Gå til innhold

Hjelp! - pc-trøbbel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor i alle dager kan jeg ikke lenger skifte navn på bildefilene mine....?

Altså: jeg legger inn bilder på pc'en. Da får de automatisk ett kombinert bokstav- og tallnavn. Jeg høyreklikker og velger "Gi nytt navn" (eller hva det nå står der..), men får da beskjed om at filen blir ubrukelig om jeg endrer navnet. - og jeg har testet: filen blir ubrukelig når jeg endrer navnet.

Hjelp!

Fortsetter under...

Skrevet

Hva eksagt heter de, f.eks DC1.jpg? Hva forsøker du å døpe dem om til?

Det har ikke vært slik før? Om du går inn på "min datamaskin" - "verktøy" - "mappealternativer" - "vis" - "skjul endelser for kjente filer" ev. skjul kjente filendelser eller noe sånt - er denne haket av eller på? Hvis av - forsøk å hak den på.

Skrevet

Hva eksagt heter de, f.eks DC1.jpg? Hva forsøker du å døpe dem om til?

Det har ikke vært slik før? Om du går inn på "min datamaskin" - "verktøy" - "mappealternativer" - "vis" - "skjul endelser for kjente filer" ev. skjul kjente filendelser eller noe sånt - er denne haket av eller på? Hvis av - forsøk å hak den på.

Fikk det til! :-)

- takk for svar!

Skrevet

Hvis det er JPG bilder skal de ha .jpg til slutt.

Altså ikke

Bilde av svigermor

men

Bilde av svigermor.jpg

Har et bilde ved et uhell fått navn uten .jpg endelse, så retter du det bare, det er ikke ødelagt.

Skrevet

Filen blir _ikke_ ubrukelig - eller på noen måte endret ved at du skifter navn, og fjerner endelsen. Det som skjer, er at windows ikke lenger vet hvilket program som skal åpen den. Hvis du f.eks åpner filen fra det riktige programmet, vil du se at filen er den samme.

"............................................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...