Gå til innhold

er så dritt lei!!!:(semesteroppgave)

Anbefalte innlegg

Skrevet

sitter og skriver semesteroppgave som skal leveres i midten av Januar. kommer liksom ingen vei nå, alt har låst seg.

Har bare mest lyst til å grine. Skulle så gjerne hatt juleferie jeg også uten dette å tenke på:((

måtte bare sutre litt fra meg

Fortsetter under...

Skrevet

Kom i mine armer!!!!!!!!!!!

Sitter også her og skriver på tre (forefallende) mappeoppgaver. Og jeg vil også grine! Eller kose meg med HELT andre ting, eventuelt.

*SUR*

Gjest Mrs. Muscle
Skrevet

Ta en tur ut. Få litt frisk luft. Prat med noen som vet hva det vil si å skrive semesteroppgave.

En kopp kaffe. og så tilbake til arbeidet. Prøv å se på det som en interessant oppgave!

Gjest skolehater nå
Skrevet

Sitter også her og skriver på tre (forefallende) mappeoppgaver. Og jeg vil også grine! Eller kose meg med HELT andre ting, eventuelt.

*SUR*

Slenger meg med jeg og... Men har det verre enn dere, tror jeg, da jeg skal levere på mandag...Er helt krise, kommer ingen vei...

Skrevet

Slenger meg med jeg og... Men har det verre enn dere, tror jeg, da jeg skal levere på mandag...Er helt krise, kommer ingen vei...

Ikke for å ødelegge dagen din....men innleveringsfristen for mine var FØR jul.... *hehe*

Dronningen av søknader om utsettelse, der har du meg.

Skrevet

*SUR*

takk, vi får grine litt sammen

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

*dunker hodet i pulten*

Annonse

Skrevet

Ikke for å ødelegge dagen din....men innleveringsfristen for mine var FØR jul.... *hehe*

det er nesten så jeg er fristet til å be om en utsettelse. Men jeg har innleveringsfrist den 9 så det må gå på et vis. Og så lenge det ikke er snakk om sykdom så skal jeg få dette i havn

Men så lyst jeg har til å brenne den engelske boka jeg leser med alle rare gloser som ikke en gang clue look up klarer å oversette

og jeg skal liksom skrive om dette? har skrevet 15 siden allerede så jeg kan ikke endre problemstilling nå, men ....

ARG

Skrevet

takk, vi får grine litt sammen

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

*dunker hodet i pulten*

Aaaaahhhh...det hjalp faktisk!

Blåøyd og naiv som jeg er, så trodde jeg jo at ALLE i hele verden var ute og gjorde supermorsomme ting nå i romjula.

Hadde ei venninne innom som sa at "om hundre år er allting glemt". Holdt på å slå henne rett ned, hehehehehe.

Skrevet

det er nesten så jeg er fristet til å be om en utsettelse. Men jeg har innleveringsfrist den 9 så det må gå på et vis. Og så lenge det ikke er snakk om sykdom så skal jeg få dette i havn

Men så lyst jeg har til å brenne den engelske boka jeg leser med alle rare gloser som ikke en gang clue look up klarer å oversette

og jeg skal liksom skrive om dette? har skrevet 15 siden allerede så jeg kan ikke endre problemstilling nå, men ....

ARG

Plutselig så løser floka seg på ett eller annet vis. Ofte, ihvertfall.

Søk ikke utsettelse om du ikke er absolutt nødt, det er noe jævla dritt - for det kommer jo nye ting hele tida som du må ta I TILLEGG til det du har utsatt.

Jeg var nødt de to siste månedene før jul, pga. supersjuke unger. Nå får jeg det igjen, de er hos faren og jeg MÅ få dette unna i ferien - for på nyåret venter flere hauger med arbeid :-P

Gjest skolehateren
Skrevet

He, he, det var min også - ellers hadde det blitt utsettelse nå. Jeg må skrive en 6-7 sider, og det føles helt uoverkommelig...

Skrevet

Plutselig så løser floka seg på ett eller annet vis. Ofte, ihvertfall.

Søk ikke utsettelse om du ikke er absolutt nødt, det er noe jævla dritt - for det kommer jo nye ting hele tida som du må ta I TILLEGG til det du har utsatt.

