Gå til innhold

Losjevirksomhet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt invitert gjentatte ganger til å være med i losjer. Kvinnelige sådanne. Er det veldig forskjell på hvordan ting foregår i de forskjellige losjene? Noen som vet litt om det? Jeg må velge mellom Maria- eller Rebeccalosjen. Vet ikke helt om det passer for meg heller da. Redd for å binde meg til noe jeg ikke vet hva er liksom. Hvor mye penger og arbeid krever det? Men er veldig interessert i selvutvikling og åndelige aspekter ved livet. Så jeg teller på knappene.

Noen som kan anbefale slik virksomhet eller kan begrunne hvorfor de ber meg droppe det?

Skrevet

Losjevirksomhet sier meg null. Håper noen kan forklare dette. Selvutvikling og åndelighet er viktig og spennende!

Skrevet

Losjevirksomhet er generelt sett skikkelig kjønnsfascistisk.

Gutta gjør de "morsomme" tingene (for de som syns diverse overgangsritualer i dypeste hemmelighet er tøft) mens jentene får drive humanitært arbeid, lage kirkekaffe og kjøre gamlinger hit og dit.

Hvis jeg var deg, ville jeg styre unna. Og hvis du absolutt MÅ være med, så velg Marialosjen. Den vet jeg nemlig ingenting om, så med litt flaks kan det jo hende du får sprette rundt i flaggermuskostyme og trikse med hodeskalller. Mens de andre står på rekke og mumler monotont.

Tante Tea, på tur med en Toller c',)
Skrevet

Jeg kjenner tre "kjærringer" som er i Rebeccalosjen. Har inntrykk av at de dyrker seg selv (elegante kaffeslabberas der alle er kledt i sort) og gjør litt humanitært arbeid ved siden av.

De tre jeg vet om, er nok til å holde meg unna losjen.

Skrevet

Losjevirksomhet er generelt sett skikkelig kjønnsfascistisk.

Gutta gjør de "morsomme" tingene (for de som syns diverse overgangsritualer i dypeste hemmelighet er tøft) mens jentene får drive humanitært arbeid, lage kirkekaffe og kjøre gamlinger hit og dit.

Hvis jeg var deg, ville jeg styre unna. Og hvis du absolutt MÅ være med, så velg Marialosjen. Den vet jeg nemlig ingenting om, så med litt flaks kan det jo hende du får sprette rundt i flaggermuskostyme og trikse med hodeskalller. Mens de andre står på rekke og mumler monotont.

Neida det er ikke særlig forskjell på hva gutta driver med i losjen sett i forhold til jentene. Så det du her sier er bare tull. Men gutta har vært tidligere ute med å skape slik virksomhet og har dermed et større mangfold. Jeg har selv vært mangeårig losjemedlem (ikke nå lenger) 6 grad om det skulle si noe. Dette var Tempelridderordenen, en gutte losje. Jeg ble med av ren nyskjerrighet samt at organisasjon ønska meg inn. Hadde mange gode venner i losjen, og har det fortsatt selv om jeg ikke lengere er med. Losjene er det ikke noe galt med bare mann finner ut av det selv. For meg sa det stopp,

Mrs. Wallace
Skrevet

Flere av de godt voksne damene i familien min er med i rebecca-losjen, og det virker rett og slett ganske gørr.

Tror ikke det handler så mye om selvutvikling og åndelige aspekter i praksis, selv om de messer sitt "vennskap, kjærlighet og sannhet".

Det dreier seg mer om mat, kaker, utlodninger og skravling. Alt mens man er pent kledd i svart, da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...