiell godkjenning og tilatelse.

Det var noe friere for et (par?) titalls år tilbake, men har blitt strammet vesentlig inn siden den gang.

Skrevet

Jeg tror ikke det er lovelig lenger. Og i så fll så er jeg sikker på at du da må ha en spesiell godkjenning og tilatelse.

Det var noe friere for et (par?) titalls år tilbake, men har blitt strammet vesentlig inn siden den gang.

Veldig få av de tropiske som egner seg som kjæledyr.

Men f eks med en diger slange så sparer du mye kaffe og øl. Det kommer ingen på besøk. :-)

Skrevet

Veldig få av de tropiske som egner seg som kjæledyr.

Men f eks med en diger slange så sparer du mye kaffe og øl. Det kommer ingen på besøk. :-)

Jeg var en hårsbredd fra å få en tigerpyton når jeg var 16 år gammel. Vi hadde en tante som drev oppdrett av slike, og etter mye om og men så fikk jeg overtalt mutter'n.

Men så nevnte hun det for syklubben - og da var det gjort. INGEN av disse ville komme på besøk til oss lenger (noe jeg så på som en fordel, men det gjorde ikke mutter'n).

Så da trakk mutter'n godkjenningen tilbake.

Kanskje like greit - for det er ikke bare bare når de etterhvert blir en del meter lange:-)

Skrevet

Jeg var en hårsbredd fra å få en tigerpyton når jeg var 16 år gammel. Vi hadde en tante som drev oppdrett av slike, og etter mye om og men så fikk jeg overtalt mutter'n.

Men så nevnte hun det for syklubben - og da var det gjort. INGEN av disse ville komme på besøk til oss lenger (noe jeg så på som en fordel, men det gjorde ikke mutter'n).

Så da trakk mutter'n godkjenningen tilbake.

Kanskje like greit - for det er ikke bare bare når de etterhvert blir en del meter lange:-)

"Kanskje like greit - for det er ikke bare bare når de etterhvert blir en del meter lange:-)"

De i syklubben?

Skrevet

"Kanskje like greit - for det er ikke bare bare når de etterhvert blir en del meter lange:-)"

De i syklubben?

De vokser kun i bredden:-)

Skrevet

De vokser kun i bredden:-)

Vokser ut av treseteren som med ett blir til toseter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...