Gjest Nissekone Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Ok, her er mitt problem.. Jeg er gift med en god og snill mann, vi har en datter sammen og han er ste-pappa for min sønn på 8 (faren er død). Jeg har en venn jeg har kjent i 13 år, han er også gudfar til min sønn. For 12 år siden ble vi sammen en kort stund, det fungerte ikke, men vi har vært venner siden. Jeg traff min mann for seks år siden og han har alltid vært litt sjalu på min venn, vi kan kalle han Y. Han er helt sikker på at Y er ute etter meg etc. selv om Y selv ble pappa for noen år siden og er i et forhold. I de siste to årene har jeg nesten ikke hatt kontakt med Y, noe pga hans jobb, noe pga at min mann ikke liker han. Har snakket med han tre ganger det siste året.. Hver gang reagerer min mann med sjalusi og vi begynner å krangle. Hans problem er at vi har hatt sex, det hjelper ikke at det er 12 år siden. Han vil ikke inrømme at han er sjalu ( det er en sykdom han ikke har, sier han). Han mener han har all grunn til å reagere siden jeg og Y har hatt sex...Blir så utrolig oppgitt!! De gangene jeg har hatt kontakt med Y ender det med at min mann ikke snakker med meg på en uke..Ser jo at det beste er å kutte all kontakt med min venn, men synes samtidig det er galt å la noen, selv min mann, bestemme over hvem jeg skal være venn med. Har jo kjent han i 13 år... trenger noen objektive råd... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/211956-det-koker-over-snart/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ånne Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Du får tenke over hva som er viktigst for deg, ekteskapet eller vennskapet med Y. Mannen din reagerer fordi du har hatt seksuelle følelser for Y. Hvordan ville du reagert om mannen din hadde kontakt med en venninne og de tidligere hadde hatt sex? Du ville kanskje følt deg usikker, spesielt hvis hun var attraktiv? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/211956-det-koker-over-snart/#findComment-1546332 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Posh 70 Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Jeg har en venn slik som deg... Hadde et kort forhold til han rett før jeg traff mannen min. Da jeg traff denne vennen sammen med mannen for første gang var jeg dønn ærlig og fortalte han om at vi hadde hatt et kort og intenst forhold. Dette tror jeg hjalp meg. vi er venner alle sammen nå. Men innerst inne tror jeg mannen min er litt usikker.Ikke det at han sier noe om det, men jeg skjønner det på han noen ganger. Og det skjønner jeg.. for det vennen min og jeg har sammen er faktisk veldig spesiellt og vi blir aldri helt ferdige med hverandre. Slitsomt.. ja det er det. Huff jeg vet ikke hva jeg skal råde deg til, men jeg skjønner at du er fortvilet. Og det er ikke vanskelig å ha en så nær venn. Verken for deg eller mannen. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/211956-det-koker-over-snart/#findComment-1546336 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest forstår din mann! Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Jeg forstår godt din mann jeg. Jeg ville heller ikke likt om min mann hadde god kontakt med en jente han tidligere hadde vært sammen med eller hatt sex med. Vet ikke hva du skal gjøre jeg men jeg ville bare si deg at din manns reaksjon er langt fra unormal, selv om jeg også forstår ditt problem. Men tross alt, hva er viktigst for deg? At din mann skal ha det bra og at dere skal kunne ha et greitt forhold uten sjalusi? Eller at du skal kunne pleie forholdet til din eks de 2-3 gangene i året som du beskriver? Jeg vet hva jeg hadde valgt om han jeg var sammen med var mannen i mitt liv:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/211956-det-koker-over-snart/#findComment-1546516 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiv Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Jeg hadde aldri - aldri - aldri droppet å ha kontakt med en person fordi en annen krevde det av meg. Jeg er et voksent menneske, og må få ta de valgene selv. Har selv kontalt med 6-7 tidligere kjærester/elskere, og slik skal det fortsette å være, uansett hvem jeg er sammen med. Han jeg dater for tiden (og som jeg håper å få være sammen med leeeenge!) har også kontakt med ekser av ymse slag, så jeg tror ikke det ville være noe problem. Skal jeg ha en kjæreste/samboer, må han stole såpass på meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/211956-det-koker-over-snart/#findComment-1546594 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lonelyP Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Jeg forstår godt din mann jeg. Jeg ville heller ikke likt om min mann hadde god kontakt med en jente han tidligere hadde vært sammen med eller hatt sex med. Vet ikke hva du skal gjøre jeg men jeg ville bare si deg at din manns reaksjon er langt fra unormal, selv om jeg også forstår ditt problem. Men tross alt, hva er viktigst for deg? At din mann skal ha det bra og at dere skal kunne ha et greitt forhold uten sjalusi? Eller at du skal kunne pleie forholdet til din eks de 2-3 gangene i året som du beskriver? Jeg vet hva jeg hadde valgt om han jeg var sammen med var mannen i mitt liv:-) Men i all verden... er ikke vennskap viktig da???? Er det virkelig sånn at man skal gi slipp på alt fra tidligere år når man møter en kjæreste/ ektefelle? