Gå til innhold

Hund bjeffer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker helt utrolig. Jeg vet ikke om noen som gjør det. Nei, når man har barn som skal kjøres på både skole og barnehage og man selv skal på jobb så får det da jammen være nok på en tidlig morgen.

Det er vel en mulighet for at både hus og jobb og barn og hund er for mye for dere nå? Hus og full jobb er vel egentlig nok det! Dere har vel knapt nok tid til ungene om dere ikke skal ha tid til bikkja i tillegg. Hver ting til sin tid her i livet!

Fortsetter under...

Skrevet

Det beste rådet jeg har å gi er å slutte å sette hunden i bånd ute.

Det er vanskelig å lære en hund å slutte med bjeffing. Ikke umulig, men det krever tid.

Stå opp en halvtime før på morran å gå en runde med hunden.

Hunden trenger mosjon, dagens nyheter og hjernetrim.

Det er ikke så altfor mye som skal til for at alle blir fornøyde. Gå ut i hagen sammen med hunden på ettermiddagen, la den gjøre fra seg å kast litt ball før middag..

Husk å gå en runde før sengetid. Det er mye hyggeligere en folk rtor. Loffe litt rundt i nabolaget etter mørkets frembrudd, titte litt inn i vinduene til folk å se hvordan andre har det... ;)

Alle blir fornøyde =)

Jeg er lykkelig hundeeier til to...

Skrevet

Det er nok enklere sagt enn gjort. Vi har barn som vil bli helt knust om vi kvitter oss med bikkja, de er veldig glad i den og leker med den. Men må innrømme at jeg flere ganger har angret på at vi skaffet av den. Er så møkklei folk som hele tiden skal ha en mening om bikkja.

Klart folk har rett til å ha en mening om bikkja di, hvis den er til plage for andre...!

Skrevet

Det er nok enklere sagt enn gjort. Vi har barn som vil bli helt knust om vi kvitter oss med bikkja, de er veldig glad i den og leker med den. Men må innrømme at jeg flere ganger har angret på at vi skaffet av den. Er så møkklei folk som hele tiden skal ha en mening om bikkja.

"Er så møkklei folk som hele tiden skal ha en mening om bikkja. "

Hvis bikkja står bundet ute og bjeffer og styrer og er til plage for naboene, så er det jaggu ikke rart folk har en mening om den! Skjønt egentlig er det vel dere som hundeeiere de har en mening om. Det er ikke hundens skyld at dere ikke gidder å gi den den mosjonen den trenger for å ha det bra.

Skrevet

"En av grunnene til at jeg heller ikke vil ha hund. Katter er greiere på den måten :-)"

- Ja, for katter har jo lov å sprade rundt alene, drite ned naboers bed, gaule 24 timer i døgnet, sloss så en ikke får sove, valse rett inn til andre om terassedøren står oppe...mm.mm.

;)

"- Ja, for katter har jo lov å sprade rundt alene, drite ned naboers bed, gaule 24 timer i døgnet, sloss så en ikke får sove, valse rett inn til andre om terassedøren står oppe...mm.mm."

Det er vel det dummeste jeg har hørt i denne sammenhengen, og jeg gidder ikke engang spørre hvordan du får den konklusjonen ut av det jeg skrev.

".........................................."

Skrevet

Det virker helt utrolig. Jeg vet ikke om noen som gjør det. Nei, når man har barn som skal kjøres på både skole og barnehage og man selv skal på jobb så får det da jammen være nok på en tidlig morgen.

Jeg tror du skriver et køddeinnlegg for å lage rabalder her inne. Jeg tror ikke du har verken bikkje eller små unger,

Annonse

Skrevet

Jeg tror du skriver et køddeinnlegg for å lage rabalder her inne. Jeg tror ikke du har verken bikkje eller små unger,

Jepp. Det trur jeg og. ;)

Gjest Sier du først nå??
Skrevet

Jøss da hadde det vel kun vært pensjonister og uføretrygde som kunne hatt hund. Jeg synes vi er flinke til å gå tur med bikkja jeg i forhold til mange andre jeg vet om. .

Jeg synes nå at du som hundeeier burde være bevisst ditt ansvar!! En hund trenger å komme seg ut i friluft og få mosjon!!

Det burde du tenkt på da du skaffet deg hund ikke først nå i ettertid!!

Gjest Sier du først nå??
Skrevet

Da burde du heller ikke skaffet deg hund. Jeg synes synd i hunden som ikke får det den trenger her i livet.

