Gå til innhold

Hittegods - kan man ta det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her jeg jobber legges det igjen hauger av votter, hansker, skjerf o.l. Noe av det etterspørres, men mye blir bare liggende. Det er jo flotte ting! Gråtass-votter f.eks.

Vi lar det alltid ligge noen uker i tilfelle noen skulle spørre etter det (som regel er det ikke navnemerket), men hva gjør vi så etter 3-4 uker?

Jeg har faktisk tatt med meg hjem det som har passet mine små av votter og selv har jeg tatt med meg både strikkede vanter og skihansker til meg selv. Er det "stuerent" å gjøre slikt? Ellers blir det jo bare kastet.

Skrevet

På skolene tror jeg de tar en kaste/gi-bort runde etter ett år, evt 2 ganger i året.

Jeg synes 3-4 uker er litt lite, et par måneder brurde være ok.

Gjest den ekte noor
Skrevet

Om dere har ventet i 3-4 uker og det ellers blir kastet synes jeg det er greit å ta det. Det som ikke kastes kan dere jo gi til Fretex/UFF? :)

De som savner tingene sine bør ha funnet de innen en mnd...

Skrevet

På barneskolen min hadde vi bruktmarked til inntekt for skolen en gang i året, med klær fra "glemmekassa". Storsuksess! ;)

Men nei, jeg synes ikke det er noe galt i det, jeg ville gjort det selv. Men 3 uker er kanskje litt lite, da, man bør vel iallfall vente i en måned, altså fristen for å levere tilbake bøkene? Si ifra om du får inn en kul lue da, så kan jeg få den :D

Gjest den ekte noor
Skrevet

På barneskolen min hadde vi bruktmarked til inntekt for skolen en gang i året, med klær fra "glemmekassa". Storsuksess! ;)

Men nei, jeg synes ikke det er noe galt i det, jeg ville gjort det selv. Men 3 uker er kanskje litt lite, da, man bør vel iallfall vente i en måned, altså fristen for å levere tilbake bøkene? Si ifra om du får inn en kul lue da, så kan jeg få den :D

*holdefastdenknallkuleluami*

Gjest Mrs. Muscle
Skrevet

Nei, det synes jeg ikke er stuerent. Har dere ikke rutiner for å levere det til politiet?

Gjest den ekte noor
Skrevet

*dra på besøk*

*stikke ut å kjøpe rumpeakebrett*

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke er stuerent. Har dere ikke rutiner for å levere det til politiet?

Tror du politiet har ressurser til å ta imot 15 par votter og hansker et par ganger i året? Hva ville de gjort med det tror du? Kastet det.

Håper inderlig politiet har viktigere ting å ta seg til.

Skrevet

På skolene tror jeg de tar en kaste/gi-bort runde etter ett år, evt 2 ganger i året.

Jeg synes 3-4 uker er litt lite, et par måneder brurde være ok.

Nå ligger det vel stort sett lengre enn 3-4 uker da. Men midt på vinteren er det da litt merkelig at folk ikke merker at de ikke har på seg vottene eller hanskene når de kommer ut igjen? I det siste har det vært -10 her, men like fullt ligger det igjen 2 par flotte skihansker.

Gjest Mrs. Muscle
Skrevet

Tror du politiet har ressurser til å ta imot 15 par votter og hansker et par ganger i året? Hva ville de gjort med det tror du? Kastet det.

Håper inderlig politiet har viktigere ting å ta seg til.

Hm, var det ikke til politiet vi leverte det da jeg jobbet som ********? Det mener jeg bestemt.

Vi oppbevarte det hos oss i ca 4 uker før det ble levert til hittegodsen. Mener at dette var hos politiet.

Gjest hittegodskontoret
Skrevet

I de fleste byer hører hittegodskontoret inn under politistasjonen, det betyr ikke at det er utdannet politi som jobber der, men en vanlig kontoransatt..

Jeg ville ringt og hørt med hittegodskontoret i byen din hvordan dere skulle forholde dere til rimeligere ting som hansker og paraplyer, og dyrere ting som jakker, pc-er eller mobiltelefoner.

Jeg har jobbet i et stort varemagasin, der leverte vi jevnlig til hittegodskontoret, og noe leverte vi til fretex.

Jeg ville ikke tatt det selv, selv om det var nöe fint. Hvem skal sette grensen for hva som er greit å ta med seg og hva en skal levere til politiet. Hansker kan koste flere tusen hvis de er dyre, en mobiltelefor kan koste en krone..

Hittegodskontoret har rutiner for hvor lenge det skal ligge der, før det leveres til veldedige organsisasjoner eller selges på auksjon hvor pengene også går til slike formål eller driften av kontoret.

Skrevet

Her kom det en vott i posten idag. :-) Lillesøster mistet en av sine fine (og dyre!) ullvotter da vi var på tur andre juledag. Jeg ble passe sur da jeg oppdaget det, men det er jo sånn som skjer da.

Men så kom den altså i posten dag. Hurra! :-) Det lønner seg med navnelapper ja.

Ringer dere eller sender hjem gjenglemt tøy med navn og nummer i? For det bør dere syns jeg. Hvis det ikke er merket så er det jo forsåvidt bedre at det blir brukt enn kastet, forutsatt at ikke hittegods på politiet vil ha det.

Syns jeg.

Skrevet

Her kom det en vott i posten idag. :-) Lillesøster mistet en av sine fine (og dyre!) ullvotter da vi var på tur andre juledag. Jeg ble passe sur da jeg oppdaget det, men det er jo sånn som skjer da.

Men så kom den altså i posten dag. Hurra! :-) Det lønner seg med navnelapper ja.

Ringer dere eller sender hjem gjenglemt tøy med navn og nummer i? For det bør dere syns jeg. Hvis det ikke er merket så er det jo forsåvidt bedre at det blir brukt enn kastet, forutsatt at ikke hittegods på politiet vil ha det.

Syns jeg.

Har funnet et kosedyr med navn, det ble returnert til den lille eieren neste gang hun var innom selvfølgelig. :o)

Utover det er det tynt med navnemerking gitt...

Skrevet

På skolen til ungene er de nå så lei av å oppbevare glemte ting at de kaster ALT en gang i uka!! Jeg synes det er litt drøyt skritt å ta så tidlig... Merkede klær kommer til rette igjen da men....

Gjest Flystripa
Skrevet

Dere bør beholde det et par mnd, før dere kvitter dere med det. Jeg synes ikke det er sturent å forsyne seg, men det har kanskje noe med mitt yrke å gjøre :)

Hittegodsen er rette plass for gjenglemte saker.

Skrevet

På skolen til ungene er de nå så lei av å oppbevare glemte ting at de kaster ALT en gang i uka!! Jeg synes det er litt drøyt skritt å ta så tidlig... Merkede klær kommer til rette igjen da men....

I barnehagen oppbevares det en mnd før det kastes el. gis til Fretex.

Hver uke var litt i drøyeste laget da.

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke er stuerent..

Dere burde enten levere det til politiet eller til UFF/Fretex. Å forsyne seg av hittegods er nesten det samme som tyveri..

Skrevet

En uke var litt knapt, ja. -Kaster- de det? Det er jo helt unødvendig. Klær som blir gjenglemt er stort sett hele og fine klær. De bør isåfall gi dem til frelsesarmeen. Men skoler klager alltid over dårlig råd, så jeg synes min barneskole hadde en flott ide med det bruktmarkedet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...