Gjest amatør Skrevet 6. mars 2001 Del Skrevet 6. mars 2001 For en tid tilbake kranglet jeg og mannen min. Ikke noe dramatisk, men uheldigvis ble det overhørt av noen. Denne personen tar seg deretter den frihet å sette seg ned, analysere forholdet mellom meg og mannen min sønder og sammen, og fordele skyld. Vedkommende er nærmest mannen min og veldig partisk, men det er jo en annen diskusjon. Disse analysene dukker opp rett som det er, som regel uten noen foranledning. Det som irriterer meg spesielt er at denne personen ikke har noe som helst erfaring med langvarige forhold (har foreløpig kun hatt en rekke kortvarige, rosenrøde forelskelsesforhold) og er så bedrevitende som bare en uten erfaring kan være. Vi får selvfølgelig også en lang rekke med formaninger, kritikk og analyser når det gjelder barneoppdragelse og sånt. Vedkommende er barnløs. Dessuten opplever jeg at vi blir utlevert og analysert videre til andre som gidder å høre på. Spesielt svigermor. Jeg kjenner at jeg blir sint og får lyst til å virkelig la vedkommende høre det, men ser at jeg må trå varsomt siden denne personen er veldig viktig for mannen min. Han sier at det bare er godt ment. Han er ikke akkurat den som blir kritisert her heller! Jeg føler behov for å sette en grense og beskytte meg selv litt i dette. Frustrasjonen bygger seg opp innvendig. De gangene jeg har prøvd å ta det opp med mannen min er det visst bare jeg som er slem og denne personen er jo snill som et lam. (Naiv mann?) Stemningen her hjemme etter disse "forelesningene" fra denne personen er skikkelig guffen. Det er heller ikke noe allright å få høre at ens forhold er elendig og lignende. Synes vi har det bra, men begynner nesten å tvile på det til tider. Tanker som at kanskje mann og barn hadde hatt det bedre uten meg, dukker opp i slike stunder. Forholdet vårt er vel som de fleste andre skulle jeg tro. Gode og dårlige perioder, masse humor, god teamfølelse stort sett og en og annen utblåsning. Når vedkommende denne gangen skulle leke familieterapeut, var vi ferdig med den aktuelle krangelen for lengst. Vi aksepterer at vi ikke trenger å være enige i alt og fordele skyld på alt for å bli ferdige med en krangel. Det at en hobbypsykolog skal begynne å ubedt grave i en krangel vedkommende har overhørt deler av og fordele skyld, opplever jeg som frekt og en innvadering av vårt forhold. Det å deretter rapportere videre til andre, tar kaka. Nå er det en stund siden dette skjedde sist (uker), så jeg venter en ny "analyse" når som helst nå. Jeg merker at jeg blir stressa bare av tanken. Vedkommende er en person jeg må forholde meg til i lang tid fremover (svigerfamilie) så det er viktig for meg å gjøre noe med dette. Noen råd? Hilsen en som tydligvis er en skikkelig 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21232-innblanding/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
jacob Skrevet 6. mars 2001 Del Skrevet 6. mars 2001 Du har nå redgjort for hvorfor denne analyserende idioten kun har korte forhold bak seg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21232-innblanding/#findComment-91449 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stella31 Skrevet 6. mars 2001 Del Skrevet 6. mars 2001 Innblanding som dette er helt uakseptabelt, og jeg kan ikke skjønne annet enn at dere må ta det opp med vedkommende. Si ifra at dere gjerne vil være sammen med han osv. men at dette får han holde seg unna og ikke komme med kommentarer om. Det er såååå ødeleggende med slik innblanding, og når også andre enn ham det gjelder blir blandet inn (svigerfamilie). Hvis ikke mannen din vil snakke med ham, kunne det kanskje være en ide å dra med mannen din til et familiekontor? Det virker kanskje litt drastisk, men dette vil jo ikke bli et mindre problem med tiden hvis dere lar det ligge? Og jeg kan ikke skjønne annet enn at familiekontoret ville si ifra til dere at dere må få vedkommende som blander seg inn til å gi seg med det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21232-innblanding/#findComment-91460 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 6. mars 2001 Del Skrevet 6. mars 2001 Hei! Jeg forstår at du er irritert over den utidige innblandingen fra din manns nære mannevenn. Fordeling av skyld i et parforhold vitner om umodenhet i samliv. Når jeg leste brevet ditt, slo det meg at slik har jeg hørt mange flere menn si om sine kvinners venninners innblanding. Hva er det som stikker mest i dette? Er det din svigerfamilies kritiske blikk? Er det mannevennens makt over din mann? Eller er det uro for parforholdet ditt? Jeg ville tenkt gjennom hva som betyr mest. Deretter skrevet ned (hvis det hjelper deg å sortere følelsene) hvordan du ønsker å ha det med din mann og din svigerfamilie. Deretter tenkt mulige løsninger. Da blir du kanskje mer sikker og tydelig når du tar saken opp med din mann. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21232-innblanding/#findComment-91488 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hmm Skrevet 7. mars 2001 Del Skrevet 7. mars 2001 Du får bare gi klar beskjed, om å ikke blande seg inn. (Synes egentlig at mannen din bør støtte deg, og at han setter ned foten - du får prøve å overbevise han) Eller du kan si;"Det er ganske merkelig at de største ekspertene på seriøse forhold og barn, er de som ikke har seriøse forhold og barn...." (også ler du rått og hemningsløst og forlater rommet slik at vedkommende må tenke over den setningen, uten å begynne å diskutere) Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21232-innblanding/#findComment-91824 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.