Gå til innhold

kjæresten har kontakt på e-mail

Anbefalte innlegg

Gjest flørter på mail

ja, vet at man ikke skal lese andre sin e mail, men i dag ble fristelsen for stor, måtte sjekke hvem han har kontakt med.

Vi har vært sammen ca tre måneder og har hatt det helt fantastisk sammen, jeg er over 30 år og dette er første gang at et forhold har følt så "rett".

Fant altså ut at han hadde kontakt bla med en russisk dame, de skrev typiske bli kjent mailer, utveksla hva de forventet i et forhold etc. Skummet bare så vidt igjennom de som var skrevet etter at han møtte meg. Han skrev også at han gjerne kom på besøk til henne om hun ville det.

Vet ikke hvordan jeg skal reagere. Hva ville dere ha gjort

Fortsetter under...

Gjest WolfMan (TopGun)

Jeg tror ikke du skal legge så alt for mye i det.

Det er godt mulig at han bare snakker litt flørtete med henne, men at det ikke er mer enn som så.

Hun bor i Russland? I så fall er vel sannsynligheten ekstremt liten for at han skal reise til henne på besøk.

Hvis dere har det fint sammen, og du føler at han er den "rette" så bør du i alle fall ikke si han at du ikke stoler nok på han til å la være å lese hans mailer. Det er private mailer, og du har ikke noe med å lese dem.

Unnskyldningen, "jeg var så nyskjerrig" er forferdelig dårlig.

Det du imidlertid kan gjøre er å ta opp tema om hvordan han ser på flørting. Om han bare kan flørte uten å legge noe mer i det enn en flørt.

Om han synes det er ok om man flørter med andre om man er i et forhold.

Bruk gjerne en venn eller venninne som eksempel, gjerne fra før i tiden slik at han ikke har mulighet til å sjekke det opp.

Du vil kunne lese mye av reaksjonen hans, og du vil også kunne berolige deg selv med at det trolig ikke er annet enn du selv som lager spøkelser på høylys dag.

Gjest flørter på mail

Han vurderer å dra på besøk til en annen jente han flørter med?

Og han er sammen med deg?

Det hjelper dessverre lite for deg at du nå er i et forhold som "føles helt rett".

For det er åpenbart ikke tilfellet for ham.

nei, det er jeg enig med deg i. Men hvorfor sier han at jeg er rett, hvorfor ville han at jeg skulle hilse på foreldrene hannes(de bor to timers kjøring unna og jeg har allerede vært der to hanger), hvorfor sier han at han håper vi blir gift en dag, hvorfor vil han flytte sammen med meg. Hvorfor bruker han masse penger på meg. Hvorfor sier han hver dag masse fine ord til meg, hvorfor vil han være sammen med meg all sin fritid, hvorfor inviterer han meg med på fine turer osv osv. Den som bare kunne forstå det.

nei, det er jeg enig med deg i. Men hvorfor sier han at jeg er rett, hvorfor ville han at jeg skulle hilse på foreldrene hannes(de bor to timers kjøring unna og jeg har allerede vært der to hanger), hvorfor sier han at han håper vi blir gift en dag, hvorfor vil han flytte sammen med meg. Hvorfor bruker han masse penger på meg. Hvorfor sier han hver dag masse fine ord til meg, hvorfor vil han være sammen med meg all sin fritid, hvorfor inviterer han meg med på fine turer osv osv. Den som bare kunne forstå det.

Ikke godt å si.

Men du bør snakke med fyren. Si hva du har sett. Spørre hva faen han driver med.

Det er vel ikke så uvanlig at enkelte finner seg til rette med en reserveløsning mens de venter på den rette.

Selv om det naturligvis ikke trenger å være så ille.

Men snakk med ham. Kanskje du finner ut noe.

Annonse

Gjest Ulvinnen Lurulf

Alt føles rett når man er forelsket. Du kan være glad for at du oppdaget dette så tidlig i forholdet. Print ut mailene og behold de. De kan du vise han neste gang han kommer på besøk.

Det kan jo hende han er usikker på om det er trådstarter som er drømmekvinnen hans, og at han derfor beholder kontakten med andre litt til.

Følger hun rådet ditt, så er hun i hvert fall garantert å bli dumpet. Jeg hadde aldri villet være sammen med en som snoket i min private e-mail, og på toppen av alt printet dem ut!

Makan!

Gjest flørter på mail

Ikke godt å si.

Men du bør snakke med fyren. Si hva du har sett. Spørre hva faen han driver med.

Det er vel ikke så uvanlig at enkelte finner seg til rette med en reserveløsning mens de venter på den rette.

Selv om det naturligvis ikke trenger å være så ille.

Men snakk med ham. Kanskje du finner ut noe.

huff, det er jo fryktelig galt å lese andre sin mail, kan jo ikke si det til han. Fan, fan dette ble dumt.

Det kan jo hende han er usikker på om det er trådstarter som er drømmekvinnen hans, og at han derfor beholder kontakten med andre litt til.

Følger hun rådet ditt, så er hun i hvert fall garantert å bli dumpet. Jeg hadde aldri villet være sammen med en som snoket i min private e-mail, og på toppen av alt printet dem ut!

