Gå til innhold

Hvordan få en fredelig jul?

Anbefalte innlegg

Gjest hjertesukket
Skrevet

når jeg har 2 narkomane søsken som bor på gaten. Får ikke kontakt med dem, den ene er veldig langt nede etter å ha vært rusfri en lang periode, plutselig starta han opp igjen, og er så langt nede som han aldri har vært før. Har ringt, men får ikke svar. Har sendt sms, og fått til svar fra han der han sier han er kvalm over seg selv og umåtelig lei seg over å ha skuffet oss i familien igjen. Dette har vært en periode på 15 år, så det ser ut til at det aldri tar slutt. Jeg er sliten i sjela mi over alle nederlagene over år.

Sitter her med mann og barn, men klarer ikke være glad på denne dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Det er nok ikke slik at man automatisk opplever fred og lykke selv om det står jul på kalenderen. Jeg ville startet med å prøve å akseptere at det er slik det er, både utenfor deg og inne i deg. Klarer du å legge det litt vekk for en stund, er det lov til å gjøre det. Man skal tenke på andre i julen, men noen skal også begynne å tenke litt på seg selv. Alle snakker så mye om hjertevarme og at en skal tenke på andre. Du er også et menneske som du har lov til å bry deg om. Samtidig er det litt lurt å legge vekk forventninger til hvordan julen skal være. Den kan være så mangt, og trenger ikke å være og oppleves lik fra jul til jul.

Klarer du å gjøre noe bra for deg selv? Sette deg rett ne og lese en god bok, et ukeblad, fin musikk, prøve å koble av.

Jeg vil i hertfall ønske deg en god jul, så god som mulig. En del ting er utenfor dine hender. Da er det lov til å fylle dem med noe som kan gi deg påfyll.

Beste hilsener fra

Skrevet

Selv har jeg et søsken som nå bor på gata - og har valgt å ikke ha kontakt med vedkommende.

Det er dessverre en kjensgjerning at narkomane ikke kan hjelpes før de selv vil ha hjelp - og for mitt vedkommende har jeg ikke ønsket å ødelegge mitt eget liv ved å bekymre meg om dette ene søskenet.

Det høres kanskje kaldt og kynisk ut - men det har vært min måte å takle en slik situasjon på uten selv å bli ødelagt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...