Gå til innhold

Kaste ut juletreet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Juletreet kastet vi ut 6. juledag og kjøpte et i plast istedet, fant ut at det egna seg meeget dårlig med dryssende grantre og to katter i huset;o)

Adventsstaken/-stjerna pleier jeg å ta vekk lille-julaften (for da venter man jo ikke på jula lengre), men av en eller annen merkelig grunn så er di fremme enda.

hehe, vi har også katt. Veldig ubeleielig at katten skal få noia å leke ved treet når jeg akkurat har støvsuget. grr ;)

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amber sun

15

• hare1365380455

8

• kaffepiken

4

• Gemini

3

Skrevet

hehe, vi har også katt. Veldig ubeleielig at katten skal få noia å leke ved treet når jeg akkurat har støvsuget. grr ;)

Hadde de nå enda holdt seg ved treet! Men nei da, de løper under treet og frem igjen med pelsen full av barnåler, for så å drysse dem utover hele huset. DET er grrr det! ;o)

Skrevet

Adventstiden er over 24.desember... og jula er fiks og ferdig 20.juledag (13. januar).

Hos oss kastes jula ut 20.dag jul... og adventsdritten får stå til da, også...

Skrevet

Det fyker ut i morra! Jeg rakk det ikke i dag.

Skrevet

Jeg tok ned juletreet 29.desember fordi vi reiste til fjells den 30. og rett til syden 1. nyttaarsdag... orket ikke tanken paa aa komme hjem til et hav av grannaaler.. :-)

Men staker og nisser og pynt og saann staar fremdeles..

(himmel saa ofte jeg har bruk for den siste bokstaven i alfabetet!)

hare1365380455
Skrevet

Det forsvinner sakte ja. Hver gang jeg titter etter forsvinner det litt mer rett foran nesa på meg!

Rare greier...

Kanskje jeg bør legge den hodeløse nissen et tryggere sted. F eks her ved pc'en...

Hva tror du om det?

Gjør det, men jeg har en mistanke om at den er borte nå.... Har jeg rett?

Skrevet

tok bort alt i dag, bortsett fra Julestjernen som fortsatt er like fin (altså, sånn rød og grønn plante, ikke stjerne som henger i vinduet, for den er borte)

tut og kjør
Skrevet

1-2 januar :) Kommer an på inntaket 31 året før :)

Men var jeg sjefen i heimen hadde det jo aldri kommet inn så....

Skrevet

Gjør det, men jeg har en mistanke om at den er borte nå.... Har jeg rett?

eh...vel...det må ha vært en dårlig utgave sjokoladenisse. Gikk jo nærmest opp i røyk jo!

*forvirret*

;-P

hare1365380455
Skrevet

eh...vel...det må ha vært en dårlig utgave sjokoladenisse. Gikk jo nærmest opp i røyk jo!

*forvirret*

;-P

Merkelig... men fikk du en god smak i munnen av hendelsen?

Skrevet

Fra barnsben av var jeg vant til at treet skulle ut 13. dag jul, men dog uten noen som helst "feiring" av den dagen.

Nå tar vi det som regel en dag da det passer seg slik, og det blir sikkert til helga.

Treet står faktisk kjempefint ennå, og drysser nesten ikke noe! :-)

men i fjor derimot...herrejemini!!! Om ikke jula varte til påske så varte det sikkert så lenge før vi var kvitt alle barnåler fra alle kriker og kroker.... ;-)

Gjest blomsterløk
Skrevet

Juletreet og all julepynt tas vekk til helga.

Er i grunn vant med (fra barndommen) at jula ble pakket bort 20. dag jul. Men det synes jeg er for lenge. Rundt 13. dag jul er pase synes vi.

Skrevet

Merkelig... men fikk du en god smak i munnen av hendelsen?

Vet du? Det var det som var så rart!

Skjønner ingenting jeg...nissen forsvant, og jeg satt der med en slags søt, god smak i munnen.

Dette blir mer og mer merkelig...

*forvirret og uforstående*

;-)

Skrevet

Det ville hun nok likt å høre. Hun skjønner ikke hvordan jeg kan synes det er ok å ta bort juletreet, hehe. :)

Vårt går på torsdag (egentlig 13. juledag, men da er jeg borte), og som plaster på såret for at treet skal bort, får poden knuse pepperkake huset denen dagen når vi pakker bort all pynten. Det er stor stas...

hare1365380455
Skrevet

Vet du? Det var det som var så rart!

Skjønner ingenting jeg...nissen forsvant, og jeg satt der med en slags søt, god smak i munnen.

Dette blir mer og mer merkelig...

*forvirret og uforstående*

;-)

Kanskje du må kjøpe en til for å se om det samme skjer igjen?

Skrevet

Kanskje du må kjøpe en til for å se om det samme skjer igjen?

Det syns jeg var en god ide, hare.

For dette bør jo testes ut...kan ikke bare la sjokoladenisser forsvinne i løse lufta, og bare etterlate seg en anelse søt smak på tunga.

*skriver opp 1 stk. sjokoladenisse på handlelista (i forskningens navn)*

hare1365380455
Skrevet

Det syns jeg var en god ide, hare.

For dette bør jo testes ut...kan ikke bare la sjokoladenisser forsvinne i løse lufta, og bare etterlate seg en anelse søt smak på tunga.

*skriver opp 1 stk. sjokoladenisse på handlelista (i forskningens navn)*

Det var en god idé! Så får du gi rapport senere, og så får jeg også undersøke saken om det blir nødvendig....

Skrevet

I Plantasjen-butikkene selges det i år noen som de kaller juletreposer. De koster 29,50, og er til å ta rundt juletreet inni stuen når man skal ta vekk juletreet. Dette for å slippe å få barnåler over hele huset.

Å, det var et godt tips! Men nå er juletreet ute av huset - det gikk så fint så. Jeg ventet et par dager, og da gikk mannen min lei og tok seg av hele greia :o)

Skrevet

Var det vanlig gran?

Prøv edelgran neste år, hvis det ikke var det du hadde da? Men jeg har aldri opplevd at edelgran drysser SÅ ille. Og vi har hund, som stadig er borti treet, og nå har det begynt å drysse litt, men ikke så ille som jeg kan huske at vanlig gran gjerne drysser...

Vi hadde edelgran, og de drysser jo mindre, ja. Det hele løste seg veldig fint fordi jeg somlet med å sette i gang, hvorpå mannen min til slutt gikk lei og hev ut juletreet selv, og støvsugde og ordnet opp etterpå :o)

Vurderer å bruke samme taktikk neste år, for dette fungerte veldig fint for meg i allefall ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...