Gå til innhold

bytte julegave-pengene igjen?

Anbefalte innlegg

Gjest julegytt
Skrevet

Jeg fikk en julegave kjøpt på en butikk jeg ikke hhar intr.for.Kan jeg bytte inn gaven og få pengene tilbake? Hva sier kjøpsloven ? Noensom vet?

Fortsetter under...

Skrevet

Kjøpsloven sier ikke engang at du har rett til å få en annen vare.

Det er opp til butikken; du får spørre pent.

Ørkenvandreren
Skrevet

Penger tilbake? Nei, det har du ikke rett til. Egentlig har man rettslig sett ingen bytterett heller, men her har det utviklet seg en sedvane i mange butikker/bransjer.

Skrevet

Om du/den du fikk gaven av ikke har kvitteringen vil jeg tro du kan få tilgodelapp,med kvittering får du noen steder pengene tilbake. Men du har egentlig ikke krav på noe.

Gjest butikkdame ;)
Skrevet

Det er forbrukerkjøpsloven du må gå utifra siden det er mellom butikk og forbruker. Den sier du ikke har krav på noe hvis du ikke har avtalt det med butikken på forhånd. Derfor har de aller fleste butikker byttekort på julegaver slik at mottakeren har mulighet til å bytte i en annen vare. På den måten blir pengene i butikken. Hvis du skjønte det :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...