Gå til innhold

Urettferdig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det la vi også merke til, vi sjekket her, her kunne vi se veier og litt hus og sånn, men i tokyo kunne vi se enkeltbusker og trær og nesten gjerdene liksom.

De har nok nedprioritert deg og meg, gitt.

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg ser huset mitt både på norgeibilder.no og earth.google.com (ganske dårlig da). Men bilde på norgeibilder må være flere år gammelt. Mange endringer siden den gang bilde ble tatt

Inntil tre år står det, men de må være eldre, på Oslo S har det ikke sett sånn ut på flere år.

Skrevet

Det la vi også merke til, vi sjekket her, her kunne vi se veier og litt hus og sånn, men i tokyo kunne vi se enkeltbusker og trær og nesten gjerdene liksom.

De har nok nedprioritert deg og meg, gitt.

Last ned denne filmen som du kan lage med systemet om du betaler. Åpne i Windows Media player.

http://services.google.com/earth/SampleMovie.wmv

hare1365380455
Skrevet

Dette vil du nok synes er enda mer urettferdig:

Jeg ser taket på huset mitt :-)

På earthgoogle.

Derimot ser jeg ikke huset mitt på www.norgeibilder.no

men det gjør kanskje du?

Jeg ser taket vårt der!:) (Norgeibilder)

Skrevet

Jeg fant huset vårt på Norgeibilder! hehe kult. :-D

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Så heldig du er!

Jeg fant ikke mitt eget hus, så jeg har sett på huset til M.Angelica i norgeibilder i stedet :-)

Annonse

Skrevet

Oppdaget akkurat at jeg bor i byen "Romsa". Ligner litt på "Romssa", som er det samiske ordet for Tromsø.

Pussig.

Gjest *sparkle*
Skrevet

Jeg bor i en tomannsbolig, der det ligger tre like hus på rekke og rad. Vår ligger i midten... og den er grå som om det bare er et betong gulv... Disse husene ble bygd på likt, og på bildene viser de med plen utenfor, noe som kom ETTER at vi hadde flyttet inn... Søkte på huset på siden av, men fortsatt var tomten vår grå. Hvorfor?

Befinner dette merkelig! Hmm...

Skrevet

Oppdaget akkurat at jeg bor i byen "Romsa". Ligner litt på "Romssa", som er det samiske ordet for Tromsø.

Pussig.

Jeg oppdaget at det er et sted som heter Drammen midt i USA, Wisconsin. Etter hva jeg har sett av kartet, så har jeg kjørt gjennom der i 1983.

Rådhuset i Drammen:

Drammen Town Hall

715 926 3870

6505 Cty TK ZZ

Mondovi, WI 54755, United States

Skrevet

Jeg bor i en tomannsbolig, der det ligger tre like hus på rekke og rad. Vår ligger i midten... og den er grå som om det bare er et betong gulv... Disse husene ble bygd på likt, og på bildene viser de med plen utenfor, noe som kom ETTER at vi hadde flyttet inn... Søkte på huset på siden av, men fortsatt var tomten vår grå. Hvorfor?

Befinner dette merkelig! Hmm...

Det skyldes ganske sikkert et gap mellom bilder. Det motsatte av overlapp. De mangler altså den biten av bildet og har fylt ut med grått tenker jeg.

Huset til min bror er blitt flytta et par meter. Treet og flaggstanga utenfor er ikke så langt fra huset, og de er grått i mellom.

Gjest *sparkle*
Skrevet

Det skyldes ganske sikkert et gap mellom bilder. Det motsatte av overlapp. De mangler altså den biten av bildet og har fylt ut med grått tenker jeg.

Huset til min bror er blitt flytta et par meter. Treet og flaggstanga utenfor er ikke så langt fra huset, og de er grått i mellom.

hmm.. mulig det. Men synes allikevel det er blodig urettferdig!:o(

Skrevet

hmm.. mulig det. Men synes allikevel det er blodig urettferdig!:o(

Fjernet fra jordens overflate?

:-)

For en grusom skjebne. *klappe på hodet og levere snørrfille*

Skrevet

Jeg oppdaget at det er et sted som heter Drammen midt i USA, Wisconsin. Etter hva jeg har sett av kartet, så har jeg kjørt gjennom der i 1983.

Rådhuset i Drammen:

Drammen Town Hall

715 926 3870

6505 Cty TK ZZ

Mondovi, WI 54755, United States

Har reist en del i "Det norske Amerika" (Øvre Midtvesten) og Puget Sound (Nordvestkysten), og besøkt bl.a. Sogn og Nerstrand i Minnesota og Nordland i Washington.

Annonse

Skrevet

Har reist en del i "Det norske Amerika" (Øvre Midtvesten) og Puget Sound (Nordvestkysten), og besøkt bl.a. Sogn og Nerstrand i Minnesota og Nordland i Washington.

Av en mill nordmenn som emmigrerte, har det nok blitt noen millioner av dem etterhvert. De fikk sine "homestead" papirer og dro vestover. Det tydeligste tegnet på norske som jeg så var en kopi av en stavkirke i Rapid City og et lite museum om norske guttebander loklat i New York på 1920-tallet som var de verste mordere, voldtektsmenn og ranere i byens historie til da. Norske prostituerte var de mest populære i Lapskaus Aveny.

Skrevet

Av en mill nordmenn som emmigrerte, har det nok blitt noen millioner av dem etterhvert. De fikk sine "homestead" papirer og dro vestover. Det tydeligste tegnet på norske som jeg så var en kopi av en stavkirke i Rapid City og et lite museum om norske guttebander loklat i New York på 1920-tallet som var de verste mordere, voldtektsmenn og ranere i byens historie til da. Norske prostituerte var de mest populære i Lapskaus Aveny.

Jepp, det der vet jeg en del om. Har studert norskamerikanere og deres identitet i flere år, bl.a. skrevet hovedfagsoppgave om det.

Skrevet

Jepp, det der vet jeg en del om. Har studert norskamerikanere og deres identitet i flere år, bl.a. skrevet hovedfagsoppgave om det.

Og hvor mye viet du prostitusjonen og kriminaliteten?

Skrevet

Og hvor mye viet du prostitusjonen og kriminaliteten?

Som du sikkert vet skriver man ikke hovedfagsoppgave om et så vidtomspennende tema som "norskamerikanere" eller "utvandring" generelt. Jeg skrev selvsagt om et lite smalt tema, om en organisasjon. Men jeg har i mange år studert og lest mye om norske og europeiske emingranter/immigranter og emigrasjon/immigrasjon generelt, inkludert om kriminalitet og prostitusjon i de "norske" områdene - selv om dette ikke var mitt hovedområde.

Hva er bakgrunnen for din interesse?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...