Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest bon appetitt
Skrevet

her kommer oppskriften på Dajmiskake med marengsbunn;

Marengs:

2 eggehviter

1,5 dl sukker

Piskes hvitt, i ovnen på 125 gr, i en time.

Så er det

2 eggeplommer

1 egg

1 dl sukker

piskes til eggedosis

3 dl fløte piskes til krem, så blander du dette sammen med eggedosisen, hakk opp dajm å bland i.

Skrevet

Marengs

3 eggehviter

1,5 dl sukker

1/2 teskje bakepulver

Jeg kjører dette lenge i kjøkkenmaskinen til jeg får en skikkelig seig marengs. Tegn to sirkler på bakepapir, bruk springformensbunn som mal. Smør marengsen ut i sirklene, stekes på 125 grader i 1,5 time. Jeg bruker to plater og setter en nederst og en øverst og bytter hvem som står hvor etter halv tid.

Dajmis

3 eggeplommer og 1 helt egg piskes.

100 gr sukker og 0,5 l fløte stivpiskes

2 dobble dajm, knuses

Alt blandes, ha en av marengs (den må selvsagt være helt kald først) sirkelene i bunnen, fyll på med ismassen og marengs på toppen. Fryses og taes opp ca 15 min før servering.

Dette er en sikker vinner som er umulig å ikke lykkes med :)

Skrevet
  Velouria skrev (På 30.12.2005 den 10.04):

Marengs

3 eggehviter

1,5 dl sukker

1/2 teskje bakepulver

Jeg kjører dette lenge i kjøkkenmaskinen til jeg får en skikkelig seig marengs. Tegn to sirkler på bakepapir, bruk springformensbunn som mal. Smør marengsen ut i sirklene, stekes på 125 grader i 1,5 time. Jeg bruker to plater og setter en nederst og en øverst og bytter hvem som står hvor etter halv tid.

Dajmis

3 eggeplommer og 1 helt egg piskes.

100 gr sukker og 0,5 l fløte stivpiskes

2 dobble dajm, knuses

Alt blandes, ha en av marengs (den må selvsagt være helt kald først) sirkelene i bunnen, fyll på med ismassen og marengs på toppen. Fryses og taes opp ca 15 min før servering.

Dette er en sikker vinner som er umulig å ikke lykkes med :)

Marengs?!?!? Det skal ikke være marengs i daimkake, det er en nøttebunn under på den. *Snøft* ;o)

Skrevet
  Lillemus skrev (På 30.12.2005 den 10.13):

Marengs?!?!? Det skal ikke være marengs i daimkake, det er en nøttebunn under på den. *Snøft* ;o)

Altså jeg tenkte dajm_IS_kake, sorry ass...

Skrevet
  Velouria skrev (På 30.12.2005 den 10.17):

Altså jeg tenkte dajm_IS_kake, sorry ass...

Daimiskake ja, den skal ha nøttebunn. Med en deiiiilig daimis oppå. Nammis!

Gjest nøttebunn er da ikke godt !
Skrevet
  Lillemus skrev (På 30.12.2005 den 10.13):

Tull Lillemus !!, en skal da ikke ødelegge Dajmiskaken med NØTTER, kun marengs som hører til den !!

Skrevet
  nøttebunn er da ikke godt ! skrev (På 30.12.2005 den 10.45):

Tull Lillemus !!, en skal da ikke ødelegge Dajmiskaken med NØTTER, kun marengs som hører til den !!

Nøttebunn (eller mandelbunn) er nyyyyyydelig! Har aldri vært borti daimkake med marengsbunn jeg, men den er sikkert god den og. :o)

Skrevet
  nøttebunn er da ikke godt ! skrev (På 30.12.2005 den 10.45):

Jeg tror nok folk bruker litt forskjellig her. Har fått begge deler servert. Men jeg liker varianten med nøttebunn best. Ble for søtt med marengsbunn

Skrevet

Min favorittoppskrift er:

Gå ut i garasjen

Finn bilen

Kjør til nærmeste matvarebutikk

Finn iskake

Betal i kassen

Kjør hjem

Spis

;)

Skrevet
  Calóni skrev (På 30.12.2005 den 11.47):

Min favorittoppskrift er:

Gå ut i garasjen

Finn bilen

Kjør til nærmeste matvarebutikk

Finn iskake

Betal i kassen

Kjør hjem

Spis

;)

Kan ikke sammenlignes med hjemmelaget daimkake!

Skrevet
  Lillemus skrev (På 30.12.2005 den 11.52):

Kan ikke sammenlignes med hjemmelaget daimkake!

Jeg liker ikke daim, så alt røklet smaker det samme for meg :P

Skrevet

Takk for hjelpen alle sammen:-) Nå blir'e kake i huset.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...