Gå til innhold

Noen som kjenner til OpenOffice?

Anbefalte innlegg

Gjest trøbler med Writer
Skrevet

Jeg skal lage en tekstplakat med slike lapper nederst til å rive av. Bruker OpenOffice sin Writer til dette for jeg har ikke MS Word.

Jeg får til å lage tabeller med navn og adresse og sånt nederst, og jeg får den også til å vende skriften loddrett i disse. Problemet er at alle disse cellene viser skriften vannrett hver gang jeg åpner dokumentet, og jeg må sette disse loddrett igjen manuelt. Jeg _har_ lagret det riktig, og det er lagret som .doc.

Skal sende plakaten i mail, og da må den være riktig. Hvordan skal jeg gjøre for at maskinen skal "huske" dette slik at mottaker ikke behøver rette opp skriftretningen?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg kjenner ikke til OpenOffice (annet enn av omtale), men om du ikke finner en annen løsning, så kan du jo lage en pdf-fil av dokumentet, som du så mailer over.

Hvis du ikke har Adobe Acrobat (men kun gratis/lese-varianten Reader), så kan du bruke et alternativt pdf-program. Du finner et par her bl.a.:

http://www.digi.no/nettjuveler/?id=6613&uid=1002623

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Jeg kjenner ikke til OpenOffice (annet enn av omtale), men om du ikke finner en annen løsning, så kan du jo lage en pdf-fil av dokumentet, som du så mailer over.

Hvis du ikke har Adobe Acrobat (men kun gratis/lese-varianten Reader), så kan du bruke et alternativt pdf-program. Du finner et par her bl.a.:

http://www.digi.no/nettjuveler/?id=6613&uid=1002623

Man kan lagre som PDF i Writer-

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Det finnes ikke noe (standalone) Adobe produkt som heter Writer. Såvidt jeg vet er Writer kun en printerdriver som følger med Adobe Acrobat (elements, standard eller professional version).

http://www.adobe.com/products/acrobat/main.html

Nei, men Writer er OpenOffice sitt svar på Word. Trodde det var opplagt siden det var Writer det var spørsmål om. ;-D

Skrevet

Nei, men Writer er OpenOffice sitt svar på Word. Trodde det var opplagt siden det var Writer det var spørsmål om. ;-D

Aha, da misforsto jeg... :-)

Annonse

Skrevet

Jeg kjenner ikke OpenOffice, men jeg har ofte laget slike plakater med avrivningsbiter, på Word.

Gjest ChiengMai
Skrevet

I stedet for å lagre Son *,doc kan du konvertere til *.pdf, det burde løse problemet. PDF er jo et greit format som de fleste kan åpne hvis de har Acrobat Reader.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...