mensana Skrevet 27. desember 2005 Skrevet 27. desember 2005 Hvorfor i alle dager kan jeg ikke lenger skifte navn på bildefilene mine....? Altså: jeg legger inn bilder på pc'en. Da får de automatisk ett kombinert bokstav- og tallnavn. Jeg høyreklikker og velger "Gi nytt navn" (eller hva det nå står der..), men får da beskjed om at filen blir ubrukelig om jeg endrer navnet. - og jeg har testet: filen blir ubrukelig når jeg endrer navnet. Hjelp! 0 Siter
tiliti Skrevet 27. desember 2005 Skrevet 27. desember 2005 Hva eksagt heter de, f.eks DC1.jpg? Hva forsøker du å døpe dem om til? Det har ikke vært slik før? Om du går inn på "min datamaskin" - "verktøy" - "mappealternativer" - "vis" - "skjul endelser for kjente filer" ev. skjul kjente filendelser eller noe sånt - er denne haket av eller på? Hvis av - forsøk å hak den på. 0 Siter
mensana Skrevet 27. desember 2005 Forfatter Skrevet 27. desember 2005 Hva eksagt heter de, f.eks DC1.jpg? Hva forsøker du å døpe dem om til? Det har ikke vært slik før? Om du går inn på "min datamaskin" - "verktøy" - "mappealternativer" - "vis" - "skjul endelser for kjente filer" ev. skjul kjente filendelser eller noe sånt - er denne haket av eller på? Hvis av - forsøk å hak den på. Fikk det til! :-) - takk for svar! 0 Siter
keinstein Skrevet 27. desember 2005 Skrevet 27. desember 2005 Hvis det er JPG bilder skal de ha .jpg til slutt. Altså ikke Bilde av svigermor men Bilde av svigermor.jpg Har et bilde ved et uhell fått navn uten .jpg endelse, så retter du det bare, det er ikke ødelagt. 0 Siter
Prozak Skrevet 27. desember 2005 Skrevet 27. desember 2005 Filen blir _ikke_ ubrukelig - eller på noen måte endret ved at du skifter navn, og fjerner endelsen. Det som skjer, er at windows ikke lenger vet hvilket program som skal åpen den. Hvis du f.eks åpner filen fra det riktige programmet, vil du se at filen er den samme. "............................................" 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.