flowy Skrevet 30. desember 2005 Skrevet 30. desember 2005 Noen som har oppskrift på daimiskake? 0 Siter
Gjest bon appetitt Skrevet 30. desember 2005 Skrevet 30. desember 2005 her kommer oppskriften på Dajmiskake med marengsbunn; Marengs: 2 eggehviter 1,5 dl sukker Piskes hvitt, i ovnen på 125 gr, i en time. Så er det 2 eggeplommer 1 egg 1 dl sukker piskes til eggedosis 3 dl fløte piskes til krem, så blander du dette sammen med eggedosisen, hakk opp dajm å bland i. 0 Siter
Velouria Skrevet 30. desember 2005 Skrevet 30. desember 2005 Marengs 3 eggehviter 1,5 dl sukker 1/2 teskje bakepulver Jeg kjører dette lenge i kjøkkenmaskinen til jeg får en skikkelig seig marengs. Tegn to sirkler på bakepapir, bruk springformensbunn som mal. Smør marengsen ut i sirklene, stekes på 125 grader i 1,5 time. Jeg bruker to plater og setter en nederst og en øverst og bytter hvem som står hvor etter halv tid. Dajmis 3 eggeplommer og 1 helt egg piskes. 100 gr sukker og 0,5 l fløte stivpiskes 2 dobble dajm, knuses Alt blandes, ha en av marengs (den må selvsagt være helt kald først) sirkelene i bunnen, fyll på med ismassen og marengs på toppen. Fryses og taes opp ca 15 min før servering. Dette er en sikker vinner som er umulig å ikke lykkes med 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. desember 2005 Skrevet 30. desember 2005 Marengs 3 eggehviter 1,5 dl sukker 1/2 teskje bakepulver Jeg kjører dette lenge i kjøkkenmaskinen til jeg får en skikkelig seig marengs. Tegn to sirkler på bakepapir, bruk springformensbunn som mal. Smør marengsen ut i sirklene, stekes på 125 grader i 1,5 time. Jeg bruker to plater og setter en nederst og en øverst og bytter hvem som står hvor etter halv tid. Dajmis 3 eggeplommer og 1 helt egg piskes. 100 gr sukker og 0,5 l fløte stivpiskes 2 dobble dajm, knuses Alt blandes, ha en av marengs (den må selvsagt være helt kald først) sirkelene i bunnen, fyll på med ismassen og marengs på toppen. Fryses og taes opp ca 15 min før servering. Dette er en sikker vinner som er umulig å ikke lykkes med Marengs?!?!? Det skal ikke være marengs i daimkake, det er en nøttebunn under på den. *Snøft* ;o) 0 Siter
Velouria Skrevet 30. desember 2005 Skrevet 30. desember 2005 Marengs?!?!? Det skal ikke være marengs i daimkake, det er en nøttebunn under på den. *Snøft* ;o) Altså jeg tenkte dajm_IS_kake, sorry ass... 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. desember 2005 Skrevet 30. desember 2005 Altså jeg tenkte dajm_IS_kake, sorry ass... Daimiskake ja, den skal ha nøttebunn. Med en deiiiilig daimis oppå. Nammis! 0 Siter
Velouria Skrevet 30. desember 2005 Skrevet 30. desember 2005 Daimiskake ja, den skal ha nøttebunn. Med en deiiiilig daimis oppå. Nammis! hmmm, det må jeg teste ut engang.. nå har jeg googlet frem en oppskrift: http://www.lysesider.no/matogdrikke/daimkake.htm er det noe sånt du mener eller? 0 Siter
Velouria Skrevet 30. desember 2005 Skrevet 30. desember 2005 Daimiskake ja, den skal ha nøttebunn. Med en deiiiilig daimis oppå. Nammis! feil link.. denne var det jeg mente http://www.start1.no/mat_og_drikke/index3.php?side=dajmkake 0 Siter
Gjest nøttebunn er da ikke godt ! Skrevet 30. desember 2005 Skrevet 30. desember 2005 Marengs?!?!? Det skal ikke være marengs i daimkake, det er en nøttebunn under på den. *Snøft* ;o) Tull Lillemus !!, en skal da ikke ødelegge Dajmiskaken med NØTTER, kun marengs som hører til den !! 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. desember 2005 Skrevet 30. desember 2005 hmmm, det må jeg teste ut engang.. nå har jeg googlet frem en oppskrift: http://www.lysesider.no/matogdrikke/daimkake.htm er det noe sånt du mener eller? Der er det jo også marengsbunn. Her: http://www.anis.no/mat-og-drikke/kaker-og-snacks/daimkake.asp Men jeg tror ikke min søster bruker gelatin i isen da. 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. desember 2005 Skrevet 30. desember 2005 Tull Lillemus !!, en skal da ikke ødelegge Dajmiskaken med NØTTER, kun marengs som hører til den !! Nøttebunn (eller mandelbunn) er nyyyyyydelig! Har aldri vært borti daimkake med marengsbunn jeg, men den er sikkert god den og. ) 0 Siter
Osiris Skrevet 30. desember 2005 Skrevet 30. desember 2005 Tull Lillemus !!, en skal da ikke ødelegge Dajmiskaken med NØTTER, kun marengs som hører til den !! Jeg tror nok folk bruker litt forskjellig her. Har fått begge deler servert. Men jeg liker varianten med nøttebunn best. Ble for søtt med marengsbunn 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 30. desember 2005 Skrevet 30. desember 2005 Min favorittoppskrift er: Gå ut i garasjen Finn bilen Kjør til nærmeste matvarebutikk Finn iskake Betal i kassen Kjør hjem Spis 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. desember 2005 Skrevet 30. desember 2005 Min favorittoppskrift er: Gå ut i garasjen Finn bilen Kjør til nærmeste matvarebutikk Finn iskake Betal i kassen Kjør hjem Spis Kan ikke sammenlignes med hjemmelaget daimkake! 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 30. desember 2005 Skrevet 30. desember 2005 Kan ikke sammenlignes med hjemmelaget daimkake! Jeg liker ikke daim, så alt røklet smaker det samme for meg 0 Siter
flowy Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Skrevet 30. desember 2005 Takk for hjelpen alle sammen:-) Nå blir'e kake i huset. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.