Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei Solveig

I et tidligere innlegg til en som ikke taklet singellivet etter brudd anbefalte du terapi, og hun hadde fått anbefalt 10-20 timer terapi av en annen lege under DOL.

Etter et veldig vondt brudd for over et år siden sliter jeg fremdeles med masse ting og følelser som ikke er blitt bearbeidet. Jeg fungerer godt ellers, men kaoset inni meg vil liksom ikke gi seg, selv så lenge etter (må legge til at samlivsbruddet skjedde på en brutal måte).

Hvis jeg vil ha hjelp til å få bearbeidet alt inni meg, hvem henvender jeg meg til? På grunn av travel hverdag, kan dette eventuelt gjøres litt intensivt (jeg tenker meg 10-20 timer)? Må alt dette gå gjennom henvisning via lege og trygdekontor, eller kan jeg selv kontakte aktuelle steder (og hvor kan jeg få anbefalt noen i Oslo?)? Hvor mye vil alt dette koste (har tenkt å betale alt selv)?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21229-kort-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-til-solveig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Du kan selv henvende deg direkte til terapeuter (psykolog-,psykiater-, familieterapeuter) som driver privatpraksis. Noen har støtte gjennom fylkesavtale, og koster dermed ca. halve prisen av en som ikke har slik støtte, gjør.

Familiekontorene gir gratis behandling. Det er flere av de i Oslo, se gule sider i tlf.katalogen.

Poliklinikkene krever henvisning fra lege.

Det er vanskelig for meg å si noe om hvor lang tid en evt. terapi vil ta for deg. Men generelt er bearbeiding av psyko-sosiale plager ikke gjort i en fei.Tiden i mellom behandlingstimene er svært viktige.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...