Gå til innhold

er det vanlig å bli mer sulten på skolen enn når man er hjemme?

Anbefalte innlegg

Gjest Timari
Skrevet

tenkte at jeg skal dra på skolen i morgen for å lese og gjøre et arbeid forhold til oppgaven min. Problemet er at jeg blir så fryktelig sulten av å være der. Tar med matpakke og det hele, men det hjelper ikke.

hjemme pleier jeg ikke å bli så sulten.

Så jeg bare lurer på om noen andre opplever det samme? kan ikke sitte der mer en et par timer før jeg begynner å tenke på mat...

hm...

Fortsetter under...

Skrevet

Det kan være fordi du konsentrerer deg hardere og bruker hjernen mer aktivt. Det vil gjøre deg mer sulten.

Ta med ekstra mye sunn mat og dagen går mye lettere :)

Gjest M.Angelica
Skrevet

He he..dette har jeg og tenkt på. Var alltid sulten da jeg studerte =)

Skrevet

Det er nok litt rart ja.. Da jeg gikk på skolen(just ferdig),var mat viktig for meg også. Tror kanskje det med trivsel spiller inn. Og så er det jo et kjærkomment avbrekk da :)

Skrevet

Jeg var også alltid sulten da jeg gikk på skolen. Rare greier det der.

Gjest studentinne
Skrevet

Stemmer det. Jeg er også alltid sulten på skolen. Uansett hvor mye jeg tar med i niste.

Annonse

Gjest Timari
Skrevet

Stemmer det. Jeg er også alltid sulten på skolen. Uansett hvor mye jeg tar med i niste.

da er jeg ikke alene. lurer på hva det kommer av

jeg sitter jo og jobber her hjemme også og bruker vel hjernen like hardt. Men er ikke like sulten

Kanskje det kan være stress? at det er mer stressende å jobbe på et sted med masse sanseinntrykk?

Skrevet

Når jeg var student satt jeg med en pakke grønn dent på skrivepulten. Måtte bare ha noe i munnen hele tida. Noen ganger for ikke å sovne..., andre ganger fordi jeg rett og slett ble kjapt sulten. Merkelige greier. Kanskje forbrenninga øker pga økt hjernetrim? ;-)

Gjest Timari
Skrevet

Når jeg var student satt jeg med en pakke grønn dent på skrivepulten. Måtte bare ha noe i munnen hele tida. Noen ganger for ikke å sovne..., andre ganger fordi jeg rett og slett ble kjapt sulten. Merkelige greier. Kanskje forbrenninga øker pga økt hjernetrim? ;-)

hvis det er tilfelle så håper jeg det får utslag på vekta også:)

Skrevet

hvis det er tilfelle så håper jeg det får utslag på vekta også:)

Nja, hvis du ikke eter så mye at det kompenserer så ;-)

Skrevet

http://www.aktivlivsstil.no/t2.asp?p=57651&x=1&a=147779

Skrevet

Jeg er student og har merket det samme som du. På skolen har jeg 3 brødskiver og frukt for å holde ut. Noen ganger er det for lite, er veldig ofte sulten og tenker ofte på mat. Hjemme er det aldri slik. Kanskje en bruker hjernekapasistetn så mye at en trenger det. Men litt rart er det ettersom en sitter mye i ro på skolen.

Annonse

Skrevet

Uups, man bør dermed passe seg for å bli "evig student" ;-)

Hm, det slår meg at dette kan være forklaringen på hvorfor jeg har lagt på meg de siste årene :P

Skrevet

Hm, det slår meg at dette kan være forklaringen på hvorfor jeg har lagt på meg de siste årene :P

Ja, nå skal jeg begynne å studere studenters bakender for å finne ut om det kan være hold i disse påstandene ;-)

Skrevet

Merker også at jeg er mer sulten når jeg går på skole. Hjemme må jeg av og til "tvinge" i meg ei brødskive, mens sitter jeg på forelesning blir det nesten hver pause jeg spiser...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...