Gå til innhold

Vaffelkaker...

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Jeg tar et kjøkkensøk nå!

Da ønsker jeg deg mer hell enn jeg hadde!

Fortsetter under...

• Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Tottlå

17

• amber sun

9

• Gyda

9

• Kat-1

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Jepp. ;-P

De gærne har det godt, så jeg tenker jeg holder meg til å være passe gær'n heller jeg. Myye morsommere. Da går jeg ikke glipp av noe heller, hehe. ;-)

"Da går jeg ikke glipp av noe heller, hehe. ;-)"

Nei, så lenge du krysser fingrene, så får du med deg det meste ;-)

Skrevet

*S*

Jeg ser ikke helt for meg amber i den rollen der...

Joda.....med litt godvilje, glir hun glatt inn i den rollen

Skrevet

Jeg har ingen god vaffeloppskrift, men det aller beste er faktisk å lære seg å lage den på feelingen.

Det er ikke vanskelig.

Bruk 3-4 egg. Ha oppi en god dæsj med sukker. Miks sammen til eggedosis. Ha opp i en del mel, så tynner du ut med melk. Er røra tynn, så får du tynne vafler. Er den tykk, så blir de tykke (og må stekes lenger). Selv bruker jeg ikke smør i røra, bare på jernet. Husk en teskje vaniljesukker og en teskje bakepulver til slutt. Så smaker du på røra. Smaken vil fortelle deg om røra er for søt eller har for mye mel. Er den for søt. så har du i mer melk/mel. Har den for mye melsmak, så har du i et ekstra egg.

Når du får dette til en gang, så går det som en lek de neste gangene. Og du slipper det slitsomme målestyret :)

Annonse

Skrevet

Jeg har ingen god vaffeloppskrift, men det aller beste er faktisk å lære seg å lage den på feelingen.

Det er ikke vanskelig.

Bruk 3-4 egg. Ha oppi en god dæsj med sukker. Miks sammen til eggedosis. Ha opp i en del mel, så tynner du ut med melk. Er røra tynn, så får du tynne vafler. Er den tykk, så blir de tykke (og må stekes lenger). Selv bruker jeg ikke smør i røra, bare på jernet. Husk en teskje vaniljesukker og en teskje bakepulver til slutt. Så smaker du på røra. Smaken vil fortelle deg om røra er for søt eller har for mye mel. Er den for søt. så har du i mer melk/mel. Har den for mye melsmak, så har du i et ekstra egg.

Når du får dette til en gang, så går det som en lek de neste gangene. Og du slipper det slitsomme målestyret :)

Nå har jeg skrevet ut oppskriften din. Må ile hjem å prøve!!! ;)

Tuuusen takk!

Skrevet

Nå har jeg skrevet ut oppskriften din. Må ile hjem å prøve!!! ;)

Tuuusen takk!

Lykke til :) Dette klarer du! *oppmuntrende klapp på skulderen* ;)

Skrevet

Det er ikke vanskelig.

Du har glemt kardemommme og det skal ikke være bakepulver i vaffelrøre da ;o)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Joda.....med litt godvilje, glir hun glatt inn i den rollen

Da har amber noen skjulte sider som jeg ikke har fått med meg...

Men så har jeg ikke truffet henne heller, slik som du har.

Annonse

Skrevet

Ikke bakepulver?? Er det ikke det som gjør at de heves???

*blond, og dum på kjøkkenet*

Skrevet

Ikke bakepulver?? Er det ikke det som gjør at de heves???

*blond, og dum på kjøkkenet*

Nei, bakepulver i vafler gjør de ekle. Aldri sett mora mi bruke det i.

Knis, jeg er ikke noe flink til å lage vafler, her har det hoppet over en generasjon, dattera mi lager gode :o)

Skrevet

Kardemomme bruker jeg ikke, og jeg bruker bakepulver i mine vafler :) Det gjør at de blir luftigere og smaker ferskere lengere. Fikk tipset av min bestefar som var baker :)

Skrevet

Nei, bakepulver i vafler gjør de ekle. Aldri sett mora mi bruke det i.

Knis, jeg er ikke noe flink til å lage vafler, her har det hoppet over en generasjon, dattera mi lager gode :o)

Hoppet over en genrasjon, ja........hihi.....

Kjekt å se deg igjen, foresten.....lenge siden nå!!!

Hatt ei fin jul?

Skrevet

Nåååå snakker vi oppskrifter som jeg kan klare!!!! Tuuuusen takk Gyda!

Det var da bare hyggelig. Håper det smaker.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...