Gå til innhold

Gravid..? Bruk av Metronidazol Alpharma

Anbefalte innlegg

Amundsen1365380935

Hei. Lurer på en ting..jeg har fått antibiotika tabeletter for mulig eggstokkbetennelse- men det er ikke bevist. Har fått ovennevnte piller Doxylin. har gått på disse pillene i 2 dager og skal fortsette en uke til. Siste mens var siste dag for ca 7 dager siden. Jeg har nå hatt samleie siden det og vil bli gravid hvis det skjer. Det står på pillene at det er skadelig på fosteret...skal jeg slutte med de? Det kan jo være at jeg blir/har blitt gravid..? Hilsen en som virkelig lurer!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/211949-gravid-bruk-av-metronidazol-alpharma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det kan ikke anbefales å bli gravid når du går på denne typen medikamenter, spes. hvis man kan unngå det. Skulle du likevel ha blitt det, må du selvfølgelig glede deg over det og regne med at det har gått greit, men så lenge du kan styre planlegge videre, synes jeg du skal bruke f.eks. kondom fram til ferdig behandling. Det kan overhode ikke anbefales at du slutter med behandling. Det er helt sikkert en årsak til at du ble satt på antibiotike, du nevner eggstokkbetennelse, en alvorlig infeksjon som ikke bør overses. På sikt kan man få problemer med fruktbarheten hvis infeksjonen ikke blir skikkelig behandlet.

Jeg ønsker deg lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...