Gjest julegytt Skrevet 27. desember 2005 Skrevet 27. desember 2005 Jeg fikk en julegave kjøpt på en butikk jeg ikke hhar intr.for.Kan jeg bytte inn gaven og få pengene tilbake? Hva sier kjøpsloven ? Noensom vet? 0 Siter
Atene Skrevet 27. desember 2005 Skrevet 27. desember 2005 Kjøpsloven sier ikke engang at du har rett til å få en annen vare. Det er opp til butikken; du får spørre pent. 0 Siter
Ørkenvandreren Skrevet 27. desember 2005 Skrevet 27. desember 2005 Penger tilbake? Nei, det har du ikke rett til. Egentlig har man rettslig sett ingen bytterett heller, men her har det utviklet seg en sedvane i mange butikker/bransjer. 0 Siter
Lurveline Skrevet 27. desember 2005 Skrevet 27. desember 2005 Om du/den du fikk gaven av ikke har kvitteringen vil jeg tro du kan få tilgodelapp,med kvittering får du noen steder pengene tilbake. Men du har egentlig ikke krav på noe. 0 Siter
Gjest butikkdame ;) Skrevet 27. desember 2005 Skrevet 27. desember 2005 Det er forbrukerkjøpsloven du må gå utifra siden det er mellom butikk og forbruker. Den sier du ikke har krav på noe hvis du ikke har avtalt det med butikken på forhånd. Derfor har de aller fleste butikker byttekort på julegaver slik at mottakeren har mulighet til å bytte i en annen vare. På den måten blir pengene i butikken. Hvis du skjønte det 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.