Gjest Ramina
Skrevet

Da burde du heller ikke skaffet deg hund. Jeg synes synd i hunden som ikke får det den trenger her i livet.

Nåja, kan være enig i mangt jeg altså...

Men jeezes...forandrer ikke livet seg for deg og de rundt deg eller?

Livet kan utarte seg litt anneledes enn man hadde tenkt seg for et halvår, et år, to år siden.

Og hvis man da er glad i dyret sitt, og kanskje har unger som forguder den, så er det ikke like lett å bare kvitte seg med det.

Gjest Sier du først nå??
Skrevet

Gåturer er da det minste problemet. Det er jo bare luksus å få tid til en spasertur. En hund krever langt mere enn det.

Problemet er da? Du skriver her for å få råd, men du kommer bare med motforestillinger til alle råd vi kommer med?!?!?!

Her er et råd: Slutt å tenk så egoistisk å gi bort hunden til noen som kan ta vare på den, det vil si, ikke dere

Jeg begynner å mistenke deg for å skrive et tulleinnlegg også nå, bare for å lage rabalder.

Gjest antona
Skrevet

Hvorfor skulle det være synd på den? Han får da gå tur omtrent hver dag, altså langt mere enn hva de fleste hundeeiere gjør. Mange rundt oss her går sjelden tur meed bikkjene sine.

Ja jeg er ute etter råd men ikke kjeft for noe du mangler begrunnelse for. Jeg har hørt at det skal finnes noe man kan sette på hunder som bjeffer. Det er sånne råd jeg vil ha og ikke all slags moralpreken. Trodde det ikke var så mange sure folk på dol. Tydligvis noen som sitter for mye foran pc og det er ikke bra for humøret.

Gjest antona
Skrevet

Hva er din begrunnelse for det? Kjenner du ikke småbarnsfamilier med hund? Merkelig at det skulle virke så unormalt for deg. De fleste er da nødt til å jobbe i perioder også for å klare seg til livets opphold selv om de har hund. Mener du man bare skal avlive eller plassere de til fremmede med en gang man er i en litt travel livssituasjon? Det synes jeg er stygt gjort i såfall. Hunder føler også tilhørighet og det er ikke bare bare å omplassere de.

Annonse

Gjest antona
Skrevet

Problemet er da? Du skriver her for å få råd, men du kommer bare med motforestillinger til alle råd vi kommer med?!?!?!

Her er et råd: Slutt å tenk så egoistisk å gi bort hunden til noen som kan ta vare på den, det vil si, ikke dere

Jeg begynner å mistenke deg for å skrive et tulleinnlegg også nå, bare for å lage rabalder.

Jeg mistenker faktisk deg for å være en sånn som bare skal lage kvalm.

Tante Tea, på tur med en Toller c',)
Skrevet

Kjøp boka "ikke skyt hunden" av Karen Pryor. Burde alle hundeeiere lese. Der står alt du trenger for å endre adferden til hunden.

Om hunden er veldig ung kan boka "Fra valp til voksen hund" også være god hjelp.

Skrevet

Det vanligste er vel 10-15 minutt på morran så den får gjort fra seg, så 10-15 minutt når man kommer hjem fra jobb, så en lang tur, minst en time på ettermiddagen eller kvelden.

Du kan ikke bestikke noen til å ta morraluftinga da? Hadde kanskje vært fint å ha en hjelpehund? Det er utrolig hva hunder (som er trent til det) kan hjelpe en rullestolbruker til. En sånn hund trenger mindre "turer" fordi de jobber jo hele døgnet. Men ut må de jo, de må jo gjøre fra seg.

Skrevet

Sorry, antona, den skulle til Dorthe

Skrevet

Folk går jo lange turer om morgenen før de går på jobben og når de kommer hjem så tar de ut bikkja og så er det en lang tur om kvelden igjen.

Det er i hvert fall vanlig her jeg bor. Jeg kan søke på hund men tanken på å stå tidlig opp og ta en lang tur gjør at jeg har bestemt meg for at hund ikke passer for meg selv om minstemann hadde synes det var en drøm.

Svarte deg, men klarte å legge svaret under antona istedet for under deg. Du finner det nok:-)

Skrevet

"Er så møkklei folk som hele tiden skal ha en mening om bikkja. "

Hvis bikkja står bundet ute og bjeffer og styrer og er til plage for naboene, så er det jaggu ikke rart folk har en mening om den! Skjønt egentlig er det vel dere som hundeeiere de har en mening om. Det er ikke hundens skyld at dere ikke gidder å gi den den mosjonen den trenger for å ha det bra.

Amen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...