Gå til innhold

Betennelse i nedre svelg/tunge?

Anbefalte innlegg

En Som Lurer På

Jeg er en mann på 35 år. I en årrekke har jeg vært tidvis plaget med vond smak eller "dunst" ved svelging. Dette har til nå vært forårsaket av lommer/hulromm på høyre side i svelget som samler opp matrester etc og danner små gul/hvite illeluktende/-smakende puss-klumper. Før har jeg vært istand til å fjerne disse med Qtips. Etter flere års fravær har problemet dukket opp pånytt. Siden nyttår har jeg vært plaget pånytt. Selv om symptomet er det samme virker det ikke som om det er de beskrevne pussklumpene som er problemet nå. Langt inn på tungeroten har jeg på begge sider "rødlige" glatte flekker og omkring disse har jeg noe hvitt/gult "puss" som lukter vondt.

Kan jeg ha en betennelse i munnhulen/tungen som forårsaker dette? Er det noe reseptfritt legemiddel jeg kan prøve eller bør jeg konsultere lege for å se på problemet?

Det har gått sålangt at jeg kvier meg for å snakke med mennesker da jeg er redd at andre også skal kjenne min "dårlige ånde"...

Imøteseer svar fra doktor online

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21234-betennelse-i-nedre-svelgtunge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...