Gå til innhold

Kalkunfilet til 4 - tips?

Anbefalte innlegg

Har en kalkunfilet på en kg, skal servere den når vi får venner på besøk i morgen.

Har tenkt å helsteke kalkunfileten i ovn, og ha fløtegratinerte poteter, waldorfsalat + div. grønnsaker til (i utgangspunktet blomkål, brokkoli, babygulrøtter og sølvløk). Fløtesaus eller provenesaus.

Melon og spekeskinke til forrett, og riskrem til dessert.

Hva sier dere, høres det bra ut, eller ville du gjort noe annerledes? I såfall, gi meg dine beste tips! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/212104-kalkunfilet-til-4-tips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger visst ingen tips. Det hørtes kjempegodt ut!

Jo, panikken har begynt å bre seg nå. Glemte å kjøpe kremfløte i sta, så jeg driver og leter etter oppskrift på waldorf uten pisket krem. Har funnet med lettrømme, men det har jeg ikke. Har kesam. Og majones da, det husket jeg å kjøpe. Tror du det kan bli bra? Eller må jeg ut på en liten handletur i morgen allikevel?

Hadde egentlig tenkt å lage ferdig waldorfen nå i kveld så den kunne få godgjort seg...

hare1365380455

Jo, panikken har begynt å bre seg nå. Glemte å kjøpe kremfløte i sta, så jeg driver og leter etter oppskrift på waldorf uten pisket krem. Har funnet med lettrømme, men det har jeg ikke. Har kesam. Og majones da, det husket jeg å kjøpe. Tror du det kan bli bra? Eller må jeg ut på en liten handletur i morgen allikevel?

Hadde egentlig tenkt å lage ferdig waldorfen nå i kveld så den kunne få godgjort seg...

Hvordan ble maten? Godt nytt år!!

Annonse

Hvordan ble maten? Godt nytt år!!

Maten og kvelden ble veldig vellykket! :-)))

Sølvløken ble glemt, og det ble valgt provencesaus fordi det ble mer enn nok fløte/melkeprodukter i de andre rettene. Hjemmelaget waldorf og hjemmelagede fløtegratinerte poteter (som for øvrig fikk for mye fløte/melk!), ble en suksess hos gjestene (et vennepar), fordi de selv sjelden lager maten fra grunnen av. Kalkunfileten ble veldig god, først et par timer i kyllingmarinade (pose-sak som jeg hadde liggende), så stekt i en sånn stekepose.

Forrett og dessert smakte selvsagt også godt! Og for å toppe etegildet, så smakte det godt med ostekake utpå kvelden/natta... hehe!

Vennene hadde med god rødvin og champagne, og vi storkoste oss alle fire! :-)

hare1365380455

Maten og kvelden ble veldig vellykket! :-)))

Sølvløken ble glemt, og det ble valgt provencesaus fordi det ble mer enn nok fløte/melkeprodukter i de andre rettene. Hjemmelaget waldorf og hjemmelagede fløtegratinerte poteter (som for øvrig fikk for mye fløte/melk!), ble en suksess hos gjestene (et vennepar), fordi de selv sjelden lager maten fra grunnen av. Kalkunfileten ble veldig god, først et par timer i kyllingmarinade (pose-sak som jeg hadde liggende), så stekt i en sånn stekepose.

Forrett og dessert smakte selvsagt også godt! Og for å toppe etegildet, så smakte det godt med ostekake utpå kvelden/natta... hehe!

Vennene hadde med god rødvin og champagne, og vi storkoste oss alle fire! :-)

Det hørtes i alle fall kjempegodt ut! Og mektig...;)

Det hørtes i alle fall kjempegodt ut! Og mektig...;)

Ja, det var nok i mektigste laget. Ikke helt gjennomtenkt, i og med at det ble bråbestemt at vi skulle feire nyttår sammen... hehe

Men men, nå er jul & nyttår over, og hverdagen tilbake. I alle fall når ostekaka, restene og snopet er spist opp...! *ler*

hare1365380455

Ja, det var nok i mektigste laget. Ikke helt gjennomtenkt, i og med at det ble bråbestemt at vi skulle feire nyttår sammen... hehe

Men men, nå er jul & nyttår over, og hverdagen tilbake. I alle fall når ostekaka, restene og snopet er spist opp...! *ler*

I dag er det ganske så tomt i kjøleskapet... Jeg må nok i butikken og handle inn litt. Men jeg skal ikke handle inn snop og brus! (Selv om mannen min sikkert blir fortvilet da...) ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...