Makan!

Det skjønner jeg. Allikevel er det han som har gjort den største feilen. Tvilen er allerede sådd hos henne. Utvikler det seg, kan hun konfrontere han, for da er han utro i tankene.

Gjest Ulvinnen Lurulf

Det skjønner jeg. Allikevel er det han som har gjort den største feilen. Tvilen er allerede sådd hos henne. Utvikler det seg, kan hun konfrontere han, for da er han utro i tankene.

Hvor utro han er i tankene, vet jeg ikke. Det trådstarter skriver, er at de har utvekslet typisk "bli kjent" mailer. Hun nevner ikke noe om utroskapsmailer.

Jeg vil si at hun har gjort den største feilen. Men som du sier, tvilen er sådd hos henne.

Siden de bare har vært sammen i tre måneder, er det kanskje like greit at hun går, om hun nå likevel ikke stoler på han.

Forteller hun hva hun har gjort, så er garantert tvilen sådd hos ham også.

Makan!

"Jeg hadde aldri villet være sammen med en som snoket i min private e-mail, og på toppen av alt printet dem ut!

Makan!"

Enig, lurulf.

Og du har sjekket datoene på mailene slik at du vet at de er nye?

Jeg kuttet øyeblikkelig all kontakt med de jeg hadde nettkontakt med da jeg ble sammen med kjæresten min og vi slettet begge to profilene våre på nettet. Skulle bare mangle.

Konfronter ham med det du, det ville jeg gjort.

Annonse

Makan!

Sånn sett fortjener de vel hverandre....det ene tillitsbruddet her er verken bedre eller verre enn den andres.

Synes nå jeg da.

Gjest Ulvinnen Lurulf

Sånn sett fortjener de vel hverandre....det ene tillitsbruddet her er verken bedre eller verre enn den andres.

Synes nå jeg da.

Som jeg sier til Ånne lenger nede, er det kanskje like greit at de går fra hverandre...

Gjest snakk om det:-)

Hei

Kinkig situasjon du er kommet opp i. Det er selvfølgelig galt av deg å lese mailen hans uten hans tillatelse. Men nå har du jo gjort det så da er det lite å gjøre ved akkurat det.

Om jeg var deg ville jeg ikke fortalt han at jeg hadde lest mailene hans (hadde min kjæreste sagt det etter bare kort tids bekjentskap så ville jeg gått fra han!)

Jeg tror jeg ville tatt det opp med han indirekte ved å spørre han om hva han mente som var riktig og ikke iforhold til internettchatting, mailing eller flørting med andre damer nå som vi var et par. Ville også sagt hva jeg mente. Kanskje han vil inrømme det da, kanskje han har et annet syn på disse tingene enn det du har.

Jeg og min kjæreste har forskjellig syn på disse tingene. Jeg liker å sitte på dataen og chatte når jeg er alene. Dette har aldri min kjæreste gjort. Jeg har mailet med flere av chattekompissene mine etter at jeg og min kjæreste ble et par. Har aldri prøvd å holde dette skjult på noen måte.

Min kjæreste ble litt overrasket over at jeg fortsatt gjorde dette etter vi ble sammen. Vi snakket om det, og jeg lot han få se alt hva jeg hadde fått av mailer, og sendt av mailer så han kunne bli beroliget. Etterpå har han aldri sagt noe mer eller spurt noe mer om chattingen min. Han vet jeg chatter og mailer litt på nettet av og til men det bekymrer han ikke. Han vet at det er han jeg vil ha og at jeg aldri kunne tenke meg å treffe noen av dem jeg chatter med på nettet. Det er bare tidsfordriv for meg når jeg er alene:-)

Gjest Sonyericsson

Jeg ville ikke tatt dette så alvorlig..

Han er mest sannsynligvis veldig nysgjerrig på hva en dame på den andre siden av kloden tenker, føler og lever..

Selvom han sikkert er veldig glad i deg så vil han ha denne lille spenningen ved siden av.. innerst inne er det deg han vil ha og ikke henne. :-)

At han kommer til å besøke henne er høyst usannsynlig..

Ikke bare er Russland langt borte, men det er en helvetes byråkratisk papirmølle man må gjennom for bare overhode å besøke det landet..

Gjest Mrs. Muscle

Lurer på om du var usikker på ham i utgangspunktet, siden du sjekket mailen?

Synes det er bemerkelsesverdig at han/de skriver om hva de forventer seg i et forhold. Skrev han ikke også at han ville besøke henne, etter at dere var blitt sammen? Hmmm. Kjempevarsku.

Ville ikke gjort noe, men om én ting til gjorde meg usikker, ville jeg grillet ham på dét og latt hans svar og reaksjoner bestemme om jeg skulle gå eller bli.

Tja...enten får du la være å si noe, eller så får du konfrontere ham med det. I dette tilfellet ville jeg kanskje sagt at fakta i saken har høyere prioritet enn at du har lest e-posten hans. Det at han har en "brevvenninne" som han utveksler enkelte personlige ting med, er ikke noe galt i seg selv. Men når det begynner å bli snakk om besøk...tja...litt tvilsomt, synes nå jeg.

"..........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...