Gå til innhold

Kaste ut juletreet

Anbefalte innlegg

Gjest spider voman
Skrevet

Når kaster dere ut juletreet og pakker bort adventstaken?

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amber sun

15

• hare1365380455

8

• kaffepiken

4

• Gemini

3

Skrevet

All julepynt ble tatt bort igår.

Vanligvis tar jeg det før nyttår, men 6åringen ville så gjerne ha det litt til, så jeg ventet helt til over nyttår, hehe.

Men nå er jeg glad det er vekk. :-) Selv om det var koselig da det var jul.

Skrevet

Hadde tenkt å gjøre det i dag. Men......... Det drysser så forjæ¤#&g!! Det øyeblikk jeg berører en julekule ligger en grønn haug på gulvet. Så jeg må gruble litt over saken først. Men det blir neppe bedre av å vente noen dager..

Hvorfor finnes ikke f.eks en slags spray a la hårspray, for juletrær, sånn at nålene henger fast?

Skrevet

All julepynt ble tatt bort igår.

Vanligvis tar jeg det før nyttår, men 6åringen ville så gjerne ha det litt til, så jeg ventet helt til over nyttår, hehe.

Men nå er jeg glad det er vekk. :-) Selv om det var koselig da det var jul.

Juletreet og pynten kastes ut i løpet av uka. Innen fredag er alt ute

Skrevet

Tok vekk alt lille nyttårsaften. Deilig å få det vekk før nyttår, da er det liksom en ny feiring med annen type pynt. Dessuten går det slag i slag med bursdager i begynnelsen av januar, her hos oss. Så julen blir vi ferdige med før året løper ut.

Skrevet

Hadde tenkt å gjøre det i dag. Men......... Det drysser så forjæ¤#&g!! Det øyeblikk jeg berører en julekule ligger en grønn haug på gulvet. Så jeg må gruble litt over saken først. Men det blir neppe bedre av å vente noen dager..

Hvorfor finnes ikke f.eks en slags spray a la hårspray, for juletrær, sånn at nålene henger fast?

"Hvorfor finnes ikke f.eks en slags spray a la hårspray, for juletrær, sånn at nålene henger fast? "

Pst: kunstig juletre. :-) Så slipper du nåler som detter av, småkryp inne, og det evige problemet med hvor du skal bli kvitt juletreet hen etter at jula er over.

*s*

Skrevet

"Hvorfor finnes ikke f.eks en slags spray a la hårspray, for juletrær, sånn at nålene henger fast? "

Pst: kunstig juletre. :-) Så slipper du nåler som detter av, småkryp inne, og det evige problemet med hvor du skal bli kvitt juletreet hen etter at jula er over.

*s*

Men de lukter ikke jul..

Har vært imot plasttrær av den grunn. Men akkurat nå skal jeg innrømme at jeg ser poenget med plasttrær!

Skrevet

Men de lukter ikke jul..

Har vært imot plasttrær av den grunn. Men akkurat nå skal jeg innrømme at jeg ser poenget med plasttrær!

hehe, vi har hatt plasttre i mange år. har aldri tenkt tanken på at det ikke lukter jul. :-)

Husker forresten alt styret da jeg var liten og vi kjøpte ekte tre. Greinene var skeive, det ble sagd av en grein som ble satt inn igjen et annet sted (!), det drysset, treet var skeivere enn det så ut da vi kjøpte det, osv osv. Så selv om det kanskje luktet jul var det mer styr enn bra med det. :-)

Skrevet

hehe, vi har hatt plasttre i mange år. har aldri tenkt tanken på at det ikke lukter jul. :-)

Husker forresten alt styret da jeg var liten og vi kjøpte ekte tre. Greinene var skeive, det ble sagd av en grein som ble satt inn igjen et annet sted (!), det drysset, treet var skeivere enn det så ut da vi kjøpte det, osv osv. Så selv om det kanskje luktet jul var det mer styr enn bra med det. :-)

Nå er det vel blitt mer overkommelig for "folk flest" å kjøpe edelgran eller andre varianter som drysser mindre enn vanlig gran, og som det generelt sett er enklere med på alle måter...

