Gå til innhold

Trenger noen råd igjen!

Anbefalte innlegg

Gjest ufrivillig i klemma
Skrevet

Jeg har skrevet inn her tidligere om en organisasjon hvor det har blitt begått et stort underslag og hvor saken nå etterforskes av politiet.

Jeg har via mitt firma vært engasjert av denne organisasjonen for å gjøre noe arbeid for dem (jeg er også vanlig medlem der). De tilbød meg opprinnelig å få honoraret svart, men det nektet jeg. Jeg fikk til en avtale som sier at honoraret skal faktureres dem via mitt firma og det skal gjøres lovlig.

Den som har begått underslaget har også misbrukt mitt navn i form av et fiktivt bilag i regnskapet, med en 5-sifret sum som vedkommende har puttet i egen lomme. Denne informasjonen fikk jeg for lenge siden av et medlem i styret.

Av en for meg ukjent årsak har jeg nå problemer med organisasjonens nye styre, de har sagt opp min avtale med øyeblikkelig virkning uten å oppgi noen grunn. Dette får meg til å lure på om det eksisterer flere falske bilag som inneholder mitt navn og som kanskje det nye styret har tatt for å være ekte.

Hele saken er nå anmeldt til politiet av organisasjonen, men jeg ønsker innsyn i de bilagene som omhandler meg. Hvordan skal jeg gå frem for å få til dette? Må jeg engasjere advokat? Eller kan jeg henvende meg direkte til politiet og kreve innsyn? Jeg kan ikke gå direkte til organisasjonen og spørre, for jeg er ikke på talefot med dem nå. Jeg vet ikke hvor papirene er, bare antar at de er hos politiet. Hva skal jeg gjøre for å få se papirene?

Fortsetter under...

Skrevet

Kontakt ligningkontoret og forklar saken, du må få orden i dine regnskaper og sammenligne kundens tall med dine.

Får håpe du har rent mel i posen, for ellers blir det vanskelig for deg også. Bokettersyn hos en kjeltring avslører ofte et ras av kjeltringstreker hos andre.

Skrevet

Kontakt ligningkontoret og forklar saken, du må få orden i dine regnskaper og sammenligne kundens tall med dine.

Får håpe du har rent mel i posen, for ellers blir det vanskelig for deg også. Bokettersyn hos en kjeltring avslører ofte et ras av kjeltringstreker hos andre.

Takk for svar! Heldigvis har jeg mitt regnskap i orden og ikke noe å frykte fra skattemyndighetene!

Men dette gjelder 2005, så det er vel ingen tall å hente derfra ennå?

Skrevet

Jeg skrev organisasjon, men gjør oppmerksom på at det er en forholdsvis liten forening det gjelder.

Skrevet

Takk for svar! Heldigvis har jeg mitt regnskap i orden og ikke noe å frykte fra skattemyndighetene!

Men dette gjelder 2005, så det er vel ingen tall å hente derfra ennå?

Kanskje etter selvangivelsefristen neste år. Men da har de mye å gjøre. Du kan jo varsle i et brev nå. Ofte kan de tvære lurt å stille med åpne kort på forhånd, selv om selve ettersynet kommer senere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...