Gå til innhold

Hund bjeffer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hunden vår er så fæal til å bjeffe når han er ute. Altså når han står ute i løpebandet sitt. Jeg holder på å bli sprø av dette for det hjelper ikke å snakke til ham. Det plager ikke meg at han bjeffer men vet om naboer som fort irrtrer seg. Han er for det meste inne men må jo ut litt innimelom og da setter han i gang å bjeffe. Noen som har noe gode råd?

Fortsetter under...

Skrevet

Aktiviser hunden, enten med å gå tur, eller trene spor, eller annet som gjør at hunden helst får brukt både hodet og kroppen.

Mannen min trener mye spor/søk etc. med hunden vår, og det gjør at den generelt sett er roligere.

Hvis vår hund står ute i løpestreng, og begynner å bjeffe, så tar vi han umiddelbart inn. Passer på "timingen", han får et skarpt nei akkurat idet han bjeffer. Litt etterpå hjelper det ikke å kjefte, det må skje til akkurat riktig tidspunkt. Men om vår bjeffer, så tar vi han alltid inn, uansett om han har vært ute i 15 sek. eller et antall minutter. Han skal IKKE få stå ute og være til plage for naboer.

Skrevet

"Han må jo ut innimellom" sier du. Det faller deg ikke inn at du bør gå tur med ham/henne i stedet for å sette henne i en løpestreng? Stort sett så har alltid slikt en forklaring i at hunden er redd/nervøs e.l.

"................................................"

Skrevet

Hva med å ta hunden med på tur da? Finne på noe aktivt sammen med den?

Ikke bare sette den ut i løpestreng. Ikke rart den bjeffer.

Skrevet

Hva med å ta hunden med på tur da? Finne på noe aktivt sammen med den?

Ikke bare sette den ut i løpestreng. Ikke rart den bjeffer.

Vi går da tur med den også, stort sett hver dag. Men det hjelper ikke noe.

Gjest kutt ut løpestrengen
Skrevet

Kutt ut løpestrengen. Gå turer med den, en lang, et par korte og noen ekstra "tisseturer" ved behov. Hver dag. Da får den vært ute noen timer til sammen, resten kan den være inne.

Annonse

Skrevet

Jeg trodde hunder skulle ut på minst to lange turer hver eneste dag jeg. Men slik er at kanskje bare byfolk som gjør?

Skrevet

Vi går da tur med den også, stort sett hver dag. Men det hjelper ikke noe.

Stort sett hver dag er ikke godt nok, den blir rastløs og masete av å ikke få mosjom og oppmerksomhet på lek akkurat som barn.

Skrevet

Jeg trodde hunder skulle ut på minst to lange turer hver eneste dag jeg. Men slik er at kanskje bare byfolk som gjør?

Enig med deg der. Har man en livssituasjon som gjør at man ikke kan ta seg ordentlig av en hund, så skal man heller ikke ha hund.

Skrevet

Enig med deg der. Har man en livssituasjon som gjør at man ikke kan ta seg ordentlig av en hund, så skal man heller ikke ha hund.

Jeg har overveid muligheten til å skaffe meg en, men jeg skjønner at det å gå tur med den i alt slags vær, ikke passer meg. En times tur langs Akerselva i snøføyke og kulde, jeg står over.

Skrevet

Jeg har overveid muligheten til å skaffe meg en, men jeg skjønner at det å gå tur med den i alt slags vær, ikke passer meg. En times tur langs Akerselva i snøføyke og kulde, jeg står over.

En av grunnene til at jeg heller ikke vil ha hund. Katter er greiere på den måten :-)

"............................................"

Skrevet

Jøss da hadde det vel kun vært pensjonister og uføretrygde som kunne hatt hund. Jeg synes vi er flinke til å gå tur med bikkja jeg i forhold til mange andre jeg vet om. .

Skrevet

Jøss da hadde det vel kun vært pensjonister og uføretrygde som kunne hatt hund. Jeg synes vi er flinke til å gå tur med bikkja jeg i forhold til mange andre jeg vet om. .

Det er jo litt av problemet: Det er mange som har hund som ikke skulle hatt det.

"..............................................."

Annonse

Skrevet

Folk går jo lange turer om morgenen før de går på jobben og når de kommer hjem så tar de ut bikkja og så er det en lang tur om kvelden igjen.

Det er i hvert fall vanlig her jeg bor. Jeg kan søke på hund men tanken på å stå tidlig opp og ta en lang tur gjør at jeg har bestemt meg for at hund ikke passer for meg selv om minstemann hadde synes det var en drøm.

Skrevet

Det samme burde være regelen når det gjelder barn...

Skrevet

Hva slags rase er det da? Kanskje den trenger mye mer mosjon enn den får. Da kan hunder blir både rastløse og irritable. HAr dere ikke tid ti å gi den det den trenger av stell og tur, så få den omplassert! For hundens skyld.

Skrevet

Det er nok enklere sagt enn gjort. Vi har barn som vil bli helt knust om vi kvitter oss med bikkja, de er veldig glad i den og leker med den. Men må innrømme at jeg flere ganger har angret på at vi skaffet av den. Er så møkklei folk som hele tiden skal ha en mening om bikkja.

Skrevet

Gåturer er da det minste problemet. Det er jo bare luksus å få tid til en spasertur. En hund krever langt mere enn det.

Skrevet

Folk går jo lange turer om morgenen før de går på jobben og når de kommer hjem så tar de ut bikkja og så er det en lang tur om kvelden igjen.

Det er i hvert fall vanlig her jeg bor. Jeg kan søke på hund men tanken på å stå tidlig opp og ta en lang tur gjør at jeg har bestemt meg for at hund ikke passer for meg selv om minstemann hadde synes det var en drøm.

Det virker helt utrolig. Jeg vet ikke om noen som gjør det. Nei, når man har barn som skal kjøres på både skole og barnehage og man selv skal på jobb så får det da jammen være nok på en tidlig morgen.

Skrevet

En av grunnene til at jeg heller ikke vil ha hund. Katter er greiere på den måten :-)

"............................................"

"En av grunnene til at jeg heller ikke vil ha hund. Katter er greiere på den måten :-)"

- Ja, for katter har jo lov å sprade rundt alene, drite ned naboers bed, gaule 24 timer i døgnet, sloss så en ikke får sove, valse rett inn til andre om terassedøren står oppe...mm.mm.

;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...