Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 27. desember 2005 Skrevet 27. desember 2005 Jeg tar et kjøkkensøk nå! Da ønsker jeg deg mer hell enn jeg hadde! 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 27. desember 2005 Skrevet 27. desember 2005 Jepp. ;-P De gærne har det godt, så jeg tenker jeg holder meg til å være passe gær'n heller jeg. Myye morsommere. Da går jeg ikke glipp av noe heller, hehe. ;-) "Da går jeg ikke glipp av noe heller, hehe. ;-)" Nei, så lenge du krysser fingrene, så får du med deg det meste ;-) 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 27. desember 2005 Skrevet 27. desember 2005 Amber's hverdag: http://www.sejlerne.dk/admin/pic/husmor2.jpg *S* Jeg ser ikke helt for meg amber i den rollen der... 0 Siter
Tottlå Skrevet 27. desember 2005 Forfatter Skrevet 27. desember 2005 *S* Jeg ser ikke helt for meg amber i den rollen der... Joda.....med litt godvilje, glir hun glatt inn i den rollen 0 Siter
Glimtipper Skrevet 27. desember 2005 Skrevet 27. desember 2005 Jeg har ingen god vaffeloppskrift, men det aller beste er faktisk å lære seg å lage den på feelingen. Det er ikke vanskelig. Bruk 3-4 egg. Ha oppi en god dæsj med sukker. Miks sammen til eggedosis. Ha opp i en del mel, så tynner du ut med melk. Er røra tynn, så får du tynne vafler. Er den tykk, så blir de tykke (og må stekes lenger). Selv bruker jeg ikke smør i røra, bare på jernet. Husk en teskje vaniljesukker og en teskje bakepulver til slutt. Så smaker du på røra. Smaken vil fortelle deg om røra er for søt eller har for mye mel. Er den for søt. så har du i mer melk/mel. Har den for mye melsmak, så har du i et ekstra egg. Når du får dette til en gang, så går det som en lek de neste gangene. Og du slipper det slitsomme målestyret 0 Siter
Gyda Skrevet 27. desember 2005 Skrevet 27. desember 2005 Da ønsker jeg deg mer hell enn jeg hadde! Jeg hadde ikke hellet med meg jeg heller, så jeg tok en rask Google. Her er hverdagsvafler: http://www.tine.no/merkedager/40420/ 0 Siter
Tottlå Skrevet 27. desember 2005 Forfatter Skrevet 27. desember 2005 Jeg har ingen god vaffeloppskrift, men det aller beste er faktisk å lære seg å lage den på feelingen. Det er ikke vanskelig. Bruk 3-4 egg. Ha oppi en god dæsj med sukker. Miks sammen til eggedosis. Ha opp i en del mel, så tynner du ut med melk. Er røra tynn, så får du tynne vafler. Er den tykk, så blir de tykke (og må stekes lenger). Selv bruker jeg ikke smør i røra, bare på jernet. Husk en teskje vaniljesukker og en teskje bakepulver til slutt. Så smaker du på røra. Smaken vil fortelle deg om røra er for søt eller har for mye mel. Er den for søt. så har du i mer melk/mel. Har den for mye melsmak, så har du i et ekstra egg. Når du får dette til en gang, så går det som en lek de neste gangene. Og du slipper det slitsomme målestyret Nå har jeg skrevet ut oppskriften din. Må ile hjem å prøve!!! Tuuusen takk! 0 Siter
Glimtipper Skrevet 27. desember 2005 Skrevet 27. desember 2005 Nå har jeg skrevet ut oppskriften din. Må ile hjem å prøve!!! Tuuusen takk! Lykke til Dette klarer du! *oppmuntrende klapp på skulderen* 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 27. desember 2005 Skrevet 27. desember 2005 Jeg hadde ikke hellet med meg jeg heller, så jeg tok en rask Google. Her er hverdagsvafler: http://www.tine.no/merkedager/40420/ De vafflene der er helt sikker gode :-) 0 Siter
Gyda Skrevet 27. desember 2005 Skrevet 27. desember 2005 Jeg hadde ikke hellet med meg jeg heller, så jeg tok en rask Google. Her er hverdagsvafler: http://www.tine.no/merkedager/40420/ Pytt, pytt. Det var ikke bare hverdagsvaflene. Det var et par til. Fritt valg! *s* 0 Siter
