Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest en eller annen plass at man oppfordres til å lagre telefonnummeret til nærmeste pårørende på mobilen, under ICE. Det letter arbeidet for sykehuset hvis man blir utsatt for et eller annet.

(Men - de fleste har vel et nummer lagret under Hjem... så hvor nødvendig dette ICE er, kan jo diskuteres).

Fortsetter under...

Gjest sirikat
Skrevet

Nei.. Jeg vil helst ikke bli behandlet av helsepersonell som ikke forstår at "mamma/pappa" er noen av de nærmeste pårørende..

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Nei.. Jeg vil helst ikke bli behandlet av helsepersonell som ikke forstår at "mamma/pappa" er noen av de nærmeste pårørende..

Ektefellen min er *min* nærmeste pårørende, ikke foreldrene mine, og det håper jeg virkelig at eventuelt helsepersonell skjønner om ulykken skulle være ute.

Skrevet

Ektefellen min er *min* nærmeste pårørende, ikke foreldrene mine, og det håper jeg virkelig at eventuelt helsepersonell skjønner om ulykken skulle være ute.

Det er vel nettopp i slike tilfeller ICE er greit...

Jeg har ingen "mamma" eller "pappa" på telefonen min. Og ektemannen min er jo bare registrert med fornavnet sitt, naturlig nok.

Skrevet

Har gjort det nettopp. Det er for øvrig ikke alle som har mor eller far som nærmeste pårørende.

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Har gjort det nettopp. Det er for øvrig ikke alle som har mor eller far som nærmeste pårørende.

Og hvordan gjør man slikt, da?

Annonse

Gjest ICE-registrert ja
Skrevet

Har gjort det for lenge siden, hørte om dette på radioen for flere måneder siden, gjorde det med en gang da.

Veldig greit, det er jo en international kode, slik at om du er i utlandet så skjønner de det også. Ikke alle land som skjønner det når du har lagret numrene under "hjem"

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Har gjort det for lenge siden, hørte om dette på radioen for flere måneder siden, gjorde det med en gang da.

Veldig greit, det er jo en international kode, slik at om du er i utlandet så skjønner de det også. Ikke alle land som skjønner det når du har lagret numrene under "hjem"

Noen som kan forklare meg hvordan man gjør dette?

Gjest ICE-registrert ja
Skrevet

Kommer an på telefonen din det, du må samle dine næremeste pårørende i en gruppe som du deretter kaller for ICE.

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Kommer an på telefonen din det, du må samle dine næremeste pårørende i en gruppe som du deretter kaller for ICE.

Ah, tusen takk!

Skrevet

Det kan gjøres så enkelt at man oppretter en ny kontakt kalt ICE (og gjerne også navnet på personen) og legger inn nr. til den/de som du vil ha oppført som nærmeste pårørende.

Legger man det inn som en gruppe, så ligger det ikke like tilgjengelig på telefonlisten, i alle fall ikke på min telefon. Så jeg har bare laget en oppføring som heter

ICE - mannen min sitt navn

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...