Gå til innhold

Kjøttdeig som gikk ut igår...

Anbefalte innlegg

Ville du brukt den idag, det står Siste forbruksdag 28.12. på...

Hvis den lukter som vanlig (skjønt rå kjøttdeig lukter alltid ille syns jeg....), er det vel ikke farlig om det er en liten dag over. Eller?

Den har stått i kjøleskap hele tiden såklart.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/211947-kj%C3%B8ttdeig-som-gikk-ut-ig%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Hvis den ikke lukter, er det helt trygt å ta den. De legger jo inn litt margin, den blir ikke dårlig sånn rett over natten :-)

Tør jeg tippe på Tacos? Det hadde vi i går...

Tenkte også det ja.At det var litt margin. :-)

Ikke tacos, men pasta og Dolmio-kjøttsaus.

Taco er jo kjempegodt da...får lage det snart også!

Jeg ville ikke brukt den. Er særdeles skeptisk til utgått kjøttdeig.

Har fått driteapparatproblemer av det tidligere.

Vel...nå har vi spist den... håper det går bra.

*krysse fingrene*

:-)

(hvis ikke ligger vi strøkne imorgen, alle tre ;-P )

Annonse

Jeg stod i samme situasjon her om dagen, med to kilo gått ut på dato dagen før. En venninne av meg sier den kan testes ved at man åpner vakumpakken, tar å legger kjøttdeigen på en tallerken ,deler den så på midten og lar den stå litt. Få da en unge til å lukte på den. De kjenner lukt bedre enn oss voksne. Og lukter den ikke vondt kan den spises. Min venninne jobber med nettopp å pakke kjøtt.Vår kjøttdeig var god den, heldigvis ;)

Jeg stod i samme situasjon her om dagen, med to kilo gått ut på dato dagen før. En venninne av meg sier den kan testes ved at man åpner vakumpakken, tar å legger kjøttdeigen på en tallerken ,deler den så på midten og lar den stå litt. Få da en unge til å lukte på den. De kjenner lukt bedre enn oss voksne. Og lukter den ikke vondt kan den spises. Min venninne jobber med nettopp å pakke kjøtt.Vår kjøttdeig var god den, heldigvis ;)

hehe takk for tips. Får prøve det neste gang.

Det ser ut til at kjøttdeigen var iorden, for vi er alle tre friske ennå. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...