Yit Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Er gravid i 27uke. Er veldig bekymret når det gjelder hvem som er far til barnet. Siste mens var 20.06.05, og den 24.06.05, kan jeg ha hatt sex, med X, men jeg kan ikke huske hva som er skjedd (redd for å ha blitt dopet). En uke etter, 2.og 3.juli, vet jeg med sikkerhet at jeg har hatt samleie med Y. Mensen har vært regelmessig, 4 uker mellom hver, og jeg har ikke brukt pillen på flere år. To uker etter siste samleie, 15 dager (med Y), omtrent da jeg ventet mensen, tok jeg en test som viste svakt positiv. Tok også litt tid før den ble positiv. Noen dager før dette kjente jeg også litt stikking i underlivet samt at brystene var ømme når jeg tok på dem. Men er ikke sikkert jeg ville lagt merke til disse symptomene dersom jeg ikke visste det kunne være en mulighet for at jeg var gravid. Var også til UL i uke 19 og fikk samme termin som mens terminen 27. mars. Etter UL sier han også at utfra siste mens og utfra de mål han har tatt, så vil han mene jeg er blitt gravid i starten av juli. Jeg har gitt Y beskjeden om at det er han som skal bli pappa. Men jeg går og er så redd for at det ikke skal stemme!! Klarer ikke nyte svangerskapet eller slappe av med dette. Kan du utifra de opplysningene jeg har gitt nå, gi meg et svar? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/211825-hvem-er-far/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
j83! Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Om du kun hadde sex med X fire dager etter mensen er nok sjangsen for at han er faren VELDIG liten, så jeg vil noktro Y er far ja =) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/211825-hvem-er-far/#findComment-1546178 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Jeg forstår godt at du har det vanskelig nå, men jeg kan med overveldende sikkerhet anslå at Y må være far til barnet ditt. Rent teoretisk er det en forsvinnende liten sjanse for at x kan være faren. At y er faren stemmer med tidspunktet for samleie men også fordi du kun testet svakt positivt på gravitest da mensen uteble. En test er basert på mengden av svangerskapshormonet hCG i urinen. Denne mengden øker helt fram til ca uke 12, men etter 14 dager er nivået ennå så lavt at testen ofte kun viser svakt positiv når man er gravid. Jeg synes imidlertid at problemet du opplever er såpass alvorlig at jeg synes du bør snakke med noe om det. At du ikke gleder deg over svangerskapet er trist nok, men dette kan i neste omgang gå utover forholdet til babyen; altså at du får problemer med å knytte deg til den. Det blir vanskelig å gå veien med å ta blodprøver (DNA-testing) hvis du ikke har vært åpen om årsaken til slik testing. Har du blitt utsatt for overgrep, noe det er hvis du har blitt dopet mot din vilje), trenger du hjelp og støtte, noe bør anmeldes, og selvsagt kan du ikke tas i utroskap. Tenk over disse tingene og husk at alle i helseveset har taushetsplikt. Jeg ønsker deg lykke til videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/211825-hvem-er-far/#findComment-1546710 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.