Men hver sin lyst. Jeg vil i alle fall ha ekte juletre, og har stort sett valgt edelgran. :-)

Skrevet

Nå er det vel blitt mer overkommelig for "folk flest" å kjøpe edelgran eller andre varianter som drysser mindre enn vanlig gran, og som det generelt sett er enklere med på alle måter...

Men hver sin lyst. Jeg vil i alle fall ha ekte juletre, og har stort sett valgt edelgran. :-)

Bra vi alle kan velge det vi har mest lyst å ha da. :-)

*tenker fornøyd på treet som er stappet ned i en eske og ligger på loftet nå*

;-P

hehe

Skrevet

Var det vanlig gran?

Prøv edelgran neste år, hvis det ikke var det du hadde da? Men jeg har aldri opplevd at edelgran drysser SÅ ille. Og vi har hund, som stadig er borti treet, og nå har det begynt å drysse litt, men ikke så ille som jeg kan huske at vanlig gran gjerne drysser...

Skrevet

Idag! :-) Og det var deilig.

Det er gøy å pynte til jul, men nesten enda gøyere å ta pynten ned igjen. For nå har vi fått nok jul for en stund. :-)

MVH

Henriette1365380130
Skrevet

Jeg har alltid hørt at man skal fjerne julepynt "13. dag jul"? Stemmer ikke det?

hare1365380455
Skrevet

Bra vi alle kan velge det vi har mest lyst å ha da. :-)

*tenker fornøyd på treet som er stappet ned i en eske og ligger på loftet nå*

;-P

hehe

Stappet ned? Det var jo ikke så lite... Hm.

Skrevet

Jeg har alltid hørt at man skal fjerne julepynt "13. dag jul"? Stemmer ikke det?

"Jeg har alltid hørt at man skal fjerne julepynt "13. dag jul"? Stemmer ikke det? "

Det er ingen lov som sier det, selv om noen gjør det 13.dag jul. :-)

Du kan fjerne julepynten akkurat når du vil selv.

:-)

Skrevet

Stappet ned? Det var jo ikke så lite... Hm.

hehe vi snur det opp ned, så folder greinene seg fint inn mot stammen. Så er det bare å kjøre hele greia inn i den avlange esken.

Voila. *s*

hare1365380455
Skrevet

hehe vi snur det opp ned, så folder greinene seg fint inn mot stammen. Så er det bare å kjøre hele greia inn i den avlange esken.

Voila. *s*

Høres jo enkelt ut!:) Så vet du i alle fall at dere får tak i tre til neste år...;) Nå rydder jeg bort julen, og mens jeg ryddet i et kjøkkenskap (jeg gjør visst mange ting på en gang) så fant jeg et par ting som vi aldri har brukt.... Og nå er godteskapet helt tomt! Vel, tomt for snop og chips. Nå står det frokostblandinger der i steden for. :)

Skrevet

Adventsstaken forsvinner rett etter fjerde søndag i advent (dvs senest julaften formiddag).

Juletreet og resten av julepynten pleier jeg å hive ut første "vaskedag" etter nyttårsaften. I år hiver vi nok ut treet på onsdag, siden vi skal vaske på torsdag.

Henriette1365380130
Skrevet

"Jeg har alltid hørt at man skal fjerne julepynt "13. dag jul"? Stemmer ikke det? "

Det er ingen lov som sier det, selv om noen gjør det 13.dag jul. :-)

Du kan fjerne julepynten akkurat når du vil selv.

:-)

jaja, jeg skjønte jo at det ikke var noen lov, men tenkte på om det var en tradisjon på det?

Skrevet

jaja, jeg skjønte jo at det ikke var noen lov, men tenkte på om det var en tradisjon på det?

Det er tradisjon på det ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...