Gå til innhold

Spiste dårlig egg

Anbefalte innlegg

Gjest trultemor25

Lagde meg nettopp et speilegg med hel plomme og bacon på brødskive. Nam nam, skikkelig digg kveldsmat! Jeg spiste og koste meg og skulle avslutte med å jafse i meg plomma. I sekundet jeg satte smaksløkene i plomma ble måltidet ødelagt. Tran! Det smakte så tran at jeg måtte tenke meg om hva det egentlig var jeg satt og spiste. Jeg spytta ut, skylte munnen og kasta resten. Var dette et dårlig egg eller? Skal det smake tran av dårlig egg? Blir jeg sjuk nå?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/212418-spiste-d%C3%A5rlig-egg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo

Du blir syk hvis du gjør som jeg ville gjort og ikke får den dårlige plomma ut av hodet. :)

Jeg aner egentlig ikke hvordan dårlige egg smaker. Men dårlig eller ikke dårlig: Du spyttet det jo ut, og om du blir syk eller ikke avhenger uansett veldig av hva magen din tåler! :)

Annonse

Gjest trultemor25

Uansett om det var dårlig eller ikke...hvis det hadde smakt sånn, og jeg hadde spyttet det ut...det hadde tatt mange dager før jeg spiste egg igjen. *pjuk*

Men jeg er sær på sånt da...

Jeg kaster nok resten av kartongen og holder meg unna speilegg en stund ja.

Gjest trultemor25

Sikkert bare fiskemel i maten til høna, da smaker det tran av eggene... Jeg kjøper alltid solegg, det pleier å smake bedre.

Hmm, det har jeg aldri hørt før. Da lærte jeg noe nytt i dag og!

Dette her var en sånn rosa kartong. Jeg pleier å ta de billigste. Fikk straffen for det nå.

Gjest trultemor25

Du blir syk hvis du gjør som jeg ville gjort og ikke får den dårlige plomma ut av hodet. :)

Jeg aner egentlig ikke hvordan dårlige egg smaker. Men dårlig eller ikke dårlig: Du spyttet det jo ut, og om du blir syk eller ikke avhenger uansett veldig av hva magen din tåler! :)

Jeg spiste jo resten av egget liksom.. vel vel, spist er spist.. får bare vente og se. Bra jeg kjøpte dopapir i dag.. :)

Gjest trultemor25

Drikk litt Nyco før du legger deg. Bare for å helgardere. :)

Jeg måtte ha litt nyco i går pga halsbrann, men det har tydeligvis kommet litt fuktighet oppi flaska, for pulveret var steinhardt og jeg måtte virkelig _jobbe_ for å få løsna litt på det. Dette måtte gjøres lydløst siden mann og barn sov søtt, og det gjorde jo ikke saken noe lettere. Det lille jeg fikk løsna på brusa ikke i vannet, så den er vel ødelagt regner jeg med. Nå minna du meg hvertfall på hva jeg må kjøpe i morra.

Huff så kjedelig! Dårlige egg er pyton! For noen uker siden hadde jeg en hel kartong som var råtten, det stinket råtten fisk, heldigvis oppdaget jeg det før jeg skulle spise, men fysj så det luktet...

En venninne av meg driver med høns og er velig nøye på at ikke hønsene får fisk i foret sitt, da smaker eggene fisk eller tran sier hun, forhåpentligvis hadde hønen bare en deilig fiskemiddag, eller tok tran for helsen sin del :o)

Håper ikke du blir dårlig iallefall!

Annonse

Jeg kaster nok resten av kartongen og holder meg unna speilegg en stund ja.

Du kan sjekke om egg er bra eller ikke med "vanntrikset" :-)

Senk et og et egg i en dyp beholder (fx et litermål) med en god del vann i. Hvis vannet flyter opp er det gammelt og vondt. Hvis det synker til bunns er det helt fint. Hvis det ikke er verken i bunn eller i vannflata, men midt i mellom er det fortsatt helt fint, men bør ikke lagres for lenge. Men egg er normalt holdbare til langt over datostempelet, så lenge de er oppbevart kaldt da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...