Gå til innhold

Kjendisfruer får alt de peker på

Anbefalte innlegg

Gjest Zuleika

Jeg er overbevist om at det er bedre å være rik og ulykkelig, enn fattig og ulykkelig.

Hvis du er ulykkelig så spiller ingen rolle om du er fattig eller rik. Spørsmålet er vel heller om du blir mere ulykkelig av å være fattig, og da er jeg med.

Fortsetter under...

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

9

• Dr. Frankenstein

5

• Lillemus

3

• tonie

2

Dr. Frankenstein

Jeg fikk noe å tenke på nå.

Jeg forstår at man ikke alltid blir mer lykkelig av å ha god økonomi, at ekte lykke må komme innenfra. Jeg savner alikevel den muligheten til å ha økonomisk frihet til å se meg om i verden.

# Jeg forstår at man ikke alltid blir mer lykkelig av å ha god økonomi, at ekte lykke må komme innenfra. #

Ja, lykke kommer innenfra. Det er ikke så mye individet kan gjøre for å bli lykkeligere. Forskning viser at evnen til å føle lykke i stor grad er en medfødt egenskap.

Likevel er det liten tvil om at fattigdom skaper ulykkelighet. På samme måte som det er liten tvil om at rikdom gir deg langt flere muligheter til å kunne føle lykke. Jeg tror man med rimelig stor sikkerhet kan fastslå at det er bedre å være rik og ulykkelig enn fattig og ulykkelig.

Det der med "lykkelig som fattig" er nok i all hovedsak en klisjé. Fattigdom innebærer så mange problemer at det åpenbart gjør det vanskeligere å føle lykke.

# Men det er jo bare å sette i gang å finne en rik mann eller starte en suksessfull bedrift, da.#

Ikke sant. Begge deler er jo den enkleste ting i verden. Så det er noe alle klarer.

Hehe. Nei, selvfølgelig ikke. Jeg var nok litt sarkastisk. Poenget er at trådstarter burde slutte å beklage seg og heller sette i gang med noe.

Dr. Frankenstein

Hehe. Nei, selvfølgelig ikke. Jeg var nok litt sarkastisk. Poenget er at trådstarter burde slutte å beklage seg og heller sette i gang med noe.

Åh, jeg trodde du tilhørte den andre siden i forhold til de som mener at hun burde slutte å klage og finne på noe selv, og at du prøvde å gjøre narr av DEM ved å være sarkastisk. Så viser det seg altså at det motsatte er tilfelle. Hmmm….. Ikke bra.

Jeg syntes faktisk du var ganske flink, med å få fram at det bare er tåpelig å hevde at folk må slutte å klage på andres rikdom, fordi de alle angivelig kan bli rike bare de tar de rette valgene.

Åh, jeg trodde du tilhørte den andre siden i forhold til de som mener at hun burde slutte å klage og finne på noe selv, og at du prøvde å gjøre narr av DEM ved å være sarkastisk. Så viser det seg altså at det motsatte er tilfelle. Hmmm….. Ikke bra.

Jeg syntes faktisk du var ganske flink, med å få fram at det bare er tåpelig å hevde at folk må slutte å klage på andres rikdom, fordi de alle angivelig kan bli rike bare de tar de rette valgene.

Hva er poenget med å klage på andres rikdom? Hva er poenget med å klage ang. slike ting i det hele tatt?

Mange av de som er rike, er det fordi de har jobbet hardt for det. Resten har vel vært... hva skal man kalle det... heldig? Jeg ser ikke hva det er å misunne. Som jeg poengterte ovenfor trådstarter (som begrunnet sin misunnelse med alt de rike får oppleve), så kan man gjøre like mye spennende nesten uten penger i det hele tatt. Faktisk blir det desto mer spennende.

Dr. Frankenstein

Hva er poenget med å klage på andres rikdom? Hva er poenget med å klage ang. slike ting i det hele tatt?

Mange av de som er rike, er det fordi de har jobbet hardt for det. Resten har vel vært... hva skal man kalle det... heldig? Jeg ser ikke hva det er å misunne. Som jeg poengterte ovenfor trådstarter (som begrunnet sin misunnelse med alt de rike får oppleve), så kan man gjøre like mye spennende nesten uten penger i det hele tatt. Faktisk blir det desto mer spennende.

#Hva er poenget med å klage på andres rikdom?#

Hva er poenget med å være en husneger?

Rikdom skyldes i all hovedsak urettferdighet. Hvorfor skal ikke folk klage på det?

Annonse

Først skal pengene tjenes. I bøtter og spann Det koster mye tid, svette og tårer. Slike møkkaprogram på TV proriteres nok veldig lavt blant folk med økonomiske ambisjoner.

Slike program er å blir et hvilested for folk med begrenset intelligens.

Hvis du er så smart så burde du kunne forskjell på og/å.

#Hva er poenget med å klage på andres rikdom?#

Hva er poenget med å være en husneger?

Rikdom skyldes i all hovedsak urettferdighet. Hvorfor skal ikke folk klage på det?

Og noen som bor i Norge og i større grad enn nesten alle andre i hele verden har hva de trenger, skal sitte og syte over at noen få andre har litt mer?!

Gjest kalendria

Først skal pengene tjenes. I bøtter og spann Det koster mye tid, svette og tårer. Slike møkkaprogram på TV proriteres nok veldig lavt blant folk med økonomiske ambisjoner.

Slike program er å blir et hvilested for folk med begrenset intelligens.

Jeg elsker å se på tanketom tv! Helst noe morsomt- seinfeld, sex og singleliv, arrested development, men slenger gjerne innom noen rikinger på veien også. Deilig!!

Tjener bra, gjør jeg, høy utdanning har jeg, og høy skår på IQ-testen... Ikke Mensa-nivå, men det plager meg ikke.

Jeg vet tom med forkjell på bruk av og og å...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...