Gå til innhold

Dårlig ånde

Anbefalte innlegg

Gjest Tannløs

Jeg lurer på hva dårlig ånde kommer av egentlig? Altså, jeg forstå jo at man kan få dårlig ånde av visse matretter og slit, da, men hvorfor er det noen som alltid har det?

jeg for min del har aldri vært plaget med dette, men den siste tiden har det virkelig vært ille. Merker at min kjæreste holder seg litt unna, uten å si noe, men hva kan jeg gjøree? Pusser tennenne morgen og kveld, samt etter hvert måltid? Noe annet jeg kan gjøre, da??? Bruker tilogmed fluor og el.tannbørste, så jeg burde være "reN" nok. *sukk*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21171-d%C3%A5rlig-%C3%A5nde/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Er du sikker på at du har dårlig ånde ??

Alt for mange opplever det du opplever uten å ha dårlig ånde.

Dersom du spiser normal kost og spiser regelmessig og i tillegg har god munnhygiene, tror jeg ikke problemet ditt sitter i munnhulen eller i forbindelse med tennene.

Det er bakterier som i 80 % av tilfellene gir dårlig ånde.

Når disse bakteriene må ernære seg av døde vevceller fra munnhulen utvikler de små mengder gass som lukter vondt. Morgenånde er typisk. Det samme hos slankere.

Få en uhildet person til å lukte på deg eller oppsøk en tannlege.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21171-d%C3%A5rlig-%C3%A5nde/#findComment-91498
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...