Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så du mener altså at nordmenn opptrer SVÆRT forskjellig ovenfor vietnameser og Somaliere?

Henholdsvis de som bedriver minst grov kriminalitet(mindre enn etniske nordmenn), og de som bedriver mest.

På tide å får vekk skylappene, og kutte ut det selvpiskende anektodiske tøvet snart?

"På tide å får vekk skylappene, og kutte ut det selvpiskende anektodiske tøvet snart?"

Heldigvis er det ikke så mange igjen av din type, morsk. Dere får nå bare sitte og ønske at dere var med blant gutta på skauen til dere råtner.

Forøvrig er det ingen andre enn nettopp du som har vist skylapper i denne tråden. Du har imidlertid motsatt fortegn på skylappene i forhold til hva du anklager enhver som ikke er enig i ekstremismen din for å ha, men skylapper er det åkke som. Kan ikke du, kahn, grip(p) og resten av totalistene verve dere blant okkupantene på vestbredden? Tror det er det mest positive du og "dine" kunne gjort for samfunnet.

"............................................."

Skrevet

"På tide å får vekk skylappene, og kutte ut det selvpiskende anektodiske tøvet snart?"

Heldigvis er det ikke så mange igjen av din type, morsk. Dere får nå bare sitte og ønske at dere var med blant gutta på skauen til dere råtner.

Forøvrig er det ingen andre enn nettopp du som har vist skylapper i denne tråden. Du har imidlertid motsatt fortegn på skylappene i forhold til hva du anklager enhver som ikke er enig i ekstremismen din for å ha, men skylapper er det åkke som. Kan ikke du, kahn, grip(p) og resten av totalistene verve dere blant okkupantene på vestbredden? Tror det er det mest positive du og "dine" kunne gjort for samfunnet.

Har ikke peiling på hvem "oss" er bortsett fra at jeg med sikkerhet _vet_ at stadig flere og flere får øynene opp for hva masseinvandringen faktisk koster av blod og tårer.

Din påstand om at "vi" blir færre er like virkelighetsfjernt absurd idiotisk som ditt selvskryt av hvor flink di er til å se nyanser, der du famler og roter rindt i din egen tåke av pompøst intetsigende ordskavalder.

Skrevet

Så du mener altså at nordmenn opptrer SVÆRT forskjellig ovenfor vietnameser og Somaliere?

Henholdsvis de som bedriver minst grov kriminalitet(mindre enn etniske nordmenn), og de som bedriver mest.

På tide å får vekk skylappene, og kutte ut det selvpiskende anektodiske tøvet snart?

Jeg gidder ikke å diskutere med firkanta folk...desverre..

Skrevet

Har ikke peiling på hvem "oss" er bortsett fra at jeg med sikkerhet _vet_ at stadig flere og flere får øynene opp for hva masseinvandringen faktisk koster av blod og tårer.

Din påstand om at "vi" blir færre er like virkelighetsfjernt absurd idiotisk som ditt selvskryt av hvor flink di er til å se nyanser, der du famler og roter rindt i din egen tåke av pompøst intetsigende ordskavalder.

"Din påstand om at "vi" blir færre er like virkelighetsfjernt absurd idiotisk"

Neppe. Din "sannhet" har nemlig ikke noe med å se ting som de er å gjøre. Du ser én av mange ting, og så lager du et totalistisk verdensbilde ut fra det. Ikke ulikt frontkjemperne under krigen, kanskje - bortsett fra at de gjerne ikke var i stand til å vurdere det de ble fortalt. Du har imidlertid ingen unnskyldning for å være trang mellom ørene. Og ja - du og de andre fjolsene som sitter og drømmer om motstandskamp på skauen blir neppe flere med tiden.

".........................................."

Skrevet

"Jeg tror vi er ganske enige. Det som provoserer meg er at mange nordmenn fokuserer på at innvandere gjør ditt og datt og snakker om dem som en homogen folkegruppe."

Enig i det. Men samtidig må det være lov å si det høyt hvis f.eks 90% av alle forbryteser av en bestemt art begås av én folkegruppe. Man kan jo ikke komme noen vei med å finne ut årsaker, og dermed medisin, hvis man skal lukke øynene for det som er tilfellet akkurat der og da.

Vi kan heller ikke gi medias fremstilling av ting all skylden, selv om det selvfølgelig er en faktor. Man bør også høre på de som faktisk har kjennskap til forskjellige miljøer. (Men hør ikke på politisk røde kriminologer - der er det ingen som har skjønt så mye, tror jeg :-)

"Jeg er f.eks. overbevist om at gjengproblematikken hadde vært minimal dersom vi som er "innfødte nordmenn" hadde vist en mer positiv holdning til innvandrerne. Våre holdninger til dem påvirker deres holdninger til oss."

