Gå til innhold

Mening om slips

Anbefalte innlegg

Tja...at folk flest er mer opplyste enn for 100 og 200 år siden er selvfølgelig ikke diskuterbart (skole, utdanning, media o.s.v). Og med det følger det som regel at hvilke ting som imponerer endrer seg.

".............................................."

Joa, vi har mer kunnskap i dag.

Men tror nok at visdommen var noe større i forgangne tider ;-)

Fortsetter under...

• Svar 143
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

30

• keinstein

9

• Lillemus

8

• laguna1365380434

8

Mest aktive i denne tråden

Joa, vi har mer kunnskap i dag.

Men tror nok at visdommen var noe større i forgangne tider ;-)

"Men tror nok at visdommen var noe større i forgangne tider ;-)"

Ikke umulig. Men hvis man har en veldig liten "verden", så er det lettere å ha en visdom som dekker over det meste enn når "verden" er mye større.

"................................................"

Annonse

"Men tror nok at visdommen var noe større i forgangne tider ;-)"

Ikke umulig. Men hvis man har en veldig liten "verden", så er det lettere å ha en visdom som dekker over det meste enn når "verden" er mye større.

"................................................"

Jepp.

Og når verden er mindre, er det lettere å glede seg over det man har i sitt eget liv også.

Det er litt merkelig at all denne kunnskapen vi moderne mennesker tilegner oss, ser ut til å føre til at vi blir mer og mer ulykkelige - og stadig mindre fornøyde med både oss selv og livene vi lever ;-)

Generelt sett vel og merke.

Jepp.

Og når verden er mindre, er det lettere å glede seg over det man har i sitt eget liv også.

Det er litt merkelig at all denne kunnskapen vi moderne mennesker tilegner oss, ser ut til å føre til at vi blir mer og mer ulykkelige - og stadig mindre fornøyde med både oss selv og livene vi lever ;-)

Generelt sett vel og merke.

Kanskje ikke så merkelig. Jo mer innsikt man får, jo mer åpenbart er det hvor liten og fullstendig betydningsløs man er - i den store sammenhengen. *Stirre ned i rødvinsglasset* :-)

"..............................................."

Kanskje ikke så merkelig. Jo mer innsikt man får, jo mer åpenbart er det hvor liten og fullstendig betydningsløs man er - i den store sammenhengen. *Stirre ned i rødvinsglasset* :-)

"..............................................."

...fikk en plutselig assossiasjon til åpningen av animasjonsfilmen Antz her nå...

Annonse

Har ikke sett den, men jeg tror jeg skjønner hvor du vil :-)

"............................................"

Du bør se den.

Filmen starter med en maur, spilt av Woody Allen, som er hos psykologen sin.

Tror du vil glise godt av den scenen der - ikke minst sluttpoenget.

Særdeles festlig om man har sett en og annen Woody Allen film tidligere.

Du bør se den.

Filmen starter med en maur, spilt av Woody Allen, som er hos psykologen sin.

Tror du vil glise godt av den scenen der - ikke minst sluttpoenget.

Særdeles festlig om man har sett en og annen Woody Allen film tidligere.

Snålt - jeg fatter ikke hvordan jeg kan ha unngått å se den, egentlig. Og jeg har jo det "vanlige" love/hate forholdet til Woodoo Alien :-)

"............................................."

Snålt - jeg fatter ikke hvordan jeg kan ha unngått å se den, egentlig. Og jeg har jo det "vanlige" love/hate forholdet til Woodoo Alien :-)

At filmen kom helt tilbake i -98 kan kanskje være en grunn?

Et lite sitat fra filmen:

"Mandible: I like an ant that laughs in the face of death."

"Z: Actually I stand behind Death and make belittling comments at its back."

At filmen kom helt tilbake i -98 kan kanskje være en grunn?

Et lite sitat fra filmen:

"Mandible: I like an ant that laughs in the face of death."

"Z: Actually I stand behind Death and make belittling comments at its back."

"At filmen kom helt tilbake i -98 kan kanskje være en grunn?"

Desto større grunn til at jeg burde ha sett den.

Fiskenetting kan være kult det vel! ;-P Jeg bruker nettingstrømper innimellom jeg altså, og knallrød leppestift og,og er stilig som bare fy, kan jeg si deg..;-)

Men skai skjørtet dropper jeg da, sånn stort sett..;-)

Hvor får jeg kjøpt fiskenettingstrømper? Jeg skal i bursdag og alle skal ha nonnedrakt og fiskenettingstrømper og jeg aner ikke hvor jeg får kjøpt det.

laguna1365380434

Hvor får jeg kjøpt fiskenettingstrømper? Jeg skal i bursdag og alle skal ha nonnedrakt og fiskenettingstrømper og jeg aner ikke hvor jeg får kjøpt det.

H&M..? Jeg husker ikke helt hvor jeg har mine fra, men det har hvertfall ikke vært særlig styrete å få tak i..

Skulle du ha problemer med å få fatt i kan dusikkert låne et par av meg! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...