Gå til innhold

Pus skaller

Gjest ingrid-ludmilla

Anbefalte innlegg

Gjest ingrid-ludmilla
Skrevet

Pusen har mistet masse pels en stor sirkel midt oppå hodet og to flekker over øynene. Svært svært godt synlig.Han virker ikke syk på noen måte og vetrinæren kunne faktisk ikke si noe om hva dette var, men han fikk likevel prednison og soppdrepende krem.

Med til historien hører det med at pus boikotter nesten alt annen mat enn sei. Nå får han vitamintilskudd og blir tvangsforet med kattemat i tilfelle det er feilernæring som har skylden.

Noen som har vært borte for lignende tilfeller?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg skulle til å si ringorm, men om ikke veterinæren visste, så var det nok ikke det. Stakkar pus da.

Gjest ingrid-ludmilla
Skrevet

Jeg skulle til å si ringorm, men om ikke veterinæren visste, så var det nok ikke det. Stakkar pus da.

Hehe, han ser helt tulling ut gjør han. Stakker pusekatten.

Gjest ensformig foring
Skrevet

Jeg har ikke vært borte i slike problemer, men jeg vil også helle til feilernæring. Å fore så å si kun med fisk er ikke bra.

Jeg vil anbefale deg å kjøpe for enten hos veterinær eller i dyrebutikk, da gjerne Hills, Eukanuba, Royal Canin eller Iams. Først da kan du være sikker på at han får i seg alt han trenger. Noe grining og surmuling vil det garantert bli de første dagene, men prøv å ikke etterkomme maset, så spiser han det nok til slutt.

Skrevet

Mammas forrige katt boikottet også alt annet enn sei, og endte med store flass-problemer.

Det ble tvangsforing med noe heftige greier fra veterinæren, da bedret det seg etter noen måneder.

Blandet først litt i seien, og deretter mer og mer. Men noe sei måtte det altså alltid være med :-) Hvis ikke ble det full boikott.

Skrevet

Overse boikotten. Kjøp ordentlig, næringsrikt fór i dyreforetning eller hos veterinæren, og ikke gi ham/henne noe annet. Til slutt spiser de, når de blir sultne nok.

"............................................."

Annonse

Skrevet

Gi han kun fullkost tørrfor som du får i en dyrebutikk.

Han spiser dette bare han blir sulten nok.....-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...