Gå til innhold

problemer med løs mage og diare, hva hjelper?

Anbefalte innlegg

Gjest magetrøbbel på tampen av året
Skrevet

har de siste dagene hatt problemer med svært løs mage og tidevis diare. Nå skal jeg feire nyttår i morgen og er litt bekymret i forhold til dette

er noe som hjelper mot det? har ikke noe erfaring med imodium men kanskje jeg skulle prøve?

Fortsetter under...

TorneROSA1365380904
Skrevet

Hei!

Jeg har et råd som jeg fikk av min mor!

Ta en spiseskje(kanskje litt mindre enn det)potetmel, og bland ut i et glass vann. Så drikker du det! Det smaker vondt, men får faktisk avføringen til å bli fastere! Hjalp på meg iallefall! :) Lykke til, og riktig godt nyttår! :)

Skrevet

Hei!

Jeg har et råd som jeg fikk av min mor!

Ta en spiseskje(kanskje litt mindre enn det)potetmel, og bland ut i et glass vann. Så drikker du det! Det smaker vondt, men får faktisk avføringen til å bli fastere! Hjalp på meg iallefall! :) Lykke til, og riktig godt nyttår! :)

takk for tipset, har ikke potetmel her nå, men kanskje jeg får tak i det i morgen. Hvor lang tid i forveien må jeg ta det for at det skal fungere?

Skrevet

Ikke noe problem med å ta Immodium. Jeg har tatt det off and on i årevis. Du kan bli litt tørr i munnen en times tid, men så går det over.

Jeg spurte legen min en gang om det var dumt i forhold til den eventuelle bakerien eller virusen (om "den egentlig burde gå sin gang, komme ut") men hun svarte at det i såfall ville forlenge sjuka med et døgn eller så, men hva så?

Jeg bruker det mest mot nervøs mage, og har som sagt brukt det i perioder i mange år uten problem.

Ta to en times tid før du går, og ha med deg et par så du kan ta dem med jevne mellomrom utover kvelden, ha det fint på fest!

:)

TorneROSA1365380904
Skrevet

takk for tipset, har ikke potetmel her nå, men kanskje jeg får tak i det i morgen. Hvor lang tid i forveien må jeg ta det for at det skal fungere?

Ja, håper du får tak i det i morgen!

De gangene jeg har drukket det, har det virket ganske fort, og da mener jeg på under 1 time. Håper det kan hjelpe deg, kjedelig å være dårlig på nyttårsaften!

Skrevet

Ikke noe problem med å ta Immodium. Jeg har tatt det off and on i årevis. Du kan bli litt tørr i munnen en times tid, men så går det over.

Jeg spurte legen min en gang om det var dumt i forhold til den eventuelle bakerien eller virusen (om "den egentlig burde gå sin gang, komme ut") men hun svarte at det i såfall ville forlenge sjuka med et døgn eller så, men hva så?

Jeg bruker det mest mot nervøs mage, og har som sagt brukt det i perioder i mange år uten problem.

Ta to en times tid før du går, og ha med deg et par så du kan ta dem med jevne mellomrom utover kvelden, ha det fint på fest!

men risikerer du å få forstoppelse dagen etterpå da?

hvordan er det?

Annonse

TorneROSA1365380904
Skrevet

men risikerer du å få forstoppelse dagen etterpå da?

hvordan er det?

Nei absolutt ikke! Jeg har bare drukket ett glass de gangene jeg har hatt magetrøbbel, og så er det forsvunnet og alt er som det skal :) Jeg kan jo ikke garantere at dette hjelper på alle, for det aner jeg ikke. Men det er iallefall ufarlig :)

Skrevet

Hjelper immodium slik at næringen blir tatt bedre opp i (unnskyld det ekle ordet..) tarmen? når man er plaget med diare og beholder væske bedre som man drikker og drikker hele tiden for å unngå å bli uttørket.

Bare lurte hvis du vet!

Skrevet

To Travello med i vesken, taes rett etter at du har hatt diare. Så venter du litt, kanskje nærmere en time før du inntar noe igjen, så bruker det å gå bra.

Skrevet

To Travello med i vesken, taes rett etter at du har hatt diare. Så venter du litt, kanskje nærmere en time før du inntar noe igjen, så bruker det å gå bra.

hvor får jeg kjøpt det?

og hva er det for noe produkt?

Skrevet

hvor får jeg kjøpt det?

Du får kjøpt det på apoteket, Travello eller muligens var det Travella. Omtrent det samme som Imodium. Det virker veldig bra. Stopper diare temmelig kjapt for de av oss som har ømfindtlig mage i perioder eller for spesiell mat. Har du derimot sammenhengende diare utenom det normale for deg i en til to uker, ville jeg tatt kontakt med lege. Men dette ordner biffen for meg. Har det alltid i veska og med meg på lange turer.

Lykke til da:o)

Skrevet

Du får kjøpt det på apoteket, Travello eller muligens var det Travella. Omtrent det samme som Imodium. Det virker veldig bra. Stopper diare temmelig kjapt for de av oss som har ømfindtlig mage i perioder eller for spesiell mat. Har du derimot sammenhengende diare utenom det normale for deg i en til to uker, ville jeg tatt kontakt med lege. Men dette ordner biffen for meg. Har det alltid i veska og med meg på lange turer.

Lykke til da:o)

takk så mye for tipset, har aldri hørt om produktet før men det kan være vel verdt å prøve, er det et mildere produkt en imdodium?

Skrevet

hvor får jeg kjøpt det?

Travello og immodium er identiske preparater, altså helt like, men lagt av forskjellige fabrikker.

Travello er litt billigere.

Begge deler fås kjøpt på alle apoteker.

Annonse

Skrevet

takk så mye for tipset, har aldri hørt om produktet før men det kan være vel verdt å prøve, er det et mildere produkt en imdodium?

Det vet jeg dessverre ikke. Jeg tror det er i samme "gate".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...