Gå til innhold

ATV firehjuls motorsykkel tenkte jeg å handle


Anbefalte innlegg

Det koster :

Introduksjonspris 19.990,-kr.+ Klargjøring/registrering.

Veil. pris 23.500,-kr.

Dette er en meget påkostet ATV, utstyrt med: Vannavkjølt 2-takt`s motor på 3,4hk, Revers, aluminiumsfelger kommer, Skivebremser bak, tromler foran, Justerbare oljestøtdempere, El-start og kick-start, Gatedekk.

Langt chassi for bedre kjøreegenskaper! 160cm.

Lasteevne på hele 154kg!

Egenvekt 136kg.

Leveres som Rød eller Sort.

Trim sett som øker effekten med hele 40% kan leveres!

I tillegg kommer det bagsjebrettog veske. Hjelm er påbud.

Den koster 20 000 pluss trimsett, registering for hvitre skilter og årsavgift.

Den skal rukes til ærender og småkjøring på små områder. Og småveier.

De er gøy å kjøre, lett å holde seg på rett kjøl.

Kan lånes bort uten å få velt, skader og uvennskap.

Hjelm, hansker og verneklær er nødvendig.

Fortsetter under...

Du er klar over at de er kjempefarlige og lett velter?

Veldig morsomt men ikke særlig trygt. Og man har vel ikke lov til å bruke dem på veien heller, kun på bane og i terrenget.

Lov til å bruke dem på veien jo!? Det kjører nå et utall av dem rundt omkring i Trondheim i alle fall! Litt merkelig om alle disse skulle kjøre "lovlig" ulovlig.

Du er klar over at de er kjempefarlige og lett velter?

Veldig morsomt men ikke særlig trygt. Og man har vel ikke lov til å bruke dem på veien heller, kun på bane og i terrenget.

Du får versjoner av disse som kan kjøres "lovlig" - dvs registrert med skilt for bruk også på veien.

Du er klar over at de er kjempefarlige og lett velter?

Veldig morsomt men ikke særlig trygt. Og man har vel ikke lov til å bruke dem på veien heller, kun på bane og i terrenget.

Vi må vel relatere det til noe.

Neppe særlig mer farlig enn tohjuling, men tohjuling er som kjent farlig.

Det er færre veltulykker på vei med firehjuling, men desto flere i terrenget. Å kjøre i terreng med _vanlig_ tohuling er ikke så moro som med 4 hjul, derfor blir det færre slike uhell på to hjul.

Veltulykker på vei med tohjuling kan skje fort og uventet på en oljeflekk, en løs brostein eller sand. Det skjer ikke så lett med 4 hjul.

For å vippe rundt med 4 hjul, må det enten et digert hull eller sideskrens til. En sideskrens eller et hull vil også kaste en tohjuling overende, og faren for å få noe over seg eller blir skrubbet opp skulle være omtrent lik?

Farten må naturlig holdes lavere med 4 hjul, da du ikke kan legge deg over i svinger, og det spretter noe mer på ujevn vei.

Sikkert flere likheter og ulikheter.

Men grepet og balansen i rimelig fart er bedre med 4 hjul, og selv de som ikke har 100% balanse og førlighet i beina kan kjøre, da alle betjeningsorganer er for hånd.

Den typen jeg nevnte er bredere og lenger enn terrengmodellene, tyngre og bedre understell og oppheng/fjæring, glatte og brede gatedekk, større hjulskjermer mot sprut, store bagasjebrett foran og bak. En liten gatebil.

Registreres som moped, dvs billig avgift og forsikring. Med trimsett blir den dobbelt så sterk, og gjør 75 km/t, da må den registeres med kr 9 000 mer i registereringsskatt enn moped (hvis du sier i fra om det til veivesenet).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...