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/211956-det-koker-over-snart/#findComment-1546694 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ånne Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Men i all verden... er ikke vennskap viktig da???? Er det virkelig sånn at man skal gi slipp på alt fra tidligere år når man møter en kjæreste/ ektefelle? Vennskap er viktig. Jeg mener ikke man skal gi slipp på alt når man går inn i et nytt forhold. Men noe, må man dessverre ofre. Siden hennes mann føler ubehag og som en trussel for ekteskapet at hun har kontakt med Y, synes jeg hun skal respektere følelsene hans. Ektemannen kan jo tilsutt gå trøtt av slike gjentatte episoder, at han går for godt. Da har hun iallefall vennen sin, men ingen ektemann. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/211956-det-koker-over-snart/#findComment-1546942 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trissie Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Vennskap er viktig. Jeg mener ikke man skal gi slipp på alt når man går inn i et nytt forhold. Men noe, må man dessverre ofre. Siden hennes mann føler ubehag og som en trussel for ekteskapet at hun har kontakt med Y, synes jeg hun skal respektere følelsene hans. Ektemannen kan jo tilsutt gå trøtt av slike gjentatte episoder, at han går for godt. Da har hun iallefall vennen sin, men ingen ektemann. Det er vel ikke noe særlig tvil om hva som er viktigst? Enig med deg! Selv har jeg dessverre vært utro en gang også, og jeg vet hvor viktig det er FOR MEG å ta hensyn til følelser. Ønsket jeg å beholde mannen min, måtte jeg la han både oppleve og merke at han var viktigst. Exer, tidligere forhold kan vanskelig kombineres med vennskap uten å true forholdet. Andre vennskap, som mannen er involvert i er noe annet. Å påstå noe annet, som at JEG og mine behov er viktigst, vil jeg ikke støtte lenger. Av erfaring vet jeg at slike vennskap kan være en trussel for forholdet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/211956-det-koker-over-snart/#findComment-1546958 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest forstår din mann! Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Men i all verden... er ikke vennskap viktig da???? Er det virkelig sånn at man skal gi slipp på alt fra tidligere år når man møter en kjæreste/ ektefelle? Jeg sier ikke at det er rett å kutte ut venner, men det er sansynligvis det beste å gjøre for å bevare husfreden. Høres ikke ut som om "nissekone" og hennes kamerat har så veldig mye kontakt i utgangspunktet og dersom hun elsker sin mann syns jeg faktisk at hun kan respektere hans ønske. Jeg vet hvordan han har det. Er selv sjalu og vet selvfølgelig at det er helt tåpelig å være det. Selv om man innerst inne vet at en ikke har noen grunn til å være sjalu så er det utrolig vanskelig å la være. Min kjæreste har flere ekser, og jeg er så utrolig glad for at han ikke har noe nært venneforhold til disse lenger. Men vi har heldigvis samme syn på saken. Vi har ikke noe spesielt kontakt med noen av våre ekser (utenom faren til mine barn, og moren til hans barn). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/211956-det-koker-over-snart/#findComment-1549238 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lonelyP Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Jeg sier ikke at det er rett å kutte ut venner, men det er sansynligvis det beste å gjøre for å bevare husfreden. Høres ikke ut som om "nissekone" og hennes kamerat har så veldig mye kontakt i utgangspunktet og dersom hun elsker sin mann syns jeg faktisk at hun kan respektere hans ønske. Jeg vet hvordan han har det. Er selv sjalu og vet selvfølgelig at det er helt tåpelig å være det. Selv om man innerst inne vet at en ikke har noen grunn til å være sjalu så er det utrolig vanskelig å la være. Min kjæreste har flere ekser, og jeg er så utrolig glad for at han ikke har noe nært venneforhold til disse lenger. Men vi har heldigvis samme syn på saken. Vi har ikke noe spesielt kontakt med noen av våre ekser (utenom faren til mine barn, og moren til hans barn). "Høres ikke ut som om "nissekone" og hennes kamerat har så veldig mye kontakt i utgangspunktet " Kan det skyldes nettopp det faktum at mannen er drit sjalu? At de faktisk prøver å vise mannen litt hensyn? Det bør ikke være nødvendig å fornekte hele sin fortid bare fordi man har en sjalu partner. Den sjalu partneren bør kunne ta seg selv godt i nakken og riste litt ved anledninger. Mannen vet at de har rpøvd ut forholdet og at det IKKE funket. Hjelpe meg, han må jo bare få det inn i skallen sin. Har selv hatt en sjalu partner, grusomt irriterende at alle mine kompiser (ingen ex'er) "ikke var noe kule/greie/interresante". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/211956-det-koker-over-snart/#findComment-1550894 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.