Gå til innhold

kyssesyken

Gjest Reddforåfåkyssesyken

Anbefalte innlegg

Gjest Reddforåfåkyssesyken
Skrevet

hei!

jeg har hatt vondt å svelge i 3 dager nå, kan det være kyssesyken??

har ellers følt meg helt frisk, og det er egentlig ikke så "supervondt", og merker det nesten ikke når jeg spiser..

mvh

Gjest Calóni
Skrevet

Har du noen grunn til å tro at det ikke er en vanlig halsbetennelse?

Kyssesyken er jo smittsom, og dersom du har noen i din nærmeste omgangskrets som er smittet, så er det en sjanse for at du er smittet også.

Kyssesyke begynner ofte med ekstremt vondt i halsen, feber og generelt nedsatt allmenntilstand. Dersom du "bare" er litt sår i halsen, så vil jeg ikke tro det er noe mer alvorlig enn kanskje en halsbetennelse.

Men om du ikke føler deg bedre i løpet av noen dager, så bør du oppsøke lege. For også halsbetennelser kan behandles med antibiotika.

Gjest reddforåfåkyssesyken
Skrevet

Har du noen grunn til å tro at det ikke er en vanlig halsbetennelse?

Kyssesyken er jo smittsom, og dersom du har noen i din nærmeste omgangskrets som er smittet, så er det en sjanse for at du er smittet også.

Kyssesyke begynner ofte med ekstremt vondt i halsen, feber og generelt nedsatt allmenntilstand. Dersom du "bare" er litt sår i halsen, så vil jeg ikke tro det er noe mer alvorlig enn kanskje en halsbetennelse.

Men om du ikke føler deg bedre i løpet av noen dager, så bør du oppsøke lege. For også halsbetennelser kan behandles med antibiotika.

ok. takk for svar :)

Skrevet

Hvordan skal vi kunne svare på det?

Gå til legen, du.

Gjest mjaaaauuuuu
Skrevet

du har vært mye frisk skjønner jeg:) du har nok ikke verken kyssesyke eller halsbetennelse. sistnevnte gjør at du ikke klarer å spise pga smerter i svelg. sist jeg hadde det var det så vondt at jeg gråt rett og slett. du merker kyssesyka for å si det sånn. det du har er nok sannsynligvis en meget mild forkjølelse

Skrevet

Da skulle jeg hatt kyssesyka 100 ganger minst ;-)

Jeg har det omgtrent som deg akkurat nå, men kyssesyka har ikke falt meg inn foreløpig. Det er nok bare en helt vanlig forkjølelse skal du se :-)

Forøvrig aner jeg ikke hvordan kyssesyka kjennes ut...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...