Gå til innhold

Han fridde - helt på ordentlig... :P

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sats heller på en egen bolig først.

Gledesspreder ;-)

• Svar 113
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

44

• Gyda

6

• amber sun

4

• nilia

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest trocken
Skrevet

Gledesspreder ;-)

Glimtipper hadde jo en tråd for noen dager siden. hvor hun fortalte at hun hadde problemer med å betale depositum for leie av bolig.

Da ville jeg nok ligget litt levt mht bryllup, inntil videre.

Skrevet

Glimtipper hadde jo en tråd for noen dager siden. hvor hun fortalte at hun hadde problemer med å betale depositum for leie av bolig.

Hehe. Du er merkelig.

Vi _kan_ kjøpe egen bolig, men vi _vil_ ikke akkurat nå. Det er et dårlig tidspunkt for oss.

Depositum kan vi fint skaffe, hvis vi hadde hatt mer enn en måned på oss.

Skrevet

Gratulerer! Så koselig å høre :-)

Du - hvordan gikk det forresten med graviditetstesten?

Og - Godt nytt år!!!

Bare negativt så langt! Hurra! :P Må teste på nytt om litt, men ser bra ut nå :)

Mary Poppins
Skrevet

Gratulerer masse masse:) Vi her inne på DOL gleder oss til bryllupet ;)

Skrevet

Hehe :)

Gjest girasol
Skrevet

Jeg tuller jo bare :)

Jeg skjønte jo det da ;-) Jeg tuller jo bare jeg og! :-)

Skrevet

Jeg skjønte jo det da ;-) Jeg tuller jo bare jeg og! :-)

Sorry :P

Gjest trocken.
Skrevet

Hehe. Du er merkelig.

Vi _kan_ kjøpe egen bolig, men vi _vil_ ikke akkurat nå. Det er et dårlig tidspunkt for oss.

Depositum kan vi fint skaffe, hvis vi hadde hatt mer enn en måned på oss.

Dette skrev du i tråden om depositumet:

"Jeg og sambo trenger depositumslån. Jeg har sett hos diverse banker, men de fleste tilbyr dette kun til studenter. Det er usannsynlig at vi får forbrukslån, og det er uansett for dyrt. Postbanken som jeg hører til tilbyr ikke dette i det hele tatt. Kreditt på kontoen fikk jeg avslag på, siden jeg ikke har hatt fast jobb lenge nok.

Er det noen som har noen glupe ideèr? Jeg skal selvfølgelig ringe de bankene som tilbyr depositumslån på tirsdag, men er det noen løsninger jeg kan vurdere om det faller i grus?

Æsj, fortvilet nå."

Når man leser hva du videre har svart folk i den tråden, så kan jeg ikke si at dette vitner om et par som lett kan finansiere et boligkjøp.

Selv om du argumenterte at LEIE av bolig som var lokalisert et spesielt sted, var viktig.

Et par som forbereder bryllup, og som når som helst kan skaffe seg en egen bolig, har overhodet ikke de problemene jeg siterer deg på ovenfor.

Syns ikke du er helt troverdig.

Skrevet

Dette skrev du i tråden om depositumet:

"Jeg og sambo trenger depositumslån. Jeg har sett hos diverse banker, men de fleste tilbyr dette kun til studenter. Det er usannsynlig at vi får forbrukslån, og det er uansett for dyrt. Postbanken som jeg hører til tilbyr ikke dette i det hele tatt. Kreditt på kontoen fikk jeg avslag på, siden jeg ikke har hatt fast jobb lenge nok.

Er det noen som har noen glupe ideèr? Jeg skal selvfølgelig ringe de bankene som tilbyr depositumslån på tirsdag, men er det noen løsninger jeg kan vurdere om det faller i grus?

Æsj, fortvilet nå."

Når man leser hva du videre har svart folk i den tråden, så kan jeg ikke si at dette vitner om et par som lett kan finansiere et boligkjøp.

Selv om du argumenterte at LEIE av bolig som var lokalisert et spesielt sted, var viktig.

Et par som forbereder bryllup, og som når som helst kan skaffe seg en egen bolig, har overhodet ikke de problemene jeg siterer deg på ovenfor.

Syns ikke du er helt troverdig.

-ler- Dette er virkelig viktig for deg?

Vi har fått bekreftelse på lån til leilighet fra banken. De fleste kan få lån, vet du.

Og hva depositum har å gjøre med om vi skal gifte oss eller ikke, det tror jeg nesten du må forklare for meg?

Gjest trocken
Skrevet

-ler- Dette er virkelig viktig for deg?

Vi har fått bekreftelse på lån til leilighet fra banken. De fleste kan få lån, vet du.

Og hva depositum har å gjøre med om vi skal gifte oss eller ikke, det tror jeg nesten du må forklare for meg?

Når du/dere ikke engang hadde penger til et lite depositum, så betyr det at dere overhodet ikke har egenkapital. Man får ikke lån til leilighet i banken hvis man mangler egenkapital, og er avhengig av 100 % finansiering.

Troverdigheten din er ikke styrket.

hare1365380455
Skrevet

Når du/dere ikke engang hadde penger til et lite depositum, så betyr det at dere overhodet ikke har egenkapital. Man får ikke lån til leilighet i banken hvis man mangler egenkapital, og er avhengig av 100 % finansiering.

Jeg leste i en avis at dnb (?) ga full finansiering til førstegangsetablerere.

Skrevet

Jo. Det heter førstehjems/førstegangslån.

https://postbanken.no/lane/lane.view.articledetails.jhtml?xmlid=104693859961

Kanskje du skal sjekke ut ting før du er så påståelig? :)

Skrevet

Jeg leste i en avis at dnb (?) ga full finansiering til førstegangsetablerere.

Ja, og slik har det vært lenge.

Men rart hvor opptatt trocken var av vår finansieringsmulighet? ;)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Uansett, man kan gifte seg for et mindre beløp!

Glimtipper har da aldri skrevet at hun skal ha et storslått bryllup til mange hundre tusen??

Har du ikke noe positivt å si, kan du heller holde det for deg selv!

Skrevet

Uansett, man kan gifte seg for et mindre beløp!

Glimtipper har da aldri skrevet at hun skal ha et storslått bryllup til mange hundre tusen??

Har du ikke noe positivt å si, kan du heller holde det for deg selv!

Takk :)

Som vi snakket om, så skal vi jo ikke ha noe stort bryllup. Det vil koste oss en utekveld, litt pene klær og en helg på hotell.

Ikke det at denne merkelige personen har noe med det å gjøre ;)

hare1365380455
Skrevet

Ja, og slik har det vært lenge.

Men rart hvor opptatt trocken var av vår finansieringsmulighet? ;)

Det er bare å ikke bry seg.....:)

Gjest mirakel*2?
Skrevet

ja, nå må jeg ut og kjøpe kjole;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...