Gå til innhold

fortvilet familie situsjon

Anbefalte innlegg

karrihansen

hei !

jeg er en jente å 22 år som har et spørsmål til dere som jeg håper dere kan svare på !

jeg har en søster som er lesbisk, ikke det at det gjør meg noe, men jeg har en mor som tar det helt ille. hun har det forferdelig med seg selv, og ingen andre i familien vil prate med henne fordi de mener hun tar dette på en helt feil måte. jeg er vel kanksje enig med dem, men likevel, hun er moren min og jeg vil aldri svikte henne.

siden igen andre i familien vil prate med henne er jeg den hun lener seg på. det er jo i og for seg greit det til et visst punkt, for det er faktisk en stor belastning å ha på skuldrerne !

jeg har sagt til henne at hun burde gå til en psykolog, men hun mener at det er ingen som kan hjelpe henne fordi dette er så forferdelig. jeg gir snart opp, jeg synes jo syn på henne for jeg ser jo at hun forfaller mer og mer for hver gang jeg er hjemme. jeg bor 15 mil fra henne så jeg får ikke vært hos henne hele tiden. i kveld ringte hun og stir gråt på telefon, jeg sa at jeg kunne ta meg fri fra jobben og komme hjem til henne, men det tregnte jeg ikke. pappa er også hjemme, men de kan ikke prate med hverandre om det mener hun fordi de synes det er like ille begge to så det blir bare jabb når de prater med hverandre. hun sier at jeg er så klar synt at jeg er den eneste hun kan prate med.

søsteen min som da er lesbisk syner også at dette er ille, hun er også kjempe gla i moren sin, men mamma skyver henne unna seg, dette tar også på henne !

dette ble et langt brev, men jeg håper at noen kan gi meg et råd om hvordan jeg skal takle dette her. skal jeg fortsett å si at hun skal gå til psykolog, eller skal jeg bare gi opp. jeg mener at jeg ikke kan gi henne noen råd som kan hjelpe henne vidre, jeg kan støtte henne og trøste henne, men jeg tror ikke jeg kan få henne oven på. det er ikke tvil om at hun er lettere depresiv.

hver så snill å hjelp meg før jeg også dukker under, det tar på å føle at jeg har mammas liv i hendene mine. hun har nemelig også sagt at hun ikke orker mer !

dette er et desperat rop om hjelp fra fagkyndige. jeg orker ikke dette lenger !

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21205-fortvilet-familie-situsjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg gir deg det svaret jeg har gitt snart tusenvis av ganger her på Dr.Online:

Så godt som all hjelp i det norske helsevesenet begynner hos allmennlegen. Denne vil selv kunne hjelpe eller henvise til riktig sted i hjelpeapparatet.

I dette tilfellet kan det være en mulighet å søke råd ved et familievernkontor. Dit trenger en ikke henvisning. Det er bare å ta en telefon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...