Både og - jeg er ikke uenig. Men ta nå f.eks miljøet i Oslo sentrum, rundt City etc. Der er det ikke spesiellt mye rassisme å finne - det er ikke plass til det. Bortsett fra f.eks pakistaneres rassisme overfor indere og nordmenn. Det er også et faktum at folk med felles bakgrunn har en tendens til å søke sammen og skape egne miljøer - det hadde sikkert vi gjort hvis vi flyttet til pakistan også.

"..........................................."

Jeg sier deg ikke imot på noen av punktene, men er for trøtt til å diskutere mer inngående ;-)

Vi er nok stort sett enige tror jeg!

Gjest detektivdama
Skrevet

Du har fryktlig mange prikker i signaturen når du blir engasjert/provosert prozak!

Skrevet

Du har fryktlig mange prikker i signaturen når du blir engasjert/provosert prozak!

Jeg er ganske sikker på at det ikke er noen klar sammenheng der.

".............................................."

Gjest detektivdama
Skrevet

Jeg er ganske sikker på at det ikke er noen klar sammenheng der.

".............................................."

Det tror jeg! ;o)

godnatt!

Skrevet

Det tror jeg! ;o)

godnatt!

Skal jeg fortelle deg den åpenbare sammenhengen? Det er kanskje litt flaut, med tanke på nicket du bruker her og, at du ikke ser det.

Ser du at jeg har en link i innlegget? En link brytes ikke, og gjør at innlegget blir bredere. Statistikken viser at det blir flere prikker når innlegget er bredere.

Gjest detektivdama
Skrevet

Skal jeg fortelle deg den åpenbare sammenhengen? Det er kanskje litt flaut, med tanke på nicket du bruker her og, at du ikke ser det.

Ser du at jeg har en link i innlegget? En link brytes ikke, og gjør at innlegget blir bredere. Statistikken viser at det blir flere prikker når innlegget er bredere.

Nei.

Mine obsevasjoner går på at jeg har sett dette i ulike innlegg.

Du er lett gjenkjennelig vet du, med alle prikkene dine.

;o)

Godt nytt år!

Skrevet

Nei.

Mine obsevasjoner går på at jeg har sett dette i ulike innlegg.

Du er lett gjenkjennelig vet du, med alle prikkene dine.

;o)

Godt nytt år!

Dine observasjoner er desverre meget dårlige, i såfall. Jeg forklarte deg nettopp hvorfor det f.eks var flere prikker i dette innlegget enn mange andre - at du ikke "godtar" det betyr jo at du burde fjerne "detektiv" fra nicket ditt :-) (evt. begynne å bruke det egentlige nicket ditt...)

petter smart
Skrevet

Tragisk ja, vet ikke om det er noe poeng at det er fremmedkulturelle som har gjort dette. Mener å ha lest at det er nordmenn som står for flest voldtekter i Norge, og som oftest hører jeg om nordmenn som gruppevoldtar. Har ikke sett noen legge innlegg her da...

Selvfølgelig står nordmenn for flest voldtekter, det er jo mange ganger flere nordmenn enn utlendinger her.

Men når en ser på antall voldtekter ift antall personer er personer fra øst-europa og land i den 3.verden (typisk muslimer) sterkt overrepresentert.

petter smart
Skrevet

Jeg gidder ikke å diskutere med firkanta folk...desverre..

Men morsk har jo et poeng.

Andelen kriminelle innen ulike innvandrergrupper varierer stort. Og en ser at mens folk fra asia er lite kriminelle (til dels mindre enn etniske nordmenn) og ofte jobber, er folk fra midtøsten oftere kriminelle og jobber sjeldnere.

En kan ikke forklare alt med nordmenns holdning. Mye skyldes innvandrernes holdninger og kultur. Klarer en ikke å innse det vil en aldri klare å integrere noen som helst.

Skrevet

Men morsk har jo et poeng.

Andelen kriminelle innen ulike innvandrergrupper varierer stort. Og en ser at mens folk fra asia er lite kriminelle (til dels mindre enn etniske nordmenn) og ofte jobber, er folk fra midtøsten oftere kriminelle og jobber sjeldnere.

En kan ikke forklare alt med nordmenns holdning. Mye skyldes innvandrernes holdninger og kultur. Klarer en ikke å innse det vil en aldri klare å integrere noen som helst.

Jeg ser at morsk har et poeng, men når han blir så firkanta i måten han argumenterer på (ser alt i sort/hvitt), så klarer jeg ikke å la være å slenge pendelen til motsatt side sjøl ;-)

Forresten er det ingen her på DOL som passer bedre til nicket sitt enn han *fnis*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...