Gå til innhold

Mening om slips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slips, knyttet riktig(dobbel knut), og med riktig lengde, er stilig på en mann. Spesielt til hvit skjorte.

Det må være idioter som bærer et kort slips, og ikke ned til beltet som er riktig, som har gjort at du ikke liker det.

Men en åpen skjorte til blazer, kan også være stilig.

• Svar 143
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

30

• keinstein

9

• Lillemus

8

• laguna1365380434

8

Mest aktive i denne tråden

Gjest svettetørking
Skrevet

jeg leste nå litt om historien til slipset.

På 1660 tallet var det noen soldater, med fargerike halstørkler, som hadde vunnet en krig. De skulle feire i Frankrike. Der ble de presentert for monarken Ludvig XIV. Han likte halstørklene og gjorde det til et kongelig verdighetstegn.

Moten spredte seg. Fra 1875 ble det lengre og lignet mer og mer på slipset vi har idag.

Derfor slips;) Skyld på Ludvig XIV

Jeg har hørt at det var i gamle dager i Afrika at slips ble brukt fordi da kunne menn tørke svetten i pannen med det!

Skrevet

Hva med en mann i slips og ingenting annet;)

Kommer litt an på kroppen ;-)

Mest sannsynlig hadde jeg nok fått latteranfall *ler*

Skrevet

Nja baken kan være hårløs;)

Der er vi iallefall enige ;-)

Skrevet

"Det tyder på god smak, og har lite med enkelhet å gjøre:-)"

Nei - god eller dårlig har ingenting med smaken å gjøre. Enkelhet har imidlertid alt å gjøre med uniform-fetisher :-)

".............................................."

Psjt. Uniform er sexy. Så det så. Ikke alle da, sporveien og kamuflasje er ikke akkurat noe å briske seg med.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Slips, knyttet riktig(dobbel knut), og med riktig lengde, er stilig på en mann. Spesielt til hvit skjorte.

Det må være idioter som bærer et kort slips, og ikke ned til beltet som er riktig, som har gjort at du ikke liker det.

Men en åpen skjorte til blazer, kan også være stilig.

Jeg er enig, et slips må ha riktig lengde, ellers ser det lett latterlig ut.

Det er også en fordel med en slipsnål, som både pynter opp og holder slipset på plass.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Joda, fyren er stilig, men det haddde han vært i andre klær også.

Flotte menn er flotte i dress/kjole og hvitt også. Men dessverre gjelder også det motsatte. Det å tre på en mann stilige klær, gjør ham ikke automatisk stilig.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Psjt. Uniform er sexy. Så det så. Ikke alle da, sporveien og kamuflasje er ikke akkurat noe å briske seg med.

Det er mange uniformer som ikke er sexy.

Men en flott mann i bunad eller motorsykkeldress *sikle*,

det er noe det!

Skrevet

Det er mange uniformer som ikke er sexy.

Men en flott mann i bunad eller motorsykkeldress *sikle*,

det er noe det!

Bunad på menn er STILIG! Skulle ønske kjæresten kunne kjøpt seg bunad...

Men uniformer som i "En offiser og en gentleman" er sexy... *Tørker seg i munnviken*

Skrevet

Joda, fyren er stilig, men det haddde han vært i andre klær også.

Flotte menn er flotte i dress/kjole og hvitt også. Men dessverre gjelder også det motsatte. Det å tre på en mann stilige klær, gjør ham ikke automatisk stilig.

"Det å tre på en mann stilige klær, gjør ham ikke automatisk stilig."

Det har du aldeles rett i. Stemora til ungene mine er nydelig i alt mulig. Andre ser ut som et takras samme hva de har på seg.

Skrevet

Jeg er enig, et slips må ha riktig lengde, ellers ser det lett latterlig ut.

Det er også en fordel med en slipsnål, som både pynter opp og holder slipset på plass.

Det skal ikke være for langt heller.

Hørte en gang en grei regel: Slipset skal ikke komme i kontakt med organet det symboliserer.

Skrevet

Tja - det er jo et totalt unyttig "plagg", men jeg synes det er pent med slips til fest, jeg. Til hverdags er det helt unødvendig, synes jeg.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Det skal ikke være for langt heller.

Hørte en gang en grei regel: Slipset skal ikke komme i kontakt med organet det symboliserer.

