Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min datter på 15 og to jevngamle nabojenter spurte pent om å få lov til gå ut ved 23.30 tiden nyttårsaften. Vi foreldre aksepterte og de dro av gårde , (vi bor i Oslo sør/øst) for å treffe andre venner. Da de kom fram til møtestedet ved T-banebrua ble de engstlige, det var for mange berusede ungdommer som lekte med raketter der.De ble litt redde og likte seg ikke helt.

Etter ca 15 min. tok de T-banen hjem igjen og gikk inn til ei jente i nabolaget her som hadde fest. Kl. 03.00 kom de hjem igjen helt edrue og glade og fornøyde.

Dette er flotte fornuftige jenter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/212428-fornuftige-15-%C3%A5ringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

fei1365380229

Ikke for å svare ekkelt på innlegget ditt i det hele tatt, men er det helt vanlig i dag at 15 åringer får være ute til 0300? Hva gjorde dere da? Satt dere oppe og ventet på dem til de kom hjem.

Jeg tror ikke jeg fikk gå ut i den alderen, selv ikke på nyttårsaften.

Annonse

Jeg hadde aldri latt så unge dra ut alene så seint og spesielt ikke på en så "vill" kveld som nyttårsaften.

Synes forøvrig også det er ganske så trist at ungdom generelt er så "ufornuftige" at det sees på som spesielt fornuftig at to barn ikke kommer hjem fulle etter å ha vært ute halve natta.

Gjest KariKruskakli

Min datter (blir 15 om noen dager), måtte pent bli med til tante og onkel på nyttårsfest.

Vennene hennes skulle samles etter middagen på nyttårsaften, men hun godtok å bli med ved at jeg lovte at hun skulle få være sammen med venner neste år, når hun nærmer seg 16 år.

Men hun må være hjemme før kl.3.

Vi er tre familier med jevnaldrende barn som alltid feirer nyttårsaften sammen! På den måten føler ikke de eldste (15) at de går glipp av noe, de er jo sammen med vennene sine. De går gjerne ut i 23.30 tiden, men er i nabolaget og er tilbake ca. 00.30-1.00. Håper vi kan fortsette med dette leeenge! Jeg hadde ikke sendt 15-åringen min til byen på nyttårsaften!

mvh

Ikke for å svare ekkelt på innlegget ditt i det hele tatt, men er det helt vanlig i dag at 15 åringer får være ute til 0300? Hva gjorde dere da? Satt dere oppe og ventet på dem til de kom hjem.

På nyttårsaften er det vanlig at 15 åringene får være så lenge ute. Vi er tre foreldrepar som har blitt enige om at det er greit denne ene dagen i året. Jentene dro ikke helt ned til sentrum men til et sted litt unna oss der det er mye festing.

Det er absolutt vanlig at 15-16 åringer ikke er edrue verken på nyttårsaften eller i vanlige helger. Heldigvis er våre jenter foreløpig veldig anti alkohol og glade er vi for det.

På nyttårsaften er det vanlig at 15 åringene får være så lenge ute. Vi er tre foreldrepar som har blitt enige om at det er greit denne ene dagen i året. Jentene dro ikke helt ned til sentrum men til et sted litt unna oss der det er mye festing.

Det er absolutt vanlig at 15-16 åringer ikke er edrue verken på nyttårsaften eller i vanlige helger. Heldigvis er våre jenter foreløpig veldig anti alkohol og glade er vi for det.

Både 15-åringen min og alle hans kamerater og de han spiller på fotballag med er edru på nyttårsaften, og alle andre helger...

mvh

Annonse

fei1365380229

Jeg vet jo egentlig at det er vanlig at 15 åringer drikker, men er det ikke egentlig foreldrenes ansvar. Jeg tror sikkert at jeg kunne latt min 15 åring dratt på "fest" nyttårsaften, men da hadde jeg vært edru selv og så hadde jeg kommet og hentet dem ved ett tiden.

Uff som jeg gruer meg til denne tiden kommer om noen år :(.

Får helt angst av dette som skjedde i Hemsedal også, det kan da vel ikke være vanlig? At 15-16 åringer får dra på helge-feste-fylletur alene så langt?

Jeg vet jo egentlig at det er vanlig at 15 åringer drikker, men er det ikke egentlig foreldrenes ansvar. Jeg tror sikkert at jeg kunne latt min 15 åring dratt på "fest" nyttårsaften, men da hadde jeg vært edru selv og så hadde jeg kommet og hentet dem ved ett tiden.

Uff som jeg gruer meg til denne tiden kommer om noen år :(.

Får helt angst av dette som skjedde i Hemsedal også, det kan da vel ikke være vanlig? At 15-16 åringer får dra på helge-feste-fylletur alene så langt?

Helt enig med deg i at dette er foreldrenes ansvar. Vi satt og gapte, både mannen min og jeg, da vi så innslaget fra Hemsedal! Hva slag foreldre lar 15-åringer dra på heisatur i nyttårshelgen??

Ikke gru deg, fei, som du ser i denne tråden er de fleste 15-åringer ikke beruset på nyttårsaften! Det er kjempegøy med store barn!

mvh

I nabolaget vårt var det mange barn ute i to tiden.

Ingen problem det her vi bor.

fei1365380229

Helt enig med deg i at dette er foreldrenes ansvar. Vi satt og gapte, både mannen min og jeg, da vi så innslaget fra Hemsedal! Hva slag foreldre lar 15-åringer dra på heisatur i nyttårshelgen??

Ikke gru deg, fei, som du ser i denne tråden er de fleste 15-åringer ikke beruset på nyttårsaften! Det er kjempegøy med store barn!

mvh

Jeg er så redd for å være for streng også da vet du, men jeg syns ikke 15 åringer behøver å få så stor frihet at de har mulighet til å drikke seg "drita-fulle".

Ungdommen varer jo så lenge nå så de trenger da ikke starte så vanvittig tidlig :).

Min datter, snart 17 år er fortsatt sammen med oss nyttårsaften, men så er vi heldige for storesøster på 27 år og samboeren feirer med oss og er hyggelig for attpåklatten.

Hun gikk ut sammen med noen venninner litt før kl.24 for å se på fyrverkeriet og var inne igjen før halv ett. Deilig så lenge det er sånn....!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...