Gå til innhold

Kaste ut juletreet

Anbefalte innlegg

Skrevet

jaja, jeg skjønte jo at det ikke var noen lov, men tenkte på om det var en tradisjon på det?

Joda, tradisjon er det nok noe med. Vet at min mor alltid har 13.dag jul som dag til å fjerne julepynt.

:-)

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amber sun

15

• hare1365380455

8

• kaffepiken

4

• Gemini

3

Skrevet

Høres jo enkelt ut!:) Så vet du i alle fall at dere får tak i tre til neste år...;) Nå rydder jeg bort julen, og mens jeg ryddet i et kjøkkenskap (jeg gjør visst mange ting på en gang) så fant jeg et par ting som vi aldri har brukt.... Og nå er godteskapet helt tomt! Vel, tomt for snop og chips. Nå står det frokostblandinger der i steden for. :)

Her er det også nesten tomt for snop...bare en nissesjokolade som er knekt i toppen.

;-)

Skrevet

Jeg har alltid hørt at man skal fjerne julepynt "13. dag jul"? Stemmer ikke det?

"Regelen" sier 20.dag jul - altså 13. januar...:-)

thuva1365380402
Skrevet

Hadde tenkt å gjøre det i dag. Men......... Det drysser så forjæ¤#&g!! Det øyeblikk jeg berører en julekule ligger en grønn haug på gulvet. Så jeg må gruble litt over saken først. Men det blir neppe bedre av å vente noen dager..

Hvorfor finnes ikke f.eks en slags spray a la hårspray, for juletrær, sånn at nålene henger fast?

I Plantasjen-butikkene selges det i år noen som de kaller juletreposer. De koster 29,50, og er til å ta rundt juletreet inni stuen når man skal ta vekk juletreet. Dette for å slippe å få barnåler over hele huset.

hare1365380455
Skrevet

Her er det også nesten tomt for snop...bare en nissesjokolade som er knekt i toppen.

;-)

Jeg tok det siste "rasket" som var i en pose og ga til biljardfantomet, og så sa jeg at han kunne spise det han ville eller kaste det.

Skrevet

Jeg tok det siste "rasket" som var i en pose og ga til biljardfantomet, og så sa jeg at han kunne spise det han ville eller kaste det.

hehe smart. ;-P

Men du hare. Den sjokoladenissen jeg snakket om, med knekt hode. Det ser ut til at den svinner sakte hen...akkurat som om den går sakte men sikkert i oppløsning. Nå er skuldrene borte også...hm...merkelige greier.

Min teori er at den bare svinner hen, helt av seg selv. Tror du 6åringen min biter på den teorien?

*håpe*

;-)

hare1365380455
Skrevet

hehe smart. ;-P

Men du hare. Den sjokoladenissen jeg snakket om, med knekt hode. Det ser ut til at den svinner sakte hen...akkurat som om den går sakte men sikkert i oppløsning. Nå er skuldrene borte også...hm...merkelige greier.

Min teori er at den bare svinner hen, helt av seg selv. Tror du 6åringen min biter på den teorien?

*håpe*

;-)

Merkelig.... Men forsvinner den sakte altså? Hm..... veldig mystisk. Kanskje det er mus i skapet?

Skrevet

Merkelig.... Men forsvinner den sakte altså? Hm..... veldig mystisk. Kanskje det er mus i skapet?

Det forsvinner sakte ja. Hver gang jeg titter etter forsvinner det litt mer rett foran nesa på meg!

Rare greier...

Kanskje jeg bør legge den hodeløse nissen et tryggere sted. F eks her ved pc'en...

Hva tror du om det?

Gjest girasol
Skrevet

Her i huset feirer vi 6.jaunuar: Hellige Tre Kongers Dag, og videre hiver vi jula ut umiddelbart etterpå. Før vi fikk barn rydda vi det bort 7.januar om mårran, formiddagen eller ettermiddagen, alt ettersom om vi var på jobb eller ikke, men nå er det lørdag dagen etter, og da er knærten hjemme, så i år skal vi fjerne jula 6.januar om kvelden, etter at knærten har lagt seg.

M.v.h.

Skrevet

Jeg har startet og skal ta resten til fredag på 13.dag jul.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg hjar ikke juletre, men julestjerne, engler, nisser og pynt blir ryddet bort på fredag. Jeg synes alltid det er litt vemodig, jeg, men hyggelig igjen når det er gjort.

Skrevet

Adventsstaken tar jeg bort etter fjerde søndag i advent (da er advent over).

Juletreet tar jeg i løpet av denne uka.

Skrevet

Jeg hjar ikke juletre, men julestjerne, engler, nisser og pynt blir ryddet bort på fredag. Jeg synes alltid det er litt vemodig, jeg, men hyggelig igjen når det er gjort.

Vemodig ja. Jeg syns det er greit å rydde det bort, men 6åringen lot tårene trille og var dypt ulykkelig fordi juletreet skulle bort.

Om det ikke kunne stå hele året...hun gråt seg i søvn igår kveld da jeg skulle ta det bort...

laguna1365380434
Skrevet

Vemodig ja. Jeg syns det er greit å rydde det bort, men 6åringen lot tårene trille og var dypt ulykkelig fordi juletreet skulle bort.

Om det ikke kunne stå hele året...hun gråt seg i søvn igår kveld da jeg skulle ta det bort...

Hehehe..Men allikevel huffda, jeg var sånn som barn jeg også..Lettere sensitiv og svært glad i jul. Jeg husker at jeg også gråt mine modige tårer for juletreet;-)

Men jeg skjønner henne fortsatt jeg altså..Det er virkelig ikke noe stas med vinter minus jul. Fortsatt mørkt og kaldt som faen, men ikkeno pakker og marsipan..:-I Hmpf! Sympatiser med dattera di jeg! ;-)

Skrevet

Hehehe..Men allikevel huffda, jeg var sånn som barn jeg også..Lettere sensitiv og svært glad i jul. Jeg husker at jeg også gråt mine modige tårer for juletreet;-)

Men jeg skjønner henne fortsatt jeg altså..Det er virkelig ikke noe stas med vinter minus jul. Fortsatt mørkt og kaldt som faen, men ikkeno pakker og marsipan..:-I Hmpf! Sympatiser med dattera di jeg! ;-)

Det ville hun nok likt å høre. Hun skjønner ikke hvordan jeg kan synes det er ok å ta bort juletreet, hehe. :)

fei1365380229
Skrevet

All julepynt inklusive juletreet går 13.dag jul. Altså fredag skal det bort. Gleder meg til å få litt bedre plass i stuen igjen.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Neste mandag. Altså den 9.januar. Eller kanskje jeg drøyer det til tirsdag for da har jeg fri.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Tok vekk alt lille nyttårsaften. Deilig å få det vekk før nyttår, da er det liksom en ny feiring med annen type pynt. Dessuten går det slag i slag med bursdager i begynnelsen av januar, her hos oss. Så julen blir vi ferdige med før året løper ut.

Så trist.....

Hilsen juledamen;o)

Skrevet

Juletreet kastet vi ut 6. juledag og kjøpte et i plast istedet, fant ut at det egna seg meeget dårlig med dryssende grantre og to katter i huset;o)

Adventsstaken/-stjerna pleier jeg å ta vekk lille-julaften (for da venter man jo ikke på jula lengre), men av en eller annen merkelig grunn så er di fremme enda.

Skrevet

I morgen når barna er på skolen, da kaster jeg treet. Resten av pynten får stå i allefall til helga. Jeg synes det er koselig med lys i vinduene. Vurderer å kjøpe meg vinduslamper. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...