Jeg var nødt de to siste månedene før jul, pga. supersjuke unger. Nå får jeg det igjen, de er hos faren og jeg MÅ få dette unna i ferien - for på nyåret venter flere hauger med arbeid :-P

ja jeg tenker det samme. dessuten tror jeg at jeg jobber best under press. Plutselig er det jo som du sier at floka løsner

problemet er jo ikke at jeg har skrevet få sider men at jeg skal få en sammenheng i dette her. Dette skal jo være MIN oppgave, ikke bare masse klipp fra ulike forfattere. Det å sette et personlig preg på det er noe jeg sliter med. Også hvordan jeg skal disponere oppgaven

Skrevet

He, he, det var min også - ellers hadde det blitt utsettelse nå. Jeg må skrive en 6-7 sider, og det føles helt uoverkommelig...

jeg må skrive 20 sider:(

får du karakter på din eller er det bare bestått ikke bestått?

den oppgaven her er det eneste jeg får karakter på dette året

Skrevet

ja jeg tenker det samme. dessuten tror jeg at jeg jobber best under press. Plutselig er det jo som du sier at floka løsner

problemet er jo ikke at jeg har skrevet få sider men at jeg skal få en sammenheng i dette her. Dette skal jo være MIN oppgave, ikke bare masse klipp fra ulike forfattere. Det å sette et personlig preg på det er noe jeg sliter med. Også hvordan jeg skal disponere oppgaven

Det er mange måter å jobbe på, en teknikk som funker for meg er å ha en omtrentlig disposisjon, skrive alt det som faller meg inn, for så å redigere.

Takk Gud for PC'ens muligheter til klipping og liming! Ofte oppdager jeg at et avsnitt som virker helt malplassert er akkurat det som trengs for å skape sammenheng et annet sted. Og at et annet bare er å fjerne.

Det verste for meg er å finne noe å skrive OM. Derfor kroter jeg ned i vilden sky (gjerne etter litt tankearbeid i forkant) og så plukker jeg ned ballene etterpå.

Annonse

Gjest skolehateren
Skrevet

jeg må skrive 20 sider:(

får du karakter på din eller er det bare bestått ikke bestått?

den oppgaven her er det eneste jeg får karakter på dette året

Får karakter, ja - og i tillegg skal den være basis for halve muntlig... Hele oppg er tragisk - sitter og "stjeler" en setning her og der...

Skrevet

Det er mange måter å jobbe på, en teknikk som funker for meg er å ha en omtrentlig disposisjon, skrive alt det som faller meg inn, for så å redigere.

Takk Gud for PC'ens muligheter til klipping og liming! Ofte oppdager jeg at et avsnitt som virker helt malplassert er akkurat det som trengs for å skape sammenheng et annet sted. Og at et annet bare er å fjerne.

Det verste for meg er å finne noe å skrive OM. Derfor kroter jeg ned i vilden sky (gjerne etter litt tankearbeid i forkant) og så plukker jeg ned ballene etterpå.

Det er lurt det å bare skrive litt i vildens sky først. Det vanskeligste er jo å komme igang. Jeg tok engang en engelskklasse i USA som hadde fokus på det å skrive. Da snakket vi mye om "the shitty first draft" - som er en viktig del av prosessen.

Skrevet

Det er lurt det å bare skrive litt i vildens sky først. Det vanskeligste er jo å komme igang. Jeg tok engang en engelskklasse i USA som hadde fokus på det å skrive. Da snakket vi mye om "the shitty first draft" - som er en viktig del av prosessen.

The shitty first draft - DER har du uttrykket jeg var på jakt etter :o)

*adoptere*

Gjest detordnersegtilslutt
Skrevet

Men så er du jo heldig på 1 måte da: tenk hvor HERLIG når du setter siste punktumet på oppgaven :D Den herlige følelsen kan de arbeidsledige misunne deg for!

Hvilken oppgave er det du skal skrive da? Tema?

Mitt verste problem når det kommer til å skrive oppgaver er å finne på en problemstilling, og faktisk holde meg til den...ahrg, klarer det aldri.

Engelsk pensum altså, samme her. Men jeg synes det er greiere på en måte, fordi engelsk er et finere og rikere språk....? Sant?

Uansett, bare sett igang og skriv, vis lærerne hva du er GOD for!

Skrevet

Men så er du jo heldig på 1 måte da: tenk hvor HERLIG når du setter siste punktumet på oppgaven :D Den herlige følelsen kan de arbeidsledige misunne deg for!

Hvilken oppgave er det du skal skrive da? Tema?

Mitt verste problem når det kommer til å skrive oppgaver er å finne på en problemstilling, og faktisk holde meg til den...ahrg, klarer det aldri.

Engelsk pensum altså, samme her. Men jeg synes det er greiere på en måte, fordi engelsk er et finere og rikere språk....? Sant?

Uansett, bare sett igang og skriv, vis lærerne hva du er GOD for!

jeg har faktisk skrevet en hel masse, men så skal jeg disponere dette her og gå dypere inn i litteraturen. og når det gjelder motivasjon så er jeg ikke toppmotivert.

men prøver å ta litt om gangen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...