Gå til innhold

har de fleste amerikanere mobil med SMS?

Anbefalte innlegg

skal prøve å få ringt noen slektninger i USA men fordi jeg er så fuckings redd for å ringe dem og å snakke engelsk så lurte jeg litt på å sende en tekstmelding før jeg ringer så jeg ihvertfall vet når det passer at jeg ringer.

vet at en i familien har mobil, men når jeg har søkt på telefonkatalogen i USA så får jeg bare opp et hjemmenummer

vet dere hvor jeg kan søke på mobilnummere?

og bruker amerikanerne SMS? har hørt at de er langt etter oss på dette området

takknemmelig for råd

hilsen en livredd

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/211852-har-de-fleste-amerikanere-mobil-med-sms/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke så mange som bruker det, og det er vel også et problem med å få SMS gjennom til USA. De har så mange ulike selskaper som ikke "snakker med hverandre". jeg har ihvertfall forsøkt å sende SMS dit og det har aldri funket.

ok takk

da får jeg finne på noe annet

de har ikke svar på den, vet ikke om jeg har sendt riktig. Derfor synes jeg det er enda vanskeligere å ringe. Vil ikke være masete heller da

at det er mulig å være SÅ feig lurer jeg på:)

De blir sikkert kjempeglad for at du ringer! Hopp i det! :-)

Jeg ble positivt overrasket over noen amerikanere som jeg knapt kjenner, senest idag, fikk et julebrev i posten som jeg ikke hadde ventet meg i det hele tatt... :-)

Men hyggelig var det!

Annonse

Jeg ble positivt overrasket over noen amerikanere som jeg knapt kjenner, senest idag, fikk et julebrev i posten som jeg ikke hadde ventet meg i det hele tatt... :-)

Men hyggelig var det!

men jeg er bare kjemperedd for at jeg skal ringe på et upassende tidspunkt, at de ikke skal huske meg igjen og at jeg skal begynne å stotre og stamme og ikke få ut et ord fordi jeg er så nervøs.

problemet er at dette er mennesker som jeg har besøkt før men som jeg ikke har hatt kontakt med på en stund. Det betyr alt i verden for meg at jeg ikke blir avvist, eller føler meg avvist. hadde de vært helt fremmede så hadde det vært lettere

men sikkert ikke lett å skjønne seg på:)

Men hyggelig var det!

klarte å ringe nr og vente på at det ringte, men så fikk jeg telefonsvarer...

ja ja første steg har jeg ihvertfall tatt. og jeg har god tid på meg. De bor 9 tidssoner fra oss, så jeg kan manne meg opp i hele natt om jeg vil:)

men jeg er bare kjemperedd for at jeg skal ringe på et upassende tidspunkt, at de ikke skal huske meg igjen og at jeg skal begynne å stotre og stamme og ikke få ut et ord fordi jeg er så nervøs.

problemet er at dette er mennesker som jeg har besøkt før men som jeg ikke har hatt kontakt med på en stund. Det betyr alt i verden for meg at jeg ikke blir avvist, eller føler meg avvist. hadde de vært helt fremmede så hadde det vært lettere

men sikkert ikke lett å skjønne seg på:)

Selv om jeg regner meg som over gjennomsnittet god i engelsk (*skryter*) - så gruer jeg meg alltid til å ringe til folk jeg kjenner dårlig eller ikke i det hele tatt i engelsktalende land.

Derfor skriver jeg ALLTID ned i hovedsak det jeg har tenkt å si - og har de engelske frasene å klamre meg til til jeg er over det verste!

Selv om jeg regner meg som over gjennomsnittet god i engelsk (*skryter*) - så gruer jeg meg alltid til å ringe til folk jeg kjenner dårlig eller ikke i det hele tatt i engelsktalende land.

Derfor skriver jeg ALLTID ned i hovedsak det jeg har tenkt å si - og har de engelske frasene å klamre meg til til jeg er over det verste!

lurer også på om jeg skal gjøre det.

det pussige er at jeg engelsken min er ganske bra når jeg prater med de som ikke har det som morsmål. Men med en gang jeg skal prate med noen som prater det flytende så er det ikke mye engelskkunnskaper å spore hos meg. Da høres jeg ut som om jeg prater engelsk på et svært elementært nivå

men så skrive opp fraser kan jo være lurt ja

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...