Gjest Appelsin1 Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Skulle gjerne hatt tilbakemeldinger på hvordan man klarer å legge svik bak seg og fokusere positivt på fremtiden. Min kjære har gjort noe veldig dumt, men jeg har bestemt meg for å tilgi. Hva som har skjedd er underordnet og ikke noe jeg vil inn på her. Jeg har altså bestemt meg for at jeg er så glad i han at jeg vil tilgi dette og se fremover. Men jeg kjenner at jeg innimellom får veldig vondt og mange teite tanker som gnager veldig. Jeg kan selvsagt ta dette opp med han, og det har jeg også gjort, men en gang må vi kunne sette strek mener jeg. Jeg har ikke lyst til å gi dette temaet mer næring. Jeg har ikke delt dette med noen andre og har heller ikke lyst til det. Noen som vil fortelle hvordan de jobbet med seg selv?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212318-hvordan-komme-videre-etter-svik/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pittpottnøtt Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Jeg syns ikke det er så lurt å bare skuffe "ondtet" under matta. Da kan det komme fram en eller gang allikevel,-bare mye verre. Det vil da ta mye lengre tid for deg og komme over dette senere. Kanskje det er mye bedre å få snakket ut om det? Å få bearbeidet "ondtet" gjør du kanskje ved å prate om det. Viktig at han som har sveket deg,-blir han som skal lytte til deg. Siden han har gjort deg så mye vondt,-er det kanskje ikke så mye forlangt av deg at han skal ta sin del av denne prosessen... Det er det samme hvis du har et insfisert sår med masse verk. Såret blir ikke rent før du har fått renset ut all "gørr". Vær så snill å ikke gjemme på det... Prat ut om det,-og det er bare DU som kjenner på at du har fått pratet nok ut om "ondtet". Ta vare på deg selv i hver fall... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212318-hvordan-komme-videre-etter-svik/#findComment-1549484 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skorpionfisken Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Nå måtte jeg fortsette alene etter sviket, men poenget er å få rast ut skikkelig. Det holder ikke at han har tilstått og du sa at det var greit. Og så glemmer dere det. Om din kjære er sterk nok til å ta imot mye pepper over kort tid, så hjelper det veldig. Kan du spørre om det er greit at dere tar en helg alene bare dere to hvor du virkelig får blåst ut guffa. Skikkelig pratet, hylt og kjeftet det ut av deg. Når helga er over skal du ikke ta det opp med ham mer, han har fått sitt og du har sannsynligvis fått rast fra deg. Hvis du har behov for mer rasing etter det så får det gå ut over en venninne eller søster. Er ikke det nok så får du begynne med å gå lange turer for deg selv, hvor du bearbeider tankene dine. Det er utrolig hvilke problemer som kan løses med lange turer hvor man får gå for seg selv og tenke og finne ut av ting. Jeg har planlagt hele livet mitt på sånne turer, og har fått igjennom mange forandringer etter turer hvor jeg før turen ikke ante hva jeg skulle gjøre. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212318-hvordan-komme-videre-etter-svik/#findComment-1549495 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hvertderselv Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Vet akkurat hvordan du har det - vi har vært i samme situasjon. Det er ikke lett å komme videre på egen hånd, fordi det er så lett å "kverne" rundt den triste situasjonen/hendelsen. Løsningen for oss ble samlivsterapeut - og det er vi kjempeglade for, begge to. Anbefales på det varmeste, men forutsetningen er selvfølgelig at begge parter er innstilt på det (burde ikke være noe problem siden samboeren din ønsker at alt skal ordne seg). Lykke til videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212318-hvordan-komme-videre-etter-svik/#findComment-1549855 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clue1365380406 Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Jeg vet ikke om det var et svært alvorlig svik du ble utsatt for, eller om det var mindre alvorlig, men uansett må det bearbeides. Det hjelper å prøve å se det som en detalj i den store helheten. Ikke la denne hendelsen overskygge alt som er godt mellom dere. Men en må nok ha pratet seg ferdig før en kommer seg videre, og kan begynne å tenke sånn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212318-hvordan-komme-videre-etter-svik/#findComment-1549936 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patsi Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Nå måtte jeg fortsette alene etter sviket, men poenget er å få rast ut skikkelig. Det holder ikke at han har tilstått og du sa at det var greit. Og så glemmer dere det. Om din kjære er sterk nok til å ta imot mye pepper over kort tid, så hjelper det veldig. Kan du spørre om det er greit at dere tar en helg alene bare dere to hvor du virkelig får blåst ut guffa. Skikkelig pratet, hylt og kjeftet det ut av deg. Når helga er over skal du ikke ta det opp med ham mer, han har fått sitt og du har sannsynligvis fått rast fra deg. Hvis du har behov for mer rasing etter det så får det gå ut over en venninne eller søster. Er ikke det nok så får du begynne med å gå lange turer for deg selv, hvor du bearbeider tankene dine. Det er utrolig hvilke problemer som kan løses med lange turer hvor man får gå for seg selv og tenke og finne ut av ting. Jeg har planlagt hele livet mitt på sånne turer, og har fått igjennom mange forandringer etter turer hvor jeg før turen ikke ante hva jeg skulle gjøre. Lykke til. "Er ikke det nok så får du begynne med å gå lange turer for deg selv, hvor du bearbeider tankene dine. Det er utrolig hvilke problemer som kan løses med lange turer hvor man får gå for seg selv og tenke og finne ut av ting." Skriver under på den, ja. Turer er tingen! Det er utrolig hva litt frisk luft og bevegelse gjør for tankegangen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212318-hvordan-komme-videre-etter-svik/#findComment-1553663 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest samlivsproblems Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Nå måtte jeg fortsette alene etter sviket, men poenget er å få rast ut skikkelig. Det holder ikke at han har tilstått og du sa at det var greit. Og så glemmer dere det. Om din kjære er sterk nok til å ta imot mye pepper over kort tid, så hjelper det veldig. Kan du spørre om det er greit at dere tar en helg alene bare dere to hvor du virkelig får blåst ut guffa. Skikkelig pratet, hylt og kjeftet det ut av deg. Når helga er over skal du ikke ta det opp med ham mer, han har fått sitt og du har sannsynligvis fått rast fra deg. Hvis du har behov for mer rasing etter det så får det gå ut over en venninne eller søster. Er ikke det nok så får du begynne med å gå lange turer for deg selv, hvor du bearbeider tankene dine. Det er utrolig hvilke problemer som kan løses med lange turer hvor man får gå for seg selv og tenke og finne ut av ting. Jeg har planlagt hele livet mitt på sånne turer, og har fått igjennom mange forandringer etter turer hvor jeg før turen ikke ante hva jeg skulle gjøre. Lykke til. Jeg isolerte meg lenge en periode. Partneren var også fraværende på det følelsesmessige planet i den perioden utroskapet pågikk. Det er vanskelig å tilgi, men man tilgir enklere den man elsker og ikke en fremmed kvinne eller mann. Jeg har ikke tilgitt den fremmede og kommer aldri til å gjøre det, for vedkommede visste om vårt forhold og om meg. Jeg hadde begynt å gå turer lenge før jeg fikk vite om utroskapet. Deretter ble jeg stemplet som sykelig sjalu, hvor det ble påstått om at jeg spionerte på vedkommede som også var involvert i episoden...Vel det stoppet ikke meg, jeg fortsatte å gå, frisk luft gjør noe med deg samtidig så gikk jeg ned mange kilo. Nå er jeg mange kilo lettere og har snart slanket en partner ut av huset... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212318-hvordan-komme-videre-etter-svik/#findComment-1558040 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.