Gå til innhold

nattetanker

Anbefalte innlegg

Gjest suselusa

Hei alle sammen...

Nattemail fra meg... Klarer ikke sove, er forferdelig trøtt, men angsten spiser meg opp innvendig med én gang jeg lukker øynene.. Har "mislyktes" med hensyn til maten hele ferien (fra fredag til idag), og føler meg forferdlig innvendig. Vet at jeg har fortjent maten, og blir gaaal av å høre stemmen inni meg som kjefter meg i senk fordi jeg har spist.

Jeg skjønner ikke hvorfor alt er som det er, og hvorfor jeg på en måte "forherliger" sykdommen min. Vet jo egentlig at mye ville vært bedre dersom kroppen fikk nok energi. Men samtidig vet jeg også at uten den, så mangler jeg min eneste utløpskanal. Hvordan kan jeg få lov til å være trist uten sf? Hvordan kan jeg si med god samvittighet (overfor meg selv) at jeg er sliten og ikke orker å henge med på hverdagskjøret? Hvem er jeg da? Hva kan jeg ty til når følelsene mine løper løpsk?

Kaoset oppstår ofte pga sf`en, men samtidig _takler_ jeg kaoset ved hjelp av sf´en... Sirkel-tanke.... Hvordan komme ut av den sirkelen? Aner ikke... Føler at jeg står på stedet hvil, og er dritredd for at jeg bestandig vil stå her.... Vil videre, men er livredd for å tre ut av glasskulen min.

Nå skal jeg gjøre forsøk nr. 37 på å legge meg;) Måtte bare lufte litt på trykk-kokeren min....

Ha en god natts søvn, alle sammen;) Håper dere har gode drømmer....;)

Klemmer fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21230-nattetanker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trillian

hei suselusa,

lei for å høre at du har det vondt, håper trenden snur snart og at du får det litt lettere *klem*

kjenner igjen det du beskriver. og undres: går du til behandling? får du noen hjelp? både for sf'en og depresjon?

lykke til videre i hvertfall, hold motet oppe. husk at alle har lov til å være lei seg, og du behøver ikke å ha en "grunn" til det. det er lov å reagere. men ta vare på deg selv, og dersom du ikke får hjelp, er det nok en god ide å oppsøke det. take care..

*varm klem* fra også-søvnløse-trillian

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21230-nattetanker/#findComment-91445
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære suselusa! Håper du fikk noen timers søvn før du måtte starte på en ny dag i dag. Det blir ofte en vond sirkel som du beskriver og når du i tillegg strever med nattesøvnen blir alt ekstra ille. Vi trenger alle søvn, ro og hvile for å samle krefter til en ny dag. Jeg er også opptatt av slik som trillian; får du hjep for alle dine kaotiske, ambivalente tanker og følelser? Du er nok i behov av fagfolk,samle tankene dine, noen som kan hjelpe deg med å få kraft nok, mot til å våge å starte på en forandring, veien ut av spiseforstyrrelsen, lykke til med å søke hjelp!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21230-nattetanker/#findComment-91496
Del på andre sider

Gjest suselusa

hei suselusa,

lei for å høre at du har det vondt, håper trenden snur snart og at du får det litt lettere *klem*

kjenner igjen det du beskriver. og undres: går du til behandling? får du noen hjelp? både for sf'en og depresjon?

lykke til videre i hvertfall, hold motet oppe. husk at alle har lov til å være lei seg, og du behøver ikke å ha en "grunn" til det. det er lov å reagere. men ta vare på deg selv, og dersom du ikke får hjelp, er det nok en god ide å oppsøke det. take care..

*varm klem* fra også-søvnløse-trillian

Hei trillian,

Sovnet faktisk etter at jeg hadde skrevet det jeg skrev i natt - slokna iløpet av kort tid, det hjalp å bare få "tømt" huet sitt litt;)

Jeg får behandling, har fått det i flere år, og kan absolutt ikke klage... Men det går liksom ikke fremover, som jeg skrev i innlegget. Og det har nok ikke noe med psykiateren å gjøre, snarere med min egen innsats. Er veldig fortvila for at jeg ikke klarer å få noe konstruktivt ut av den flotte psykiateren min (som jeg merker at _virkelig_ kan det hun driver med... Menmen, plutselig kan det snu, og jeg har egentlig en del håp - på bunnen av alt;)

Håper at du også har det bedre! Takk for svaret;)

Klems,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21230-nattetanker/#findComment-91516
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...