Gå til innhold

BMI og str..haha!

Anbefalte innlegg

Gjest lilly--anne
Skrevet

Bmi min er 24. Hvorfor bruker jeg bare str 36, da da???

Og for 1,5 år siden var min bmi 28-29. Dvs nesten fedme. Greit nok. Jeg var lubben, ja, begynte å bli litt småfeit Men fedme?.Burde ikke fedme være noe svært alvorlig? Så hvorfor forsvant det enkelt og greit over en periode på 6 mnd, med trening 4-5 ganger i uken, burde ikke FEDME være litt vel mer vanskelig å bli kvitt?

bmi på 20 skal være så bra, det er det kvinner er mest fornøyd med, mellom 19-22 osv. Ifølge Klara-klok.no og sånn. Da jeg hadde bmi på ca 20 så jeg ut som ei lita mus! Og alle sier "ikke gå ned mer". Ikke at jeg skal, har så fine pupper. Jeg fatter bare ikke hvorfor jeg bruker str 36! Når jeg er på grensen til overvekt?

For jeg kan ikke ha så store tunge muskler, styrketrening har jeg kun nylig begynt med, og jeg klarer ikke løfte tungt, andre klare langt mer ja.

Er bmi HELT feil regnet, etter kinesere eller noe? Har sett så mange slanke folk med bmi på 25.

Syns ikke beinbygninga mi eller andres i samme båt ser så ufattelig brei ut...

Det er forresten ikke mange kg'ene man må gå ned for at tallet går ned noen hakk, iallfall ikke på vi som er litt lav.

okei sikkert barnslig av meg, men blir litt forbausa bare.

Skrevet

Jeg har en bmi på 23.6 og bruker størrelse 40-42. Men så lenge det står at jeg er normalvektig er jeg fornøyd

:-)

Skrevet

Fikk vite av en lege at BMI passer best til å si noe om høyde/vekt forhold for de som er innenfor normalen +/-2cm i høyde.

Dvs. at dersom du er under 165 cm, eller over 173 så er ikke BMI tallene egnet til å si noe om hva som er sunn og usunn vekt.

Det jeg fikk vite var at jeg kunne måle over navlen og rundt hoften. Magemålet burde ikke være over 0,8 av hoftemålet sa han... Hos menn burde magemålet ikke være større enn hoftemålet.

Gjest lilly--anne
Skrevet

Fikk vite av en lege at BMI passer best til å si noe om høyde/vekt forhold for de som er innenfor normalen +/-2cm i høyde.

Dvs. at dersom du er under 165 cm, eller over 173 så er ikke BMI tallene egnet til å si noe om hva som er sunn og usunn vekt.

Det jeg fikk vite var at jeg kunne måle over navlen og rundt hoften. Magemålet burde ikke være over 0,8 av hoftemålet sa han... Hos menn burde magemålet ikke være større enn hoftemålet.

Vel, den mage/hofte-målet er heller ikke riktig for alle. Kvinner med smale hofter kan feilaktig bli for fete på den igjen. Da jeg veide 50 kg og hadde null fett for noen år siden, bare slank og veltrent, så var jeg for fet ifølge den testen der:)

Tror en bør innse at matematiske formler ikke er helt egnet til sånt hehe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...