Tottlå Skrevet 27. desember 2005 Forfatter Skrevet 27. desember 2005 Jeg hadde ikke hellet med meg jeg heller, så jeg tok en rask Google. Her er hverdagsvafler: http://www.tine.no/merkedager/40420/ Nåååå snakker vi oppskrifter som jeg kan klare!!!! Tuuuusen takk Gyda! 0 Siter
Dorthe Skrevet 27. desember 2005 Skrevet 27. desember 2005 Jeg har ingen god vaffeloppskrift, men det aller beste er faktisk å lære seg å lage den på feelingen. Det er ikke vanskelig. Bruk 3-4 egg. Ha oppi en god dæsj med sukker. Miks sammen til eggedosis. Ha opp i en del mel, så tynner du ut med melk. Er røra tynn, så får du tynne vafler. Er den tykk, så blir de tykke (og må stekes lenger). Selv bruker jeg ikke smør i røra, bare på jernet. Husk en teskje vaniljesukker og en teskje bakepulver til slutt. Så smaker du på røra. Smaken vil fortelle deg om røra er for søt eller har for mye mel. Er den for søt. så har du i mer melk/mel. Har den for mye melsmak, så har du i et ekstra egg. Når du får dette til en gang, så går det som en lek de neste gangene. Og du slipper det slitsomme målestyret Du har glemt kardemommme og det skal ikke være bakepulver i vaffelrøre da ;o) 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 27. desember 2005 Skrevet 27. desember 2005 Joda.....med litt godvilje, glir hun glatt inn i den rollen Da har amber noen skjulte sider som jeg ikke har fått med meg... Men så har jeg ikke truffet henne heller, slik som du har. 0 Siter
Tottlå Skrevet 27. desember 2005 Forfatter Skrevet 27. desember 2005 Du har glemt kardemommme og det skal ikke være bakepulver i vaffelrøre da ;o) Ikke bakepulver?? Er det ikke det som gjør at de heves??? *blond, og dum på kjøkkenet* 0 Siter
Dorthe Skrevet 27. desember 2005 Skrevet 27. desember 2005 Ikke bakepulver?? Er det ikke det som gjør at de heves??? *blond, og dum på kjøkkenet* Nei, bakepulver i vafler gjør de ekle. Aldri sett mora mi bruke det i. Knis, jeg er ikke noe flink til å lage vafler, her har det hoppet over en generasjon, dattera mi lager gode ) 0 Siter
Glimtipper Skrevet 27. desember 2005 Skrevet 27. desember 2005 Du har glemt kardemommme og det skal ikke være bakepulver i vaffelrøre da ;o) Kardemomme bruker jeg ikke, og jeg bruker bakepulver i mine vafler Det gjør at de blir luftigere og smaker ferskere lengere. Fikk tipset av min bestefar som var baker 0 Siter
Tottlå Skrevet 27. desember 2005 Forfatter Skrevet 27. desember 2005 Da har amber noen skjulte sider som jeg ikke har fått med meg... Men så har jeg ikke truffet henne heller, slik som du har. kanskje litt mer sånn?? http://www.witz.org/images/641n4x.jpg 0 Siter
Tottlå Skrevet 27. desember 2005 Forfatter Skrevet 27. desember 2005 Nei, bakepulver i vafler gjør de ekle. Aldri sett mora mi bruke det i. Knis, jeg er ikke noe flink til å lage vafler, her har det hoppet over en generasjon, dattera mi lager gode ) Hoppet over en genrasjon, ja........hihi..... Kjekt å se deg igjen, foresten.....lenge siden nå!!! Hatt ei fin jul? 0 Siter
Gyda Skrevet 27. desember 2005 Skrevet 27. desember 2005 Nåååå snakker vi oppskrifter som jeg kan klare!!!! Tuuuusen takk Gyda! Det var da bare hyggelig. Håper det smaker. Lykke til! 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 27. desember 2005 Skrevet 27. desember 2005 kanskje litt mer sånn?? http://www.witz.org/images/641n4x.jpg He, he! Ja, der ser jeg amber, ja! Men jeg har også dannet meg et bilde av henne som en omsorgsfull og flink mor, selv om husmorbildet ikke stemmer. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.