Gå til innhold

Naboens 7-åring utstyrt med lighter og fyrverkeri

Anbefalte innlegg

Gjest Flystripa
Skrevet

Naboene mine er en gjeng med teflonhjerner. De tar ikke hensyn hverken når det gjelder det ene, eller det andre.

Problemet denne uka - akkurat som i romjula i fjor, er at de utstyrer guttungen sin med lighter og fyrverkeri. Han er bare 7 år. *oppgitt*

Kan jeg med loven i hånd ta i fra ham dette? Åhh jeg blir så irritert på disse foreldrene som ikke kan å oppdra unger. I fjor hisset guttens onkel seg kraftig opp pga dette, og forlot familiesammenkomsten i sinne. Allikevel fortsetter ungens feiring med markfyrverkeri og småraketter.

Historien gjentar seg...

Hva hadde du gjort?

Skrevet

Barnevernet eller politiet?

Jeg mener det er lovfestet at man skal være over 18 år for å bruke fyrverkeri?

Skrevet

Stønn, for noen idioter av noen foreldre!

Et sted jeg bodde før var det også noen nabounger i den alderen som fikk lov å leke med raketter hele romjula. Jeg gjorde ingenting. Ungene ga klar beskjed om at det var bare å spørre pappa - de fikk lov, ædda bædda! Jeg gadd ikke å sjekke. Det stemte helt sikkert, for han var så nær tilbakestående som det går an å være uten å være det. Kom fram til at det kanskje var like greit at de holdt på. Tok jeg fra dem rakettene gikk de vel bare hjem og hentet flere. Jeg tenkte at de kom sikkert til å sprenge av seg noen fingre uansett før eller senere, så de kunne like gjerne få gjøre det da. Akkurat de ungene der tror jeg ikke det var mye håp for, dessverre.

Skrevet

Stønn, for noen idioter av noen foreldre!

Et sted jeg bodde før var det også noen nabounger i den alderen som fikk lov å leke med raketter hele romjula. Jeg gjorde ingenting. Ungene ga klar beskjed om at det var bare å spørre pappa - de fikk lov, ædda bædda! Jeg gadd ikke å sjekke. Det stemte helt sikkert, for han var så nær tilbakestående som det går an å være uten å være det. Kom fram til at det kanskje var like greit at de holdt på. Tok jeg fra dem rakettene gikk de vel bare hjem og hentet flere. Jeg tenkte at de kom sikkert til å sprenge av seg noen fingre uansett før eller senere, så de kunne like gjerne få gjøre det da. Akkurat de ungene der tror jeg ikke det var mye håp for, dessverre.

"Det stemte helt sikkert, for han var så nær tilbakestående som det går an å være uten å være det."

Haha, kongekommentar.

Skrevet

Ring politiet og få dem til å komme og ta en titt mens knotten holder på?

Skrevet

Først bør du snakke med foreldrene om saken. Tør eller vil du ikke det. får du bare finne deg i dette disse få dagene fremfor å lage en masse rabalder med politiet osv.

Skrevet

Sånn har det vært i nabolaget her også.

9 og 10 åringer med lighter og små kinaputter som de leker seg med.

Holder i hånden å tenner på.

Moren til en av gutta er barnehageassistent.

Nesten så man håper det hender noe.

Jeg har snakket til henne om det men fikk til svar at det var da bare små kinaputter

Skrevet

Sånn har det vært i nabolaget her også.

9 og 10 åringer med lighter og små kinaputter som de leker seg med.

Holder i hånden å tenner på.

Moren til en av gutta er barnehageassistent.

Nesten så man håper det hender noe.

Jeg har snakket til henne om det men fikk til svar at det var da bare små kinaputter

Det er helt til de binder sammen 30 stykker og surrer en hel teiprull rundt. Når den kan sprenge lokket av en postkasse, så kan den rive av fingre og skade øyne også.

Et år startet unga brann med kinaputter i hagemøbler som sto lagret ute.

Kinaputter har vært ulovlig i Norge i 30 år snart, og det kan ilegges bøter om det skjer noe.

Skrevet

Det er fullstendig ulovlig. Jeg hadde sannsynligvis anmeldt det - her er det snakk om at du har krav på den sikkerheten du mister av at mindreårige flyr rundt med raketter. Litt avhengig av foreldrene, så hadde jeg evt. snakket med dem først.

".............................................."

Skrevet

Reglene er 18 år på kjøp av fyrverkeri.

18 år på bruk av det største, 16 år på bruk av stjerneskudd ol. mener jeg nå da.

En syvåring har selvsakt ikke lov til å farte rundt med lighter og fyrverkeri, det er til fare både for ham selv og andre.

Tror jeg hadde advart foreldrene med å anmelde til politiet om det ikke tok slutt, evnt. anmeldt med en gang.

Pipen får nok en litt annen lyd om politiet tropper opp på døra og tar en prat med de voksne.

Skrevet

Jeg er nok skikkelig slem for jeg hadde beslaglagt det.

Me too.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...