Gjest en engelsk ord jeg ikke skjønner Skrevet 25. desember 2005 Skrevet 25. desember 2005 sitter med en engelsk bok og dette ordet kommer stadig opp jeg vet at chema er det samme som skjema på norsk, men er da chemata en flertallsform? Finner det ikke i noen ordbok kanskje dere klarer å finne det ut for meg? 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 25. desember 2005 Skrevet 25. desember 2005 Det er navnet på et dataprogram. Kan det stemme? 0 Siter
Gjest en engelsk ord jeg ikke skjønner Skrevet 25. desember 2005 Skrevet 25. desember 2005 Det er navnet på et dataprogram. Kan det stemme? nei desverre har dette ingenting med data å gjøre. det har heller med skjema og skript teori og gjøre hvis du har vært borti Piaget etc i noe studie men takk for forsøket.) 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 25. desember 2005 Skrevet 25. desember 2005 nei desverre har dette ingenting med data å gjøre. det har heller med skjema og skript teori og gjøre hvis du har vært borti Piaget etc i noe studie men takk for forsøket.) http://evolution.massey.ac.nz/assign2/SW/IntOrgAdapt.htm Hjelper dette deg noe på vei, da? Det er "schemata", ikke "chemata" (25,000 mot 8 treff på google). Det er iallfall en nærmere forklaring rundt ordet. 0 Siter
Gjest en engelsk ord jeg ikke skjønner Skrevet 25. desember 2005 Skrevet 25. desember 2005 http://evolution.massey.ac.nz/assign2/SW/IntOrgAdapt.htm Hjelper dette deg noe på vei, da? Det er "schemata", ikke "chemata" (25,000 mot 8 treff på google). Det er iallfall en nærmere forklaring rundt ordet. thanks:) da fikk jeg orden på det ordet og slipper å irritere meg over at jeg ikke vet hva det betyr 0 Siter
Gjest *sparkle* Skrevet 26. desember 2005 Skrevet 26. desember 2005 thanks:) da fikk jeg orden på det ordet og slipper å irritere meg over at jeg ikke vet hva det betyr Hva betydde det da?????? *ble litt nyskjerrig:)* 0 Siter
Gjest en engelsk ord jeg ikke skjønner Skrevet 27. desember 2005 Skrevet 27. desember 2005 Hva betydde det da?????? *ble litt nyskjerrig:)* flertallsform av skjema 0 Siter
Gjest svaksterk Skrevet 27. desember 2005 Skrevet 27. desember 2005 Fant du ut hva det betydde? Du forstår begrepet skjema i Piaget sin teori? Det vi bruker for å systematisere/forstå verden. Assimilasjon- det vi ser/erfarer passer inn i allerede eksisterende skjema Akkomodasjon- en ny tolkning av det vi erfarer evt nytt skjema. Skjema kan vel også kalles oppfatning/erfaring/fortolkning og henger nært sammen med kognisjon, persepsjon, problemløsing, intelligens osv.. :-) Men du har vel funnet ut av dette allerede :-) 0 Siter
Gjest et engelsk ord jeg ikke skjønner Skrevet 27. desember 2005 Skrevet 27. desember 2005 Fant du ut hva det betydde? Du forstår begrepet skjema i Piaget sin teori? Det vi bruker for å systematisere/forstå verden. Assimilasjon- det vi ser/erfarer passer inn i allerede eksisterende skjema Akkomodasjon- en ny tolkning av det vi erfarer evt nytt skjema. Skjema kan vel også kalles oppfatning/erfaring/fortolkning og henger nært sammen med kognisjon, persepsjon, problemløsing, intelligens osv.. :-) Men du har vel funnet ut av dette allerede :-) jepp, flertallsform av skjema it all makes sense now 0 Siter
Gjest svaksterk Skrevet 27. desember 2005 Skrevet 27. desember 2005 jepp, flertallsform av skjema it all makes sense now bra :-) lykke til med hva enn det er du gjør med piaget! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.