"Hørte en gang en grei regel: Slipset skal ikke komme i kontakt med organet det symboliserer."

*S*

Det var en fin huskeregel!

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Bunad på menn er STILIG! Skulle ønske kjæresten kunne kjøpt seg bunad...

Men uniformer som i "En offiser og en gentleman" er sexy... *Tørker seg i munnviken*

"Men uniformer som i "En offiser og en gentleman" er sexy... *Tørker seg i munnviken* "

Det er forskjell på uniformer, ja! og Richard Gere var jo rette mann å henge uniformen på også :-)

Det er veldig mange år siden jeg så den filmen, kanskje den er verdt å hente frem igjen?

Forresten så har mannen min bunad *smile bredt*

Skrevet

"Men uniformer som i "En offiser og en gentleman" er sexy... *Tørker seg i munnviken* "

Det er forskjell på uniformer, ja! og Richard Gere var jo rette mann å henge uniformen på også :-)

Det er veldig mange år siden jeg så den filmen, kanskje den er verdt å hente frem igjen?

Forresten så har mannen min bunad *smile bredt*

Kjæresten min har uniform som ligner veldig på den fra offiseren! Dvs. den som passet fikk han ikke plass til å ta med seg hjem da han sluttet på båten og den som henger hjemme er nok litt trang nå... ;o)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Kjæresten min har uniform som ligner veldig på den fra offiseren! Dvs. den som passet fikk han ikke plass til å ta med seg hjem da han sluttet på båten og den som henger hjemme er nok litt trang nå... ;o)

Du har gitt ham mye god mat, altså?

Dere får trene sammen på nyåret, slik at han kommer inn i uniformen sin igjen. Det er veldig hyggelig å se sin kjære i det flotteste antrekket man kan tenke seg :-)

Skrevet

Du har gitt ham mye god mat, altså?

Dere får trene sammen på nyåret, slik at han kommer inn i uniformen sin igjen. Det er veldig hyggelig å se sin kjære i det flotteste antrekket man kan tenke seg :-)

Den uniformen var for liten da jeg traff ham gitt! :o)

Uansett har vi bestemt oss for at fra 2. januar er det slutt på dette fråtseriet i mat og godiser! Da skal vi bli flinkere til å gå tur og til å røre på oss.

Jeg flirte godt da han kom i en dongeribukse som det manglet minst 5 cm på at han fikk igjen og han påsto hardnakket at han brukte den sommeren 2004! Jeg lo ikke fullt så mye da det viste seg at det var bare såvidt jeg fikk den på meg jeg og... Målet er at jeg skal få den på meg og få puste samtidig til sommeren! :o)

For nå er jeg 3-4-5 kilo mer enn jeg trives med.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Den uniformen var for liten da jeg traff ham gitt! :o)

Uansett har vi bestemt oss for at fra 2. januar er det slutt på dette fråtseriet i mat og godiser! Da skal vi bli flinkere til å gå tur og til å røre på oss.

Jeg flirte godt da han kom i en dongeribukse som det manglet minst 5 cm på at han fikk igjen og han påsto hardnakket at han brukte den sommeren 2004! Jeg lo ikke fullt så mye da det viste seg at det var bare såvidt jeg fikk den på meg jeg og... Målet er at jeg skal få den på meg og få puste samtidig til sommeren! :o)

For nå er jeg 3-4-5 kilo mer enn jeg trives med.

"Den uniformen var for liten da jeg traff ham gitt! :o)"

Da får du begynne å spare til bunad til ham :-)

Å ha trivselsvekta si er viktig, ja. Jeg merker selv at det har blitt for mye spising og lite trening i jula. Her har det sneket seg inn 1,5 kg som skal bort etter nyttår!

Skrevet

"Den uniformen var for liten da jeg traff ham gitt! :o)"

Da får du begynne å spare til bunad til ham :-)

Å ha trivselsvekta si er viktig, ja. Jeg merker selv at det har blitt for mye spising og lite trening i jula. Her har det sneket seg inn 1,5 kg som skal bort etter nyttår!

Jeg spare til bunad til ham!? Han tjener sikkert 2-3-4 ganger mer enn meg når vi kommer til årets slutt! Den må han sannelig bekoste sjøl gitt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...