Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva med biffsnadder?

Vi blir 8 stykker hos oss nyttårsaften og denne retten har jeg tenkt til å lage. Lager den i stand om formiddagen, greit med alt som er unnagjort...!

Skjærer oksekjøtt (mørbrad eller ytrefilet) i strimler og bruner det i steikepanna i godt smør. Ha det over i ei gryte og hell vann så det så vidt står over. La det surre til det er mørt. Ha i masse bruna løk og sjaminjong, event. også paprika.

Potetvalg etter ønske, jeg har tenkt på hasselbackpoteter denne gang. Bernaisesaus og grønnsaker etter ønske. Jeg vil denne gang ha rosenkål, broccoli og sukkererter. Du kan også ha en salat.

Forretten har jeg enda ikke bestemt, men til dessert blir det vaniljeis med friske bær.

Kaffe og "Verdens beste" utpå kvelden.

Ha det hyggelig nyttårsaften og lykke til med maten uansett hva det blir du lager.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/211811-nytt%C3%A5rsmiddag/#findComment-1544825
Del på andre sider

Annonse

Om dere bare er 4 stykker kan du f.eks kjøpe kalkunbryst å helsteke det. Det er visstnok (har ikke spist det selv siden jeg er veggis) kjempegodt. Alt som gjør seg selv i ovnen er jo lettvint også har du klassisk waldorfsalat og honningglaserte gulrøtter ved siden av.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/211811-nytt%C3%A5rsmiddag/#findComment-1545011
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...