Gå til innhold

Også pus skjelver for rakettene

Anbefalte innlegg

Gjest pusskjelverogså
Skrevet

Ta vare på pus på nyttårsaften!!! For pus kan nyttårsaften være en sann lidelse, sier Kari Mills.

- Det er hundenes lidelse som har fått mest oppmerksomhet, men kattene har det minst like fælt. For dem hjelper det ikke med beroligende midler heller, det kan til og med ha motsatt virkning og gjøre dem mer oppspilte, sier Mills.

En artikkel om dette her:

http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article245686.ece

Skrevet

Rakettene er ikke så glade i katter, så følelsene er åpenbart gjensidige.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg har hatt hunder og katter hele livet og de er ikke redd for raketter. Det mange dyreeiere gjør feil er at de begynner å si "Stakkar" og trøste dyra når de er redd, men det hjelper ikke. For da tror de virkelig at her er noe som ikke stenger. Det beste er å oppføre seg som vanlig, og snakke oppmuntrende til dyra. La de få en følelse av at rakketter er gøy. Hunden min står gjerne ute på marka vår nyttårsaften og logrer med halen og blir skikkelig ivrig når rakettene fyker til værs :-)

Gjest Zandra Bulldog
Skrevet

Jeg har hatt hunder og katter hele livet og de er ikke redd for raketter. Det mange dyreeiere gjør feil er at de begynner å si "Stakkar" og trøste dyra når de er redd, men det hjelper ikke. For da tror de virkelig at her er noe som ikke stenger. Det beste er å oppføre seg som vanlig, og snakke oppmuntrende til dyra. La de få en følelse av at rakketter er gøy. Hunden min står gjerne ute på marka vår nyttårsaften og logrer med halen og blir skikkelig ivrig når rakettene fyker til værs :-)

Enig der, det blir helt feil å si til pus at dette er skummelt og farlig.

Pusen min var alene i kveld og klarte seg helt fint. Jeg satte kassa hennes inn på badet slik at hun i alle tilfelle kunne søke tilfukt der (lydisolert). Hun virket helt rolig og vanlig da jeg kom hjem og ingen skade skjedd.

God nytt år!!

Gjest Zandra Bulldog
Skrevet

forunderlig mange dyre-innlegg for tiden....

Gjest tintintin
Skrevet

Rakettene er ikke så glade i katter, så følelsene er åpenbart gjensidige.

Med vennlig hilsen

Så gøy at du er i stand til å latterliggjøre de som har et hjerte for dyrene. Skikkelig trivelig at du orker å spandere av din uttømmelige kreativitet og entusiasme på dette området selv i denne travle nyttårstid.

Ekstra artig synes jeg det er at du forklarer omatt og omatt og omatt... at dyr er til for å spises og ikke som selskap for mennesker.

Godt nytt år til deg og måtte du bli velsignet med mange kaninbufeér og berg av storfekjøtt også i fremtiden.

Sønnen til venninna mi hadde det med å plage gullfisken sin ved å stikke den med en strikkepinne. Slektning av deg perhaps?

Skrevet

Så gøy at du er i stand til å latterliggjøre de som har et hjerte for dyrene. Skikkelig trivelig at du orker å spandere av din uttømmelige kreativitet og entusiasme på dette området selv i denne travle nyttårstid.

Ekstra artig synes jeg det er at du forklarer omatt og omatt og omatt... at dyr er til for å spises og ikke som selskap for mennesker.

Godt nytt år til deg og måtte du bli velsignet med mange kaninbufeér og berg av storfekjøtt også i fremtiden.

Sønnen til venninna mi hadde det med å plage gullfisken sin ved å stikke den med en strikkepinne. Slektning av deg perhaps?

Sør latterliggjør alltid de som har andre hjertesaker enn han selv. Det er bare å ignorere fjolleriet - å argumentere imot er bortkastet, da alt annet enn hans egne "oppheng" går inn det ene øret og ut det andre.

".............................................."

Skrevet

At det totalt sett er like problematisk for katter som hunder, er jeg ikke helt enig i. De fleste katter jeg har kjent har brydd seg lite om raketter, selv om noen selvsagt reagerer.

Vi har en halvveis innflyttet fyr som har gått inn og ut her en stund. I det siste har han sannsynligvis ligget gjemt i et skjul, en kjeller eller noe liknende, da han åpenbart er redd rakettene.

"..............................................."

Skrevet

Jeg har lite til overs for spammingen av et helsenettsted med linker til dyrebeskyttelsen. Jeg tviler på at Dyrebeskyttelsen står inne for den slags teknikker.

bugge -jenta
Skrevet

Våre to katter så ikke nevneverdig plaget ut. Heldigvis. Jeg lurte på hvordan de ville ta det, men de var ganske så rolige. Det varierer nok fra katt til katt.

Skrevet

Jeg har lite til overs for spammingen av et helsenettsted med linker til dyrebeskyttelsen. Jeg tviler på at Dyrebeskyttelsen står inne for den slags teknikker.

Da er det ekstra godt å se at din sedvanlige spamming her har vært minimal de siste måneder.

For det så takker vi deg Sør.....

Skrevet

Enig der, det blir helt feil å si til pus at dette er skummelt og farlig.

Pusen min var alene i kveld og klarte seg helt fint. Jeg satte kassa hennes inn på badet slik at hun i alle tilfelle kunne søke tilfukt der (lydisolert). Hun virket helt rolig og vanlig da jeg kom hjem og ingen skade skjedd.

God nytt år!!

der tror jeg ikke du kan være helt sikker.

Kattene våre var veldig urolig da vi kom inn. Vi var bare ute på gårdsplassen og gikk inn i dét det sto på som værst.

Da løp de rundt og var veldig forvirret, men de roa seg veldig fort da det stoppet å smelle, i løpet av 5 minutter var de "